اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

همدستی استودیوهای بزرگ هالیوود برای حفظ گیشه

پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۴ ق.ظ

راجر دیکینز می‌گوید «بلید رانر ۲۰۴۹» را سه‌بعدی تماشا نکنید!
این هفته اغلب اخبار و صحبت‌های پیرامون بلید رانر ۲۰۴۹ درباره فروش ناامیدکننده‌اش در گیشه بود که سؤال‌هایی را در خصوص تدابیر بازاریابی فیلم مطرح کرد و تأثیری که می‌تواند بر فروش نهایی این دنباله‌ی کنجکاوی‌برانگیز و بسیار تحسین‌شده داشته باشد. از این رو هنرمندی و استادی که صرف شکل‌گیری فیلم شده است از بحث‌ها جا ماند. تردیدی نیست که اثر تازه‌ی دُنی ویلنِو باشکوه است و این موضوع مدیون کار درخشان راجر دیکینز فیلم‌بردار است؛ و از همین حالا زمزمه‌هایی برای کسب اسکار به گوش می‌رسد اما اگر می‌خواهید آن را همان طور که مورد نظر دیکینز بوده است تجربه کنید باید عینک‌های سه‌بعدی‌تان را زمین بگذارید. دیکینز در بخش تبادل نظر وب‌سایت خود در این باره چنین نوشته است: «ما فیلم را به شکل دوبعدی گرفتیم و با فرمت پرده عریض؛ و من روی زمان‌بندی همه نسخه‌های فیلم از جمله HDR نظارت کردم. نسخه‌ی مرجح من، نسخه‌ی دوبعدی استاندارد پرده عریض است. مشکلی که من با بعضی از سیستم‌های نمایش دارم، استفاده‌شان از پرده‌های نقره‌ای است. تصویری که روی این پرده‌ها نقش می‌بندد، فاقد اشباع و تراکم لازم است که بر مرکز تصویر هم تأثیر منفی دارد...» به عبارت ساده هم این‌که بلید رانر ۲۰۴۹ در قالب دوبعدی و نسخه‌ی پیشنهادی دیکینز از تصویر غنی‌تر، قوام‌یافته‌تر و یکدست‌تری برخوردار خواهد بود.

دیزنی با اپلیکیشن «فیلم‌ها همه‌جا» جهان را تسخیر می‌کند!


پنج‌تا از شش استودیوی بزرگ هالیوود دست به دست هم داده‌اند تا آرشیوی از فیلم‌های دیجیتال را راحت‌تر از هر زمان دیگری در دسترس علاقه‌مندان قرار دهند. برای این منظور اپلیکیشن رایگان «فیلم‌ها همه‌جا»/ Movies Anywhere و سرویس «دیجیتال لاکر» اینترنتی‌اش همین سه روز پیش راه‌اندازی شد که با حمایت و محصولاتی از والت دیزنی (از جمله پیکسار، مارول استودیوز و لوکاس‌فیلم)، سونی پیکچرز انترتینمنت، توئنتیث سِنچِری فاکس فیلم، یونیورسال پیکچرز و وارنر براس. انترتینمنت کارش را آغاز کرده است و هم‌اکنون دارای آرشیوی با بیش از ۷۳۰۰ فیلم دیجیتال است. این فیلم‌ها از طریق خرده‌فروش‌های دیجیتال آمازون ویدئو، گوگل پلی، آی‌تونز و وودو هم عرضه می‌شوند. آن طور که سخن‌گوی دیزنی خبر داده است، اپلیکیشن «فیلم‌ها همه‌جا» با مالکیت کامل این کمپانی و به طور مستقل فعالیت می‌کند و هیأتی از اعضای هر یک از استودیوهای حامی درباره محصولاتی که در آن ارائه می‌شوند دست به تصمیم‌گیری می‌زنند. کارین گیلفورد در مقام مدیرکل این اپ در مراسم معرفی آن در لس‌آنجلس چنین توضیح داد: «همه چیز در سادگی تعریف شده است و کاربری راحت. قرار است همه چیز یک جا جمع شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد. قرار است با محصولی شگفت‌انگیز مواجه شوید...» گیلفورد در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت که این رابط کاربری قرار است بالأخره آرشیو فیلم‌های دیجیتال را یکپارچه و عاری از هر گونه مشکل کند. این طرح در پی نمونه‌های نه‌چندان موفقی مثل سرویس دیجیتال لاکر آلتراوایولت و سرویس اختصاصی خود دیزنی با عنوان «فیلم‌های دیزنی همه‌جا» راه‌اندازی شده است. کارشناسان می‌گویند استودیوهای مهم، طرح دیزنی را به آلتراوایولت ترجیح دادند چون فناوری پیشرفته‌تری دارد. اما نحوه‌ی عملکرد این اپلیکیشن رایگان چنین است که مصرف‌کنندگان می‌توانند آن را به صورت رایگان دانلود کنند و پس از ایجاد حساب کاربری، وارد هر یک از چهار خرده‌فروش دیجیتال نام‌برده شوند. این سرویس به طور خودکار آرشیو دیجیتال کاربران را یک جا جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها می‌توانند به‌سرعت هر فیلمی را از آرشیو «فیلم‌ها همه‌جا»ی خود دانلود یا تماشا کنند. گیلفورد در این خصوص چنین توضیح می‌دهد: «اتفاق سحر‌آمیز زمانی روی می‌دهد که شما به حساب‌های خود در خرده‌فروش‌ها متصل می‌شوید و شاهد این هستید که آرشیوتان (شامل همه‌ی محصولاتی که قبلاً از هر یک از پنج استودیو به‌وسیله‌ی چهار خرده‌فروش دیجیتال خریده‌اید) در یک مکان جمع می‌شوند.» کمپانی دیزنی از حامیان محتوایی سرویس آلتراوایولت نبود که خیلی از استودیوها از آن پشتیبانی کرده بودند؛ و در عوض دیجیتال لاکرهای خودش را ابداع و راه‌اندازی کرد که ابتدا «کی‌چِست» نام داشت و سپس «فیلم‌های دیزنی همه‌جا». تا این‌جا کمپانی‌های «پارامونت پیکچرز» و «لاینزگیت» از غایبان بزرگ این طرح هستند ولی گیلفورد امیدوار است که «فیلم‌ها همه‌جا» از خرده‌فروشان دیجیتال و مالکان محتوایی بیش‌تری بهره‌مند شود.

«راننده تاکسی» توجه روزنامه‌نگاران کره‌ای را هم به خود جلب کرد!
راننده تاکسی به کارگردانی جانگ هون برنده جایزه بهترین فیلم در بیست‌وششمین جوایز فیلم بو-ایل شد؛ مراسمی در تجلیل از فیلم‌های بومی که هر سال در جریان جشنواره فیلم بوسان برگزار می‌شود و بانی‌اش روزنامه‌ی «بوسان ایلبو» است (که از سال ۱۹۵۸ کارش را آغاز کرده و یکی از قدیمی‌ترین جوایز فیلم کره جنوبی است). این درام تاریخی جایزه بهترین بازیگر مرد را هم برای سونگ کانگ‌هو (که تماشاگران سراسر جهان او را با فیلم اسنوپیئرسر/ قطار برف‌شکن می‌شناسند) به ارمغان آورد. راننده تاکسی که در گیشه به فروشی نزدیک به ۸۵ میلیون دلار دست یافت و تا این‌جا پرفروش‌ترین فیلم سینمای کره جنوبی در سال میلادی جاری است، نماینده رسمی کره در اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان هم هست. اما جایزه بهترین کارگردان به کیم سونگ‌سو برای اکشن جنایی آسورا: شهر جنون رسید و بازیگر زن کهنه‌کار کره‌ای، یون یوجونگ برای بانو باکوس مورد تجلیل قرار گرفت؛ بازیگری که در سال ۱۹۷۱ برای اولین بازی‌اش در زن آتشین جایزه بهترین بازیگر تازه‌کار را برنده شده بود. لی جون‌ایک هم که سال گذشته جایزه بهترین کارگردان را برای درام تاریخی سیاه‌وسفیدش با نام دانجو: پرتره یک شاعر برنده شده بود امسال با فیلم آشوب‌طلبی از مستعمره جوایزی را برای همکارانش کسب کرد از جمله بهترین فیلم‌نامه برای وانگ سئونگ‌گو و بهترین بازیگر زن تازه‌کار برای چوی هی‌سئو. جوایز بهترین بازیگران مکمل هم به کیم هی‌وون برای بی‌رحم و کیم سوآن برای جزیره کشتی جنگی رسید که این دومی جایزه بهترین طراحی صحنه (لی هوکیونگ) را هم دریافت کرد. جایزه بهترین کارگردان تازه‌وارد به لی هیون‌جو برای داستان عشق ما رسید و جایزه بهترین بازیگر تازه‌کار مرد به کو کیوهان برای جِین اهدا شد. فیلم تحسین‌شده‌ی زن شرور هم که در بخش نمایش‌های نیمه‌شب جشنواره کن روی پرده رفته بود، جایزه بهترین فیلم‌برداری را نصیب پارک جئونگ‌هون کرد. جایزه یو هیون‌موک (تندیس ویژه‌ای که با نام فیلم‌ساز بزرگ کره‌ای اهدا می‌شود) به کیم جی‌سئوک مدیر برنامه‌ریزی فقید جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان تقدیم شد که رییس این جشنواره کیم دونگ‌هو جایزه را از طرف کیم دریافت کرد و گفت: «خیلی متشکرم که چنین جایزه پرمعنی را به همکار مرحوم‌مان اهدا می‌کنید. همه‌ی ما احساس می‌کنیم هیچ‌کس نمی‌تواند جای خالی او را برای ما پر کند.»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی