اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

50 استودیو برتر انیمیشن سازی جهان

شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۰۶ ب.ظ

 پس از "7 کمپانی موفق و مطرح انیمیشن سازی در سراسر جهان" که بیشتر تبلیغ بنفع کمپانی های هالییود بود.  اینک با 50 استودیو برتر انیمیشن سازی در سراسر دنیا بیشتر آشنا شوید. از این تعداد آمریکا با بیشترین تعداد و ژاپن با بیش از 10 کمپانی برتر در رتبه دوم قرار دارد.

 1- پیکسار
دفتر مرکزی: امری ویل، کالیفرنیا
این استودیو در سال 1986 توسط استیو جابز و ادوین کتمول بنیان نهاده شد. پیکسار یک دهه بعد با ساخت اولین انیمیشن تمام کامپیوتری «داستان اسباب ‌بازی» که با مشارکت والت دیزنی ساخته شد، معروف و موفق شد.
در سال 2006 شرکت والت دیزنی خبر از توافقات صورت گرفته برای خرید پیکسار به قیمت 7.4 میلیارد دلار داد. شرکت پیکسار هم اکنون زیرمجموعه شرکت والت دیزنی است.
انیمیشن های موفق و مطرح:
·        فیلم داستان اسباب بازی

·        WALL-E

·        شجاع

·        راتاتویی

·        پشت و رو

 2- استودیو های انیمیشن والت دیزنی
دفتر مرکزی: بربنک، کالیفرنیا
این کمپانی در سال 1923 توسط «والت» و «روی» دیزنی با نام استودیوی کارتون برادران دیزنی افتتاح شد و پیش از آنکه در عرصه تولید محصولات سینمایی و تلویزیونی وارد عمل شود به سلطان انیمیشن سازی هالیوود تبدیل شد.
انیمیشن های موفق و مطرح:
·        یخ زده

·        زوتوپیا

·        رالف خرابکار

·        قهرمان بزرگ 6

 
3- دریم ورکس انیمیشن
دفتر مرکزی: گلندل، کالیفرنیا
این استودیو در سال 1994 توسط سه تن از گردانندگان صنعت سرگرمی یعنی تهیه‌ کننده و کارگردان استیون اسپیلبرگ، تهیه ‌کننده موسیقی دیوید گفن، و مدیر سابق دیزنی جفری کاتزنبرگ تأسیس شد و تا به حال موفق به دریافت جوایز متعددی از جمله 22 جایزه امی، 3 اسکار و بسیاری دیگر از افتخارات بین المللی شده است.
انیمیشن های موفق و مطرح:
·        شرک

·        چطور اژدهای خود را آموزش دهید

·        ماداگاسکار

·        پاندای کونگ فو کار

  
4- آی ال ام (ILM)

دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
استودیو آی ال ام که در زمینه گرافیک کامپیوتری و تکنیک های دیجیتالی یک سر و گردن از همه رقیبان بالاتر است در پروژه های مختلف که نقش جلوه های ویژه در آن ها کاملا بارز است، سهم بسیار مهمی دارد.
پروژه های مهمی که این کمپانی در آن نقش برجسته ای داشته است:
·        سری فیلم های جنگ ستارگان

·        سری فیلم های ترمیناتور (به جز ترمیناتور 1)

·        سری فیلم های دزدان دریایی

·        آواتار

·        پارک ژوراسیک

·        وارکرافت

 5- استودیو جیبلی
دفتر مرکزی: کوگانِی ، توکیو، ژاپن
این استودیو که در سال 1985 تاسیس شده، بی شک یکی از برترین استودیو های انیمیشن سازی در ژاپن و همچنین در دنیا است. این کمپانی که حدود 31 سال از فعالیتش می ‌گذرد در این سال ها بیش از 70 اثر سینمایی، تلویزیونی، کوتاه و... تولید کرده که بدون شک مهمترین آنها مربوط به هایائو میازاکی است. در بین تمامی آثار وی «قلعه متحرک هاول»، «پونیو»، «همسایه من توتورو»، «شاهزاده مونونوکه»، «پورکو روسو» و «سرویس تحویل کیکی» از همه مشهور تر هستند و بی شک مهمترین، بزرگ ترین و بهترین ساخته میازاکی «شهر اشباح» است.
 

6- فریم استور
دفتر مرکزی: لندن، انگلستان
این استودیو در سال 1986 تاسیس شد و در چندین فیلم موفق مطرح روز نقش برجسته ای داشته است. از جمله پروژه های موفقی که این استودیو در آن حضور داشته است می توان به «نگهبانان کهکشان»، فیلم های «هری پاتر»، «انتقامجویان» و چندین صحنه مهم در فیلم «آواتار» اشاره کرد.
 

7- کارتون نت ورکاستودیوز
دفتر مرکزی: بربنک، کالیفرنیا
کارتون نت ورکبا نشان اختصاری CN که تحت نظر شرکت کارتون نت ورک اداره می شود یک شبکه تلویزیونی کابلی آمریکایی است که مالک آن شرکت پخش ترنر یکی از شرکت های اصلی انیمیشن است. این شبکه در سال 1992 و پس از آنکه شرکت ترنر استودیو انیمیشن هانا-باربرا را در سال 1991 خریداری کرد به راه افتاد.
این شبکه در حال حاضر در بیش از 200 کشور بالغ بر 360 میلیون بیننده دارد .
 

8- بلو اسکای استودیوز
دفتر مرکزی: گرینویچ، کانتیکات
این استودیو در سال 1987 تاسیس شد و در سال 1997 تحت مالکیت شرکت فاکس قرن بیستم قرار گرفت از جمله مهترین انیمشین های موفق این استودیو می توان به سری انیمیشن «عصر یخبندان» و سری انیمیشن «ریو» اشاره کرد.
 

9- وتا دیجیتال
دفتر مرکزی: ولینگتون، نیوزیلند
وتا دیجیتال (Weta Digital) شرکتی است که وظیفه پردازش ‌های کامپیوتری پروژه آواتار را برعهده داشته است. فعالیت استودیو این شرکت از حدود 20 سال پیش آغاز شده و در کارنامه وتا دیجیتال پردازش تصویری فیلم ‌هایی مثل «ارباب حلقه ‌ها» و «کینگ ‌کونگ» و برخی دیگر دیده می ‌شود که تا کنون 5 جایزه اسکار را نصیب این شرکت کرده ‌اند.
 

10- نیکلودئون انیمیشن استودیو
دفتر مرکزی: بربنک، کالیفرنیا
این استودیو همانطور که از نامش پیداست، تحت مالکیت شرکت «نیکلودئون» قرار دارد. بخش انیمیشن شرکت نیکلودئون، به طور جدی فعالیت خود را از سال 1991 میلادی و با تولید سه مجموعه انیمیشنی جدید به نامهای «دوگ»، «راگرَتز» و «نمایش رِن و استیمپی» آغاز کرد. در ابتدای تأسیس، استودیو تحت عنوان «گیمز انیمیشن» فعالیت می‌کرد که این عنوان تا سال 1998 بر روی استودیو باقی ماند. در این سال، مقر اصلی استودیو از منطقۀ «استودیو سیتی» شهر «لس‌ آنجلس» به شهر «بِربَنک» منتقل شد و نام استودیو نیز به «نیکلودئون انیمیشن استودیو» تغییر یافت.
نیکلودئون انیمیشن استودیو، علاوه بر تولید برنامه برای شبکۀ تلویزیونی «نیکلودئون»، با «نیک جونیور»، «نیکتونز نتورک»، «اسپایک» و برخی دیگر از شبکه‌ها و رسانه‌های جمعی همکاری دارد.

 
11- برادران وارنر انیمیشن

دفتر مرکزی: بربنک، کالیفرنیا
کمپانی ­وارنر در سال 1918 توسط مهاجران یهودی از لهستان تاسیس شد. برادران وارنر یکی از بزرگ ‌ترین تهیه‌ کنندگان فیلم و برنامه‌ های تلویزیونی جهان است و بسیاری از کارتون ها و انیمیشن ها و شخصیت های محبوب کارتونی همچون «پورگی پیگ»، «باگز بانی»، «توییتی برد» و «سیلوستر» از آثار فراموش نشدنی این کمپانی بزرگ می باشد.
 

12- سان رایز
دفتر مرکزی: سوگینامی، توکیو، ژاپن
این استودیو در سال 1972 تاسیس شد و از محصولات موفق این استودیو می توان به «کابوی بیباپ» اشاره کرد این مجموعه در سال ۱۹۹۸ تولید گردید و به حدی موفقیت کسب کرد که به‌ دنبال آن یک فیلم سینمایی هم در سال ۲۰۰۱ ساخته شد.
 

13- مووینگ پیکچر کمپانی
دفتر مرکزی: لندن، انگلستان
این استودیو که نام اختصاری آن (MPC) است در تولید انیمیشن و جلوه های ویژه کامپیوتری از جمله شرکت های مطرح است که کار های موفقی همچون «سریع و خشن 7»، «نگهبانان کهکشان» و «مردان ایکس» را در کارنامه خود دارد.
 

14- توئی انیمیشن
دفتر مرکزی: توکیو، ژاپن
این شرکت در سال ۱۹۴۸ تحت نام ( (Nihon Dōga K.K.‎ تأسیس شد و در حال حاضر یکی از قدیمی ‌ترین استودیو های انیمیشن در ژاپن است.
مجموعه های تلویزیونی مطرح:
·        ایر گیر

·        دراگون بال

·        دیجیمون

·        اسلم دانک

·        وان پیس

·        ای کیو-سان

 15- دابل نگاتیو
دفتر مرکزی: فیتزورویا ، لندن
از جمله پروژه های مطرح این استودیو می توان به «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت»، «بین ستاره ای» و «مردی از جنس فولاد» اشاره کرد.
 
16- متود استودیو
دفتر مرکزی: لس آنجلس، کالیفرنیا
 
17- اُ ال ام، اینک
دفتر مرکزی: ستاگایا، توکیو، توکیو، ژاپن
 
18- سونی پیکچرز ایمیج ورکس
دفتر مرکزی: ونکوور، بریتیش کلمبیا، کانادا
 
19- ایمیج انجین
دفتر مرکزی: ونکوور، بریتیش کلمبیا، کانادا
 
20- نیپون انیمیشن
دفتر مرکزی: کوگانِی، توکیو، ژاپن
این شرکت، سازنده اکثر کارتون ‌های معروف پخش شده در ایران است. این شرکت یکی از معروف ‌ترین کمپانی‌ های تولید سریال ‌های کارتونی انیمیشن بر اساس داستان ‌های معروف ادبی مانند: آن شرلی با موهای قرمز، ماجراهای تام سایر، زنان کوچک، دور دنیا در هشتاد روز، حنا دختری در مزرعه، بچه ‌های آلپ، باخانمان (پرین)، بابا لنگ دراز، بینوایان، پینوکیو، سندباد، دهکده حیوانات، خانواده دکتر ارنست، داستان ‌های جنگل سبز، هایدی، رامکال، داستان خانواده ترپ، مهاجران، نیک و نیکو، آلیس در سرزمین عجایب ،ماجراهای دانی است.
 
21- ایلومینیشن مک گاف
دفتر مرکزی: پاریس، فرانسه
یکی از شرکت های وابسته ایلومینیشن اینترتینمنت.
 
22- تون سیتی
دفتر مرکزی: مانیل، فیلیپین
 
23- پیکسوموندو
دفتر مرکزی: فرانکفورت، آلمان
شرکت پیکسوموندو در زمینه تولید جلوه‌ های تصویری شهرت زیادی دارد.
 
24- استودیو پیرو
دفتر مرکزی: میتاکا، توکیو، توکیو، ژاپن
یک استودیوی انیمه در ژاپن که در سال 1979، توسط تعدادی از کارمندان سابق Tatsunoko Production بنیان نهاده شد که از مهمترین انیمه های تولیدی این شرکت می توان به انیمیشن «فوتبالیست ها» اشاره کرد.
 
25- هیبرید تکنولوژیز
دفتر مرکزی: پیمونت، کبک
 
26- رودئو اف اکس
دفتر مرکزی: مونترال، کبک، کانادا
 
27- دیجیتال دامین
دفتر مرکزی: پلایا ویستا، کالیفرنیا
 
28- لوما پیکچرز
دفتر مرکزی: سانتا مونیکا، کالیفرنیا
شرکت لوما پیکچرز بیش از 180 شات جلوه های ویژه برای  «اُز بزرگ و قدرتمند» انجام داد.
 
29- ساوت پارک استودیوز
دفتر مرکزی: کالور سیتی، کالیفرنیا
 
30- رایزینگ سان پیکچرز
دفتر مرکزی: آدلاید، استرالیا
 
31- انیمال لاجیک
دفتر مرکزی: سیدنی، استرالیا
«انیمال لاجیک» استودیویی استرالیایی است که در زمینۀ ساخت آثار انیمیشنی و همچنین جلوه‌های تصویری فعالیت دارد. این استودیو در سال 1991 میلادی تاسیس شد.
انیمال لاجیک در ساخت بخشهای انیمیشنی و جلوه‌های تصویری فیلمهای مطرحی همچون «ماتریکس» مشارکت داشته اما بخش اعظمی از شهرت این شرکت مدیون مشارکت در ساخت پروژه انیمیشنی «خوش قدم» است؛ انیمیشنی که در سال 2006 موفق به کسب جایزۀ اسکار گردید. علاوه بر خوش قدم، انیمال لاجیک در ساخت انیمیشن هایی نظیر «افسانه نگهبانان: جغدهای گاهول» و «فیلم سینمایی لگو» نیز مشارکت داشته است.
 
32- انکور هالیوود
دفتر مرکزی: هالیوود، کالیفرنیا
 
33- شید اف ایکس
دفتر مرکزی: سانتا مونیکا، کالیفرنیا
 
34- آردمن انیمیشن
دفتر مرکزی: بریستول، انگلستان، بریتانیا
این شرکت برنده جایزه بهترین شرکت انیمیشن ‌سازی بریتانیا شده ‌است. انیمیشن‌ های معروفی همچون والاس و گرومیت، فرار مرغی و بر آب رفته توسط این شرکت ساخته شده ‌اند.
 
35- سونی پیکچرز انیمیشن
دفتر مرکزی: کالور سیتی، کالیفرنیا
اولین فیلم شاخص این شرکت، انیمیشن فصل شکار بود. انیمیشن ‌های مشهور دیگری همچون هتل ترانسیلوانیا، موج سواری، دزدان دریایی! گروهی از ناجور ها، اسمورف ‌ها و قسمت دوم اسمورف ‌ها نیز از محصولات سونی پیکچرز انیمیشن هستند.
 
36- دیزنی تلویزیون انیمیشن
دفتر مرکزی: گلندل، کالیفرنیا
 
37- پروداکشن آی. جی
دفتر مرکزی: ککوبونجی، توکیو، ژاپن
ین شرکت را میتسوهیسا ایشیکاوا به ‌همراهی تاکایوکی گوتو در ۱۹۸۷ تحت نام IG Tatsunoko Limited تأسیس کرد. نام شرکت در سال ۱۹۹۳ به Production I.G‎ تغییر یافت. دو حرف I و G در نام شرکت از نام دو مؤسس آن، ایشیکاوا (Ishikawa) و گوتو (Goto) مشتق می ‌شود.
از محصولات این استودیو می توان به انیمشین های (خون +)، (شبح درون پوسته) و (هیگاشی نو ادن) اشاره کرد.
 
38- اسکن لاین وی اف ایکس
دفتر مرکزی: مونیخ، آلمان
 
39- ویسکیتیری
دفتر مرکزی: سن رافائل، کالیفرنیا
 
40- فازی دور پروداکشنز
دفتر مرکزی: لس آنجلس، کالیفرنیا
 
41- رایز اف ایکس
دفتر مرکزی: برلین، آلمان
 
42- دیزنی تون استودیوز
دفتر مرکزی: گلندل، کالیفرنیا
 
43- راف درفت استودیوز
دفتر مرکزی: گلندل، کالیفرنیا
 
44- ریتم اند هوس استودیوز
دفتر مرکزی: لس آنجلس، کالیفرنیا
 
45- ناین استوری اینترتینمنت
دفتر مرکزی: تورنتو، انتاریو، کانادا
 
46- برند نیو اسکول
دفتر مرکزی: نیویورک سیتی، نیویورک
 
47- لوکاس فیلم انیمیشن
دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
 
48- زویک استودیو
دفتر مرکزی: کالور سیتی، کالیفرنیا
 
49- استودیو 4°C
دفتر مرکزی: توکیو، ژاپن
 
50- مد هوز
دفتر مرکزی: هانچو، ناکانو، توکیو
 
منابع: ویکی پدیا، imdb،گیم دیزاین

مرتبط: 7 کمپانی موفق و مطرح انیمیشن سازی در سراسر جهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی