اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی گفت: رسانه با پخش فیلم‌ها و برنامه‌هایی که محتوای تجمل‌گرایی، اسراف و تبذیر دارند، الگویی نامناسب به مردم معرفی و عرضه می‌کند که نتیجه آن بی‌تفاوتی جامعه نسبت به اعمال حرام خواهد بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس رفعتی نائینی، دستیار مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در امور رسانه، در درس خارج فقه‌‌رسانه که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، بیان داشت: موضوع محرمات پیام رسانه در سه بخش قابل بحث است.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی اظهار داشت: محتوای حرام همچون نشر اکاذیب، اشاعه فحشا، منکر و...، محتوایی که حرمتی در اصل آن وجود ندارد اما همراه و مقارن با فعل حرام باشد مانند مسابقه‌ای که همراه با موسیقی حرام باشد و محتوایی که اصل آن پیام حرمتی نداشته باشد اما نتیجه و پیامد‌های حرامی داشته باشد، سه بخش محرمات پیام‌ رسانه شمرده می‌شود.

وی با اشاره به دیگر مصادیق بخش دوم محرمات پیام رسانه، ابراز داشت: پخش برنامه‌ای از رسانه که در آن اسراف، تبذیر و تجمل‌گرایی تبلیغ شود، حرام خواهد بود.

رییس شبکه جهانی ولایت تصریح کرد: هر چند ممکن است اصل برنامه‌ای در رسانه صحیح و بدون مشکل شرعی باشد اما هنگامی که با فعل حرامی همچون تبلیغِ اسراف و تبذیر مقارن شود، اصل برنامه را تحت شعاع قرار داده و حرام می‌شود.

وی با بیان این که محتوای ترویج دهنده اسراف و تبذیر در رسانه مصادیق کاربردی فراوانی دارد، عنوان کرد: مسابقات تلویزیونی که در آن نعمات الهی ریخت و پاش‌ها می‌شود، همگی از مصادیق محتوای همراه با فعل حرام به شمار می‌آیند، به همین علت پیام این برنامه تلویزیونی جزء محرمات پیام رسانه تلقی می‌شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه با قرائت آیه «إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ»، گفت: پخش برنامه‌هایی که در آنها اسراف و تبذیر صورت می‌گیرد، تبلیغ عمل حرام بوده و بر اساس آیه شریفه 19 سوره مبارکه نور، اشاعه فحشاء حرام است.

وی اظهار داشت: رسانه با پخش فیلم‌ها و برنامه‌هایی که محتوای تجمل‌گرایی، اسراف و تبذیر دارند، الگویی نامناسب به مردم معرفی و عرضه می‌کند که نتیجه آن بی‌تفاوتی جامعه نسبت به اعمال حرام خواهد بود.

دستیار مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در امور رسانه ابراز داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید؛ «إِنَ‌ الْمُبَذِّرِینَ‌ کَانُوا إِخْوَانَ‌ الشَّیَاطِینِ‌ وَ کَانَ‌ الشَّیْطَانُ‌ لِرَبِّهِ‌ کَفُوراً»، رسانه با پخش برنامه‌هایی با محتوای اسراف و تبذیر، خواسته یا ناخواسته به اشاعه اعمال حرام در جامعه کمک می‌کند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی