اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

پرفروش‌ترین آثار سینمایی جهان

شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۱ ق.ظ

پرفروش ترین فیلم های تاریخ را می شناسید؟ منظور جدول همیشگی که در اکثر سایت ها و مجله‌ها می‌بینیم نیست؛ با احتساب  نوسانات قیمت در طول تاریخ، درواقع کدام ها پرفروش ترین هستند؟ همیشه دانستنِ ترین‌ها در هر صنعتی برای ما جذابیت دارد، در سینما هم همین‌گونه است. فروش بالای فیلم ها نشان می دهد که آن اثر سینمایی چیزی در چنته دارد که تا این اندازه فروش کرده است. جدول فروش فیلم های پرفروش امروزی را اکثر سینما‌دوستان می دانند.


10فیلم اول این لیست به ترتیب عبارتند از: «آواتار»،«تایتانیکو» و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد»، «دنیای ژوراسیک»، «انتقام‌جویان1»،«سریع و خشن ۷» (مرگ بازیگر اصلی این فیلم یعنی پل واکر در پرفروش شدن این فیلم بی تاثیر نبود)، «انتقام گیران 2»، آخرین «هری‌پاتر»، «انیمیشن فروزن» و در آخر فیلم سینمایی جدید «دیو و دلبر» که این آخرین مورد تازه وارد این لیست پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینماست.پنج تا از این عناوین برای استودیو دیزنی هستند که نشان می دهد چرا به او حاکم و سلطان هالیوود می گویند.
اما می خواهیم نگاهی موشکافانه و دقیق تر به پرفروش‌ترین فیلم های تاریخ سینما بیندازیم. با توجه به نوسانات قیمت دلار باید دید این ۱۰ فیلم با احتساب فروششان به قیمت دلار امروزی، پرفروش‌ترین فیلم های تاریخ در جهان هستند؟

بر باد رفته
 
 این گروه میلیون دلاری
 
اولین فیلم این لیست، فیلم اقتباسی «برباد رفته» از رمانی به همین نام به قلم مارگارت میچل است؛ زنی که چند کتاب معمولی نوشته بود و به یکباره با زحمتی ۱۰ ساله کتابی نوشت که در زمان خود پرفروش ترین کتاب تاریخ شد. فیلم بربادرفته نیز دو، سه سال پس از انتشار کتاب ساخته شد و بازیگر گمنامی به نام «ویوین لی» نقش شخصیت اصلی را بازی کرد و «کلارگ گیبل» مشهور نقش مقابل وی را ایفا می کرد؛ فیلمی با مدت بیش از چهار ساعت که در دو سانس اکران می شد. فیلم معادل ۳,۸۶۱,۹۳۰,۰۴۰ دلار خالص به واحد پولی امروز فروش داشته است.
 
تایتانیک
 
 این گروه میلیون دلاری

تمام این فیلم به این عظمت در یک استخر فیلمبرداری شده است و «جیمز کامرون» توانست بابت آن 11 اسکار را به خانه ببرد. حتی در جدول پرفروش های امروز هم جایگاه دوم را دارد اما با احتساب فروش امروزی فیلم، ۲,۸۰۵,۹۸۹,۷۷۷ دلار فروش کرده است.
 
آواتار
 
 این گروه میلیون دلاری

جیمز کامرون، دو فیلم از سه فیلم اول را در اختیار دارد. فیلم« آواتار»، پلی جدید به سوی تکنولوژی و جلوه های ویژه در تاریخ سینما و سینمای سه بعدی بود. داستانی پوکوهانتس‌مانند داشت و مدت زیادی است که رتبه اول را در باکس آفیس فعلی با اختلاف فاحشی نسبت به پایین رده هایش دارد اما فروش فیلم با احتساب امروزی ۲,۷۹۹,۲۶۶,۳۰۴ دلار است که باعث شده در این لیست جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد.
 
جنگ ستارگان
 
 این گروه میلیون دلاری

اینکه« جنگ ستارگان» را باید برعکس دید و این قسمت از فیلمی که نخست ساخته شده، در حقیقت اپیزود چهارم در کل سری است و… به خاطر تصمیمات «جرج لوکاس» کارگردان است. او که یکی از بزرگ‌ترین فرنچایزهای تاریخ سینما را خلق کرد و امروزه هم همگی منتظر اکران قسمت جدید این فیلم (البته بدون حضور لوکاس در صندلی کارگردان) هستند. نخستین فیلم از این سری که انقلابی در صنعت سینما به شمار می رود و جهانی با جنگی بین کهکشانی را به ما نشان داد که تا امروز طرفداران فراوانی در دنیا دارد. فیلم با احتساب فروش امروزی، چیزی حدود ۲,۲۰۰,۵۸۸,۵۵۱دلار فروش کرده است.
 
سفید برفی و هفت کوتوله
 
 این گروه میلیون دلاری

اولین انیمیشن دو بعدی بلند سینما که توسط استودیو والت دیزنی به اکران در آمد و وارد لیست پرفروش‌ترین فیلم های تاریخ شد «سفید برفی و هفت کوتوله» است؛ انیمیشنی که هنوز بعد از گذشت بیش از ۸۰ سال جذابیت دارد و نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان نیز از مخاطبان این انیمیشن هستند. این انیمیشن در زمان اکران خود پدیده جدیدی بود و بسیاری از بچه ها از جادوگری که در داستان بود بسیار می ترسیدند، چرا که هنوز جهان با پدیده‌ای به نام انیمیشن آشنایی نداشت. فیلم با محاسبه امروزی ۲,۱۱۶,۰۳۴,۳۶۶ دلار فروخته است.
 
اشک ها و لبخندها
 
 این گروه میلیون دلاری

فیلم «اشک ها و لبخندها» با نام اصلی «نوای موسیقی» به اکران در آمد. دوبله شاهکار این اثر موزیکال از بهترین و قدرتمندترین دوبله های تاریخ گویندگی ایران است. «اشک ها و لبخندها» فیلمی سرخوش و شاد با آوازهایی بی نظیر است که امروزه نیز دیدن نسخه بازسازی شده و یا به قولی کیفیت اچ دی این اثر و دوباره رنگ آمیزی شده آن به دل می نشیند.این اثر نیز با فروش بسیار بالایی در زمان خود همراه بود که با احتساب بلیت به قیمت امروزی ۱,۹۵۵,۷۰۲,۴۳۰دلار فروخته است.
 
آرواره ها
 
 این گروه میلیون دلاری

«آرواره ها» فیلمی است در ژانر وحشت که نام «استیون اسپیلبرگ» را جهانی کرد؛ یک اثر اقتباسی موفق از کتابی به همین نام که روایتگر شهر ساحلی کوچکی با توریست‌ها و ساکنان مختلف که کوسه ای بزرگ و سفید که پی در پی آن ها را شکار می کند.این فیلم در زمان خود صحنه های وحشتناک بسیار قدرتمندی داشت که همراه با پس‌زمینه موسیقی دلهره‌آورش تبدیل به اثری جاودان شد اما شاید امروز با وجود جلوه‌های ویژه فراوان کمی مسخره به نظر بیاید اما تا مدت‌ها رتبه نخست جدول را به خود اختصاص داده بود. با احتساب فروش امروزی، رقمی معادل ۱,۹۱۳,۳۲۶,۹۱۹ دلار فروش کرده است.
 
 
جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد
 
 این گروه میلیون دلاری
 
احیای سری جنگ ستارگان بعد از مهر اتمامی که خالق آن بر روی این فرنچایز زده بود توسط استودیوی دیزنی و کارگردانی به اسم جی‌جی آبرامز (خالق سریال مشهور گمشدگان) انجام شد. فیلم توانست باردیگر دنیای جنگ ستارگان را به سینماها بکشاند. این احیا به قدری موفق بود که استودیو سازنده، یعنی والت دیزنی تصمیمات جدید درباره ساخت ادامه آن گرفته و قرار است چندگانه ای جدید بر اساس دنیای جنگ ستارگان ساخته شود. فیلم «جنگ ستارگان: نیرو بر‌می‌خیزد» با احتساب فروش الان ۱,۹۰۰,۳۴۷,۴۲۷ دلار در گیشه فروخته است.
 

ئی تی
 
 این گروه میلیون دلاری
 
«استیون اسپیلبرگ» هم مثل «جیمز کامرون» دو فیلم در این لیست کوتاه دارد. فیلم «ئی‌تی» یکی از دلنوازترین علمی‌تخیلی‌های تاریخ سینماست؛ به‌‌گونه‌ای که هرکس که این ژانر را دوست نداشته باشد از دیدن این فیلم لذت می برد و دنباله دار نبودن این اثر، چیزی است که آن را جاودان کرد. ئی‌تی موجود فضایی دوست داشتنی‌ای است که از سفینه‌اش جا مانده و پیش یک پسربچه پنهان می شود تا دور بعدی که دوستانش بیایند و او را برگردانند. فیلم با حساب سرانگشتی به قیمت امروز ۱,۷۱۱,۲۵۱,۰۲۲ دلار فروخته است.
 

جن‌گیر
 
 این گروه میلیون دلاری
 
آخرین این لیست از پرفروش ترین فیلم های تاریخ اثر ترسناکی است به اسم «جن گیر»؛ فیلمی که حداقل اسمش را شنیده ایم و خیلی‌هایمان از ترس هیچ وقت آن را ندیده‌ایم. جن گیر شاید امروز زیاد ترسناک نباشد و دیدن حرکات دختر جن زده فیلم تا حدی مسخره به نظر می رسد اما جلوه های ویژه و همچنین گریم بسیار موفق در آن سال‌ها باعث شد که جن‌گیر تبدیل به یک فیلم پایه‌ساز در ژانر وحشت سینما شود. بازسازی ها و دنباله هایی که برای جن‌گیر ساخته شده و هنوز هم ادامه دارد (سریال آن را هم می‌خواهند بسازند) هم هیچ کدام نتوانستند ارزش فیلم اول را تکرار کنند؛ فیلمی با این حجم از اسانس وحشت و عنصر ترس در زمان خود و این همه فروش کمی جای تعجب دارد.فیلم با حساب دلار امروزی ۱,۶۰۱,۹۵۰,۱۷۵ دلار فروخته است.

و در پایان...

تیتروار به 10 عنوان دیگر این فهرست پرفروش‌ترین فیلم های تاریخ اشاره می کنیم؛ آثاری که هر یک توانسته اند مخاطب بی شماری را به سینماها بکشانند و نامشان را در تاریخ هالیوود جاودان کنند.

 
  • دکتر ژیواگو
  • دنیای ژوراسیک
  • پارک ژوراسیک۱
  • سریع و خشن
  • انتقام گیران 1
  • انیمیشن کلاسیک پینوکیو
  • ارباب حلقه ها ۳
  • انیمیشن شیر شاه
  • جنگ ستارگان ۴
  • انتقام گیران 2

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی