اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

محمدمهدی حیدریان، رییس سازمان سینمایی دیروز در مراسم « و آن دقایق آبی» که در تالار سوره حوزه هنری به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: خوشحالم که کارم را در حوزه سینما از اواسط سال 59 با شهید آوینی در جبهه و مستندسازی در جبهه شروع کردم تا عملیات چزابه این توفیق را داشتم که پا به پای ایشان تلاش کنم و بخشی از رشادت ها، جانبازی ها و ایثارگری ها را به تصویر بکشم. امروز بیش از 35 سال از آن روزها می گذرد. اگر می خواستم آینده نگری کنم آینده را روشن تر از امروز برای سینما می دیدم.

حیدریان اظهار داشت: سینمای ما سینمای قدرتمندی است و می تواند قدرتمندتر باشد. برخی از آثار اسباب افتخار است، حال امروز سینمای ما حالی نیست که ما به دنبال آن می گشتیم. حال سینمای ما حال ایده آل و مطلوب نیست. فیلم های ارزشی ما تعداد کمترشان با قدرت لازم ساخته می شود و این درد و خطر بزرگی است. با تلاش حمایتی اخیرا 5-6 فیلم در حوزه دفاع مقدس خلق شده و امسال هم همین تعداد است. اینکه تعداد بیشتری فیلم در حوزه دفاع مقدس داشته باشیم وظیفه ماست.

رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه با سیر نزولی در کمیت و کیفیت آثار دفاع مقدس مواجه هستیم، تصریح کرد: چند سال اخیر جبهه با همان قوت و غربت خود را نشان داد. این قوت و غربت می تواند دستمایه سینمایی باشد که می خواهد ادای دین کند. اگر کسانی درد و رنجی را تحمل کردند ما حداقل باید روایتگر صادقی از گوشه ای از ایثار، سختی ها، بزرگواری ها و از خودگذشتگی های آنها باشیم.

حیدریان خاطرنشان کرد: زمانی محافل و مجالس ما را به شناخت و آگاهی می رساند اما الان یا نیست یا آن اثر را ندارد و یا چیزهایی هست که اثر بیشتری بر فضای فکری و فرهنگی ما دارند. تا سال دیگر کل اتحادیه اروپا تحت وای فای رایگان قرار می گیرد. از 85 درصد ضریب نفوذ اینترنت ما فقط 16 درصد تولیدکننده هستیم و بقیه اش را استفاده کننده هستیم. اینکه این 16 درصد چقدر کیفی است بحث دیگری است. در سازمان سینمایی اولویت ما توجه به کسانی است که می خواهند ارزش ها را ارزشمند به تصویر بکشند. موظفیم که در حوزه ارزش ها بیشترین توان خود را به کار گیریم. انشاءالله در حوزه سینما بیش از اینکه هست، شاهد هنرمندانی باشیم که خالق آثار ارزشی هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی