اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

حجت الاسلام دکتر سید مهدی خاموشی گفت: با توجه به جایگاه والای شهید بابا نظر، زندگی این شهید بزرگوار باید در قالب فیلم به تصویر کشیده شود.

به گزارش سرویس فرهنگی برنا، سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره زندگینامه شهید بابانظر که خاطرات این شهید با مصاحبه سیدحسین بیضایی و تدوین مصطفی رحیمی در سوره مهر منتشر شده است، گفت: با توجه به جایگاه والای شهید بابا نظر زندگی این شهید بزرگوار باید در قالب فیلم به تصویر کشیده شود.

حجت الاسلام مهدی خاموشی درباره ضرورت به تصویر کشیده شدن شهید بابانظر اظهارکرد: کسی که درخواست مجوز ساخت این اثر را دارد، باید دید عمیقی نسبت به دفاع هشت ساله ملت مقاوم ایران و شهید بزرگوار بابانظر داشته باشد. 

وی افزود : این اثر باید بتواند زوایای مختلف زندگی این سردار بزرگ خراسانی، که بیش از 100 ترکش در بدن داشت و بیش از 17 بار مجروح شده بود را بخوبی به تصویر بکشد. 

خاموشی در ادامه گفت: بازگشت به ادبیات دفاع مقدس و زنده کردن یاد و نام شهدا یکی از اقداماتی است که باید در حوزه هنری و سایر دستگاه های فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان صورت گیرد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، کتاب "عین الحیات" علامه مجلسی را،  بهترین کتاب برای درک محتوای کتاب «بابانظر» دانست و  گفت: ما بعضی اوقات دنبال انسان کامل تصورمان می‌گردیم اما نباید خیلی دنبال تصور بدویم.

وی در ادامه چاپ و توزیع خاطرات «بابانظرها» را وظیفه بازماندگان جنگ دانست وگفت: کتاب  «بابانظر» نمونه ای ارزشمند از ادبیات جنگ است، احیای ادبیات دفاع‌مقدس و بازگشت به همان ادبیات اوایل انقلاب، احیای ارزش های‌ مقدس و کامل است.

پیش از این هم پرویز پرستویی بازیگر شناخته شده سینمای کشورمان که بارها در شخصیت های مختلف در آثار مربوط به دفاع مقدس ایفای نقش کرده از ضرورت به تصویر کشیده شدن زندگینامه شهید بابانظر در قالب فیلم سینمایی سخن گفته بود. 

مراسم رونمایی کتاب "بابانظر"31 شهریورماه سال 88 با حضورسرلشکریحیی رحیم صفوی؛ مشاورعالی فرمانده کل قوا، محمدباقرقالیباف؛ شهردارتهران،حجت الاسلام خاموشی؛ رییس سازمان تبلیغات اسلامی،حسن بنیانیان؛ رییس سابق حوزه هنری،علیرضا دبیر؛ عضو شورای شهر تهران درحوزه هنری برگزار شد. 

کتاب"بابانظر"خاطرات شهید محمدحسن نظر نژاد با گردآوری و مصاحبه سیدحسین بیضائی وتدوین مصطفی رحیمی در 18 فصل به صورت مصور و439 صفحه،در تیراژ 2 هزار و 500 نسخه و با قیمت 8 هزار تومان تاکنون از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ 24 رسیده است. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی