اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

 آیت‌الله عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر پنجشنبه 8 بهمن ماه در دیدار مجید مجیدی کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» با بیان اینکه اگر هنرمندی کار خوب داشته باشد و شخصیت خوبی نداشته باشد، فقط از دنیا بهره می‌برد، اظهار داشت: از دیدگاه امام علی(ع) ارزش هرکسی به دین‌داری او است.

وی با تأکید بر اینکه یک هنرمند باید ابتدا و انتهای کارش با خالق آفرینش باشد، افزود: انسان موجودی است که همیشه در راه است و فردی موفق است که ابتدا و انتهای کارش باخدا باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» باید تداوم داشته باشد، اظهار کرد: انتظار داریم این فیلم به دیگر ابعاد این شخصیت بزرگ بپردازد و دیگر دوره‌های زندگی ایشان را به تصویر بکشد.

وی با تأکید بر اینکه نباید نگران بی‌مهری‌ها علیه این فیلم بود، اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم که با روشنفکران دینی هر کشور بابت ترویج ارزش‌های شخصیت محمد رسول‌الله(ص) دیدارهایی داشته باشید.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه در فیلم‌ها نباید مسئله شرک ترویج شود، توضیح داد: زبان تصویر می‌تواند اسلام را به بهترین شکل ترویج دهد.

وی با بیان اینکه حتی یک آهنگ خوب می‌تواند مسیر یک انسان را عوض کند، تصریح کرد: بسیاری از کسانی که با ارزش‌های اسلامی ناآشنا هستند، فرصت مطالعه و ورود به بحث‌های علمی ما را ندارند، اما می‌توانیم با زبان هنر آن‌ها را با فطرت خود آشنا کنیم.

استکبار روی جهل انسان‌ها مانور می‌دهد

این مفسر قرآن کریم در ادامه با تأکید بر اینکه استکبار روی جهل انسان‌ها مانور می‌دهد، گفت: اکنون بسیاری از افرادی که به گروه‌های تکفیری می‌پیوندند، همان کسانی هستند که روزی زیر زور و اسلحه استکبار بودند و امروز همان‌ها اسلحه به دستشان می‌دهند تا جنگ و خونریزی در منطقه راه بیاندازند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه استکبار با استفاده از جهل افراد خواسته‌های خود را تحمیل می‌کند، ادامه داد: مسلمان واقعی خونریز نیست و به دنبال صلح و آرامش است.

وی مسلم ابن عقیل را یکی از نمونه‌های مهم صلح‌مداری شیعیان عنوان کرد و گفت: زمانی که ابن زیاد در خانه هانیه ابن عروه مهمان بود، مسلم به رغم اینکه فرصت قتل او را داشت، اما چون با منش رحمانی اسلام تربیت شده بود، دست به خونریزی و جنایت نزد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان با تقدیر از زحمات مجیدی گفت: فیلم محمد رسول الله(ص) می‌تواند چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهد.

افراد زیادی نمی‌خواهند چهره رحمانی رسول‌الله(ص) دیده شود

مجید مجیدی نیز در این دیدار با تقدیر از راهنمایی‌ها و زحمات آیت‌الله جوادی آملی اظهار داشت: رهنمودها و ارشادهای علمی و معنوی شما در ساخت این فیلم تأثیر به‌سزایی داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه افراد زیادی علیه فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» صف آرایی کرده‌اند، گفت: افراد زیادی چه در داخل و چه در خارج نمی‌خواهند چهره رحمانی محمد رسول‌الله(ص) دیده شود.

کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» افزود: شک ندارم که این فیلم به تدریج مسیر خود را باز کرده و مورد توجه جهانیان قرار می‌گیرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی