اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

برگزیدگان ادبی جشنواره «ستاره‌های بی‌نشان»

يكشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۹، ۰۲:۲۳ ب.ظ

 

برگزیدگان بخش ادبی مهرواره «ستاره‌های بی‌نشان» در حالی اعلام شد که کودکان و نوجوانان با شعرها و داستان‌های خود از مدافعان سلامت و کادر درمان قدردانی کردند.

به گزارش رسیده، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای قدردانی از زحمت‌های مدافعان سلامت و کادر درمان، فراخوان مهرواره هنری و ادبی «ستاره‌های بی‌نشان» را در قالب آثار نقاشی، عکس، شعر و داستانک برای کودکان و نوجوانان در پاییز سال ۹۹ منتشر کرد و آثار ارسالی تا ۱۰ بهمن به دبیرخانه مهرواره رسید.

بخش ادبی این مهرواره در دو قالب «شعر» و «داستانک» Flash Fiction)) برای دو گروه سنی «نونگاه» بالای ۱۲ سال و «نوجوان» ۱۵ تا ۱۸ سال برگزار شد.

در بخش «داستانک» ۴۸۳ اثر به دبیرخانه مهرواره رسید که بعد از انتخاب اولیه در دو گروه سنی اعلام شده، تعداد ۶۰ اثر به مرحله‌ی پایانی راه یافتند. در مرحله‌ی نهایی، در بخش نوجوان ۳ اثر برگزیده و ۲ اثر شایسته‌ی تقدیر و در بخش «نونگاه» ۳ اثر برگزیده و ۴ اثر شایسته‌ی تقدیر شناخته شد.

هیئت داوران مرحله پایانی بخش «داستانک» را جعفر توزنده‌جانی نویسنده، دبیر و عضو هیئت ‌مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، شراره هاشم‌دباغیان و هما اجتهادی کارشناسان مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون تشکیل می‌دادند.

توجه به ساختار داستانک، سادگی، جذابیت اثر، توجه به گفت‌وگو و پایان‌‌بندی اثر و ارتباط اثر با موضوع‌های اعلام شده در فراخوان، از جمله ملاک‌های داوری در بخش داستانک بود.

در فراخوان مهرواره حداکثر ۲۵۰ کلمه برای «داستانک» اعلام شده بود ولی با توجه به کیفیت خوب آثار و بنا به تصمیم هیئت داوران، آثاری که تا ۳۵۰ کلمه بودند نیز در انتخاب پایانی قرار گرفتند.

در بخش «شعر» نیز در دو گروه سنی «نونگاه» بالای ۱۲ سال و «نوجوان» ۱۵ تا ۱۸ سال در مرحله‌ی اول داوری از میان ۳۰۷ اثر رسیده به دبیرخانه، ۱۸۰ اثر انتخاب شد و به مرحله‌ی پایانی راه یافت. در مرحله‌ی نهایی داوری در گروه سنی «نونگاه» ۵ اثر به عنوان برگزیده و ۴ اثر به عنوان شایسته‌ی تقدیر معرفی شدند. همچنین در گروه سنی «نوجوان» ۴ اثر برگزیده و ۵ اثر شایسته‌ی تقدیر معرفی شد.

ملاک‌های انتخاب آثار نگاه تازه به موضوع، خلاقیت در پرداخت، زبان سالم، پرداختن به مقوله‌ی امید و توجه به ارتباط اثر با موضوع‌های اعلام شده در فراخوان بود.
حسین دهلوی شاعر، حسین تولایی و مریم اسلامی از شاعران و کارشناسان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داوری مرحله‌ی پایانی بخش «شعر» این مهرواره را به عهده داشتند.
اسامی برگزیدگان بخش داستانک و شعر مهرواره «ستاره‌های بی‌نشان» در سایت خبری کانون به نشانی kanoonnews.ir در دسترس قرار دارد.
یادآوری می‌شود آثار برگزیده و شایسته تقدیر این مهرواره نیز در گالری مجازی سایت kpf.ir به نمایش گذاشته خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی