اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

دکتر حمید شاه آبادی معاون جدید سیما رسانه ملی اولین جلسه رسمی خود را با تهیه کنندگان سریال‌های تلویزیون به عنوان تاثیر گذارترین قشر این رسانه بزرگ برگزار کرد.

 معاون سیما در نشست با تهیه کنندگان این معاونت با تأکید بر پیگیری دغدغه‌های به حق در حوزه تولید آثار نمایشی وعده داد تحولات ساختاری در سیما برای روان شدن روند تولید آثار تلویزیونی بر مبنای برنامه‌ای مدون و پیگیری شود.

شاه‌آبادی که حدود یک ماهی است سکان معاونت سیما را در رسانه ملی به دست گرفته، ۲۰ آبان تهیه‌کنندگان پیشکسوت، باسابقه و پرکار تلویزیونی را به نشستی دعوت کرد تا ضمن طرح دغدغه‌های خود و ترسیم چشم‌انداز مطلوب برای رسانه‌ای که در سال حدود ۱۲۰۰ قسمت سریال تولید می‌کند، شنونده دیدگاه‌ها و پیشنهادهای آن‌ها برای برداشتن گامی در جهت بهبود کمی و کیفی تولیدات آثار نمایشی رسانه ملی باشد.
شاه‌آبادی در این نشست یکی از اشتباهاتی را که در ایجاد انتظارات از رسانه ملی نقش‌آفرین است، مقایسه آن با رسانه‌های تجاری دانست و گفت: رسانه‌ای که مسئولیت ترویج سبک زندگی برای مردم را دارد، نمی‌تواند پیام خنثی به جامعه بدهد و مقایسه آن با رسانه‌ای که فقط کارکردش سرگرمی و درآمدزایی است، درست نیست.

معاون سیما با تشریح چشم‌انداز و افق مد نظر برای تقویت تولیدات نمایشی در آنتن رسانه ملی گفت: تمرکز بر نظارت، تصویب فیلمنامه و برآورد و قراردادها را برای کمک به بهبود تولیدات نمایشی اجتناب‌ناپذیر می‌دانم و بر این باورم که برای تولید آثار جریان‌ساز، باید موانع را برطرف کنیم.

وی با تأکید بر اینکه صداوسیما رسانه‌ای جریان‌ساز است، تصریح کرد: یکی از علت‌های مشکلات موجود در راه تولید آثار تلویزیونی آن است که دنیای نویسندگان با نیاز آنتن متفاوت است، درحالی‌که باید میان رسانه‌ای تجاری با رسانه‌ای جریان ساز همچون صداوسیما تفاوت قائل شد.

معاون سیما با تأکید بر اینکه سریال‌سازی در سازمان نیازمند برخورداری از سند و نقشه راه دستکم پنج ساله است، گفت: در این صورت شورای متولی سریال‌سازی موظف خواهد بود تا بر مبنای این افق و اهداف آن اقدام و از دچار شدن به روزمرگی جلوگیری کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رسانه‌های تجاری که در سریال‌سازی و برنامه‌سازی ورود کرده‌اند، گفت: پرداختی‌های نامتعارف دراین رسانه‌ها نرخ تولید را به شکل ناهنجاری تحت تأثیر قرار داده و امروز به دغدغه تهیه کنندگان سریال‌های تلویزیون تبدیل شده است.

معاون سیما با بیان اینکه رسانه ملی نمی‌تواند در فضای متفاوت ازآنچه مردم از این رسانه در حوزه سریال و نمایش انتظار دارند، سیر کند، گفت: با وجود محدویت‌های منابع مالی اما این انتظار وجود دارد که تهیه‌کنندگان بهترین عملکرد را داشته باشند و سیما نیز انتخاب‌گر بهترین آثار خواهد بود.

وی با اشاره به تولید حدود ۱۲۰۰ قسمت سریال تلویزیونی در سال تصریح کرد: تهیه‌کنندگان مجموعه‌های نمایشی به عنوان عناصر فرهنگی کشور باید صاحب اعتبار و توانایی باشند و با به‌کارگیری خلاقیت، آثار فاخر و جذاب برای بینندگان تدارک ببینند.

شاه‌آبادی بر تولید آثار جریان‌ساز، تأثیرگذار و فرهنگ‌ساز در رسانه ملی به‌عنوان یک اولویت تأکید کرد و گفت: خلاقیت در اثر بسیار اهمیت دارد و نیاز است تا ده‌ها و بلکه صدها طرح را بیاوریم و از هر امکاناتی کمک بگیریم، زیرا هم نیاز شدید است و هم تولیدکننده به تعداد کافی داریم؛ لذا باید این حجم از عرضه و تقاضا را به‌خوبی مدیریت کنیم.

معاون سیما از تهیه‌کنندگان تلویزیون خواست تا برای سال ۱۴۰۰ تولید آثار تأثیرگذار در حوزه سبک زندگی و جامعه آرمانی را در دستور کار قرار دهند و گفت: با انرژی و تمام توان به همه دوستان کمک می‌کنم تا در این مسیر گام بردارند و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و رفع موانع و فرآیندها به جهش تولید در این حوزه یاری خواهم رساند.

وی با تأکید بر اصلاح فرآیندهایی که به‌عنوان مانع تولید در سیما شناخته شود، گفت: رئیس رسانه ملی هم دغدغه جدی برای افزایش کمی و کیفی سریال‌ها دارد و اطمینان دارم با در کنار هم قرار گرفتن ظرفیت‌ها حتماً تولیدات بهتری خواهیم داشت.
جواد رمضان نژاد، رئیس مرکز سیما فیلم در این نشست با قدردانی از تهیه‌کنندگانی که اجازه ندادند آنتن رسانه ملی در ایام کرونا خالی بماند، گفت: در همین ایام آثار موفقی به آنتن رسید که امیدواریم جلسه با معاون سیما امکانی برای تقویت تولیدات آثار نمایشی در رسانه ملی فراهم آورد.

در ادامه این نشست، تهیه‌کنندگان تلویزیون دیدگاه‌های خود را برای بهبود کمی و کیفی آثار نمایشی ارائه دادند.

حسین طاهری، تهیه‌کننده سریال «سلمان فارسی» هم با تأکید بر اینکه سازمان از سرمایه‌ای چهل‌ساله در حوزه تولید برخوردار است، گفت: سینمای ایران اگر اندوخته‌ای در سال‌های پس از انقلاب داشته، مدیون مجموعه تلویزیون است زیرا رسانه ملی دانشگاهی برای دیگر بخش‌های فرهنگی بوده است.

محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده پرکار سیما هم در این نشست با تأکید بر ضرورت پیشرفت اساسی در تولید آثار نمایشی در تلویزیون تأکید کرد برای جهش تولید در این حوزه نیاز است ساختارهای روان‌تری در روند تائید و تصویب تولیدات نمایشی ایجاد شود.

الهام غفوری، تهیه‌کننده سریال «پایتخت» نیز کمبود نویسندگان خوب را یکی از مشکلات فراروی تولیدکنندگان آثار نمایشی دانست و گفت: پرداختی‌ها در رسانه‌های رقیب در حوزه آثار نمایشی سبب شده تا بازیگران حرفه‌ای به دلایل مالی و اختلافات فاحش در پرداخت دستمزدها انگیزه لازم را برای همکاری مجموعه‌های تلویزیونی نداشته باشند.

رضا جودی، تهیه‌کننده مجموعه «لیسانسه‌ها» هم در این نشست بر ضرورت حمایت مدیران از تولیدات تأکید کرد و در همین حال خواستار توجه بهتر به پرداختی‌ها در حوزه آثار نمایشی شد.

محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده باسابقه سیما در این نشست با تأکید بر اینکه برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت نمی‌تواند نتایج ماندگاری در حوزه تولید فرهنگی داشته باشد، گفت: برای نمونه نیاز است در حوزه کودک و نوجوان، برنامه میان‌مدت و طولانی‌مدت طراحی شود تا به جواب مناسب برسیم.

مهدی فرجی، تهیه‌کننده «نون خ» نیز با تأکید بر اینکه باید بیشتر از تهیه‌کنندگان حمایت شود، گفت: در شرایط سخت مالی کنونی، نیاز است تا کمک بیشتری به تهیه‌کنندگان شود.

زینب تقوایی، تهیه‌کننده مجموعه‌های تلویزیونی همچون «دودکش» و «مدینه» نیز گفت: ارتباط نزدیک‌تر مدیران، شرایط بهتری برای تولید یک اثر ایجاد می‌کند و به تسریع کارها می‌انجامد.
مجید مولایی، تهیه‌کننده سریال‌هایی ازجمله «بانوی عمارت» نیز با تأکید بر آنکه نیاز است تا شناخت بهتری از مخاطبان حاصل شود، تصریح کرد: حتماً نیاز است از تکرار کلیشه‌ها در سریال سازی خودداری کرد و طرح‌های جدید و تولیدات بهتری داشت.

مجید عباسی، تهیه‌کننده سریال «ساعت شنی» هم در این نشست بر ضرورت پیگیری رویکرد فعالانه در تولید سریال در تلویزیون تأکید کرد و گفت: برای تولید بیشتر در تلویزیون باید سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.

سعید سعدی، تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» نیز بیان برخی مشکلات ازجمله اظهارنظرها و مداخلات خارج از سازمان در روند تولید مجموعه‌های نمایشی، بر حمایت هرچه بیشتر سازمان از تولیدکنندگان و اداره امور بر مبنای برنامه‌ریزی‌های مدون تأکید کرد.

سید احمد میرعلایی، تهیه‌کننده سریال «موسی (ع)» هم با تأکید بر آنکه نیازمند برنامه‌ریزی مدون در حوزه تولیدات نمایشی هستیم، تأکید کرد: می‌بایست سیاست‌های ثابتی در این حوزه تعریف شود تا با آمدن و رفتن اشخاص سیاست‌ها تغییر نکند. محمد خزاعی، تهیه‌کننده سریال «دادستان» هم با تأکید بر ضرورت اعتماد به تهیه‌کنندگان، گفت: با چنین حمایتی است که تهیه‌کننده می‌تواند آثاری تولید کند که از جسارت لازم برخوردار باشند. تهیه کننده باید بر اساس ارزش گذاری آثار در سود و ضرر کار نیز سهیم باشد.

فرامرزی، از دیگر تهیه‌کنندگان سیما بر ضرورت آینده‌نگری در تولیدات نمایشی تأکید کرد و گفت: می‌بایست در تولیدات فرهنگی تکثر فرهنگی را مدنظر داشت.

حسن نجاریان، تهیه‌کننده «جشن سربرون» نیز تأکید کرد: تولید آثار نمایشی در حوزه تاریخی نیازمند حمایت ویژه مالی و مدیریتی است، زیرا این کارها هم زمان‌بر و هم پرهزینه هستند.

علیرضا سبط احمدی، تهیه‌کننده سریال «ایلدا» نیز گفت: با توجه به تغییرات اقتصادی شدید در کشور حتماً نیازمند آن هستیم تا در حوزه برآورد هزینه‌ها تجدیدنظر جدی کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی