اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

فیلم "آخرین ملکه زمین" محمد رضا عرب تولید 1385 سوره، یکی از بهترین فیلم سینمای ایران در موضوع افغانستان در کنار "بایسیکل ران، سفر قندهار، باران، گل چهره، عروس افغان،حیران، من بن لادن نیستم، مجنون لیلی، مزار شریف، فرشتگان قصاب و..." است.

سینمای ایران همیشه بهترین شروع ها رو دارد، اما لزوما به معنای ادامه دهند خوب نیست. اولین فیلم سینمایی درباره بوسنی"خاکستر سبز" را ابراهیم حاتمی کیا و اولین مستند بلند را محمد رضا عرب "در امتداد ساوا"، "بحران کوزوو"کار کرد، اما بعدها کلا فیلمسازی درباره بوسنی را به دوستان هالیوودی مون واگذار کردیم در مورد افغانستان اما وضعیت کمی بهتر است.

خلاصه داستان:
علی‌بخش جوان مهاجر افغانی که در ایران مشغول به کار است از خانواده به خصوص همسرش شاه گل مدتی بی خبر است. حوادث و تهدید حمله‌ی آمریکا به کشور افغانستان دلشوره های علی‌بخش را بیشتر می کند و او تصمیم می گیرد به کشورش افغانستان بازگردد، که در این سفر طولانی با فراز و نشیب های زیادی روبرو می شود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی