اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

خاموشی: حوزه هنری متولی هنر متعهد است

شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۱۷ ب.ظ

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد که حوزه هنری نهادی است با تعریف خاص که متولی هنر متعهد و خاستگاه هنرمندان حزب اللهی است و باید در مسیر هنر انقلابی که مورد رضایتمندی امام راحل و مقام معظم رهبری است باشد. 
روز گذشته تالار اندیشه حوزه هنری شاهد مراسم تودیع و معارفه دکتر حسن بنیانیان و محسن مومنی به عنوان مدیر سابق و جدید این نهاد فرهنگی بود.
در ابتدای مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سخنانی گفت: درسی که ما باید از انقلاب اسلامی بگیریم این است که هر کاری انجام می دهیم برای خدا بوده و دعوت به خدا قولاً و عملاً در ما باشد. کارهای ما باید به دعوت به سوی خدا و جلب رضایت او منجر شود. همچنین ما باید رفتار خود را با رفتار رسول و اولیا تطبیق دهیم و من می توانم شهادت دهم که این شیوه را بنیانیان در طول سالهای مدیریتش در حوزه هنری داشته است.
وی ادامه داد: حوزه هنری نهادی است با تعریف خاص که متولی هنر متعهد و خاستگاه هنرمندان حزب اللهی است و باید در مسیر هنر انقلابی که مورد رضایتمندی امام راحل و مقام معظم رهبری است باشد. در این هشت سال حرکتهای زیرساختی خوبی بر این اساس انجام شده که باید در ادامه راه این تلاشها استوار شود.
حجت الاسلام خاموشی تاکید کرد: دراین سالها از لحاظ منابع و مصارف و سخت افزاری گامهای روبه جلویی در حوزه برداشته شده و در حوزه نرم افزاری هم کارهای خوبی انجام شده ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب باید باز هم تلاش کرد.ما باید در حوزه نرم افزاری به عمق بخشی نگاهمان بیشتر توجه کنیم.
ما در حوزه هنری دغدغه تولید داریم در نتیجه باید مدیریت تولید محتوا را جدی بگیریم.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: حوزه هنری باید در مقوله تولید اندیشه هنر دینی برگرفته از اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری حرکت کند و برای اینکه تولید هنر انقلابی، دفاع مقدسی و دینی سرعت گیرد لازم است ساختار چابک تری برای حوزه در نظر گرفت و تحول ساختاری در کوتاهترین زمان نکته ای است که من به مومنی تاکید کرده ام.
وی در پایان بیان کرد: توجه دقیق در به کارگیری عناصر حزب اللهی و ولایت مدار، سمت گیری به سوی تولید آثار نمونه و الگو، حضور بیشتر حوزه هنری در رسانه ملی، توجه به اقتصاد فرهنگ، رسیدن تولیداتمان به دست مخاطبان و قرار دادن تولیدات حوزه در سبد خانواده، طراحی و برنامه ریزی و گرفتن بازخورد از فعالیتهای حوزه از مواردی است که در فعالیتهای مدیریت جدید حوزه هنری باید مدنظر قرار گیرد.
در ادامه مراسم بنیانیان نیز در سخنانی گفت: اگر نگاهی عمیق به 50 سال گذشته داشته باشیم می بینیم از سال 
42 که جریان مبارزه شروع شد تا امروز جهاد دائمی در کشورمان ادامه داشته و تنها در هر مقطعی رنگش متفاوت شده است. بعد از دفاع مقدس صحنه جنگ فیزیکی به جنگ فرهنگی تبدیل شد و امروز ما سربازان جبهه جهاد فرهنگی هستیم و باید به این شناخت برسیم که در مبارزه فرهنگی حضور داریم و باید دانش و معنویت خود را ارتقا دهیم.
وی تاکید کرد: ما همچون رزمندگان و مردم ایران در روزهای دفاع مقدس باید بدانیم که طلبکار نیستیم بلکه بدهکاریم و این حسی است که کاستی هایمان را نشانمان خواهد داد.
بنیانیان با تقدیر از خدمات حوزه در دوران مدیریت حجت الاسلام زم افزود: اما شرایط اجتماعی هشت سال پیش با زمان مدیریت حجت الاسلام زم تفاوت داشت و این شرایط باید درک می شد. در دو دهه اول انقلاب هنرمندانی که از درونشان هنر متعهد می جوشید بروز پیدا کرده بودند ولی در زمان ما تربیت هنرمندان متعهد که این جریان را حفظ کنند لازم بود.
وی درباره مدیر جدید حوزه هنری بیان کرد: حوزه هنری نیاز به مدیری دارد که با انگیزه کار فرهنگی و با درک عمیق از وضعیت سیاسی کشور و بدون وابستگی به هیچ کدام از جریانهای سیاسی در صورت مشاهده هرگونه انحراف در جریانهای سیاسی با نگاه ولایی و با ابزار هنر و فرهنگ این انحراف را گوشزد کند که به اعتقاد من محسن مومنی این ویژگی را دارد.
بنیانیان تاکید کرد: بزرگترین سرمایه ای که حوزه هنری دارد حمایت و عنایت مقام معظم رهبری است که این عنایت توقعات سنگینی را هم رقم زده است. مسایل و انتظاراتی که ایشان مطرح می کنند نشان از این دارد که رفتارهای حوره را کاملا رصد می کنند که با توجه به مشغولیات فراوانی که دارند نشان از این دارد که تا چه اندازه حوزه را مهم دانسته و از آن انتظار دارند.
وی در پایان تاکید کرد: درباره فرهنگ و هنر ایران در کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه تقاضای جدی وجود دارد که ما به ناچیزی از آن پاسخ داده ایم و باید در دوره جدید روی این موضوع بیشتر کار شود.
محسن مومنی مدیر جدید حوزه هنری به عنوان آخرین سخنران این مراسم بیان کرد: امروز ما در دنیایی هستیم که رسانه های غرب با مجهز شدن به ابزار هنر به جنگ نرم روی آورده اند و حوزه هنری باید در این زمینه هوشیار باشد. حوزه هنری در شرایطی که منتقدان می گفتند هنر و ادبیات انقلاب و دفاع مقدس دیگر طرفدار ندارد ثابت کرد می توان آثاری تولید کرد که بیشترین آمار و رکوردها را به خوداختصاص دهد.
وی ادامه داد: کتابهای دفاع مقدسی ما در ترجمه به زبانهای دیگر مورد اقبال قرار گرفتند. فیلمها و سریالهای ساخته هنرمندان حوزه هنری در کشورهای دیگر به ویژه کشورهای اسلامی مورد توجه هستند که همه اینها نشان می دهد ما در دریافت مسائل جهان و پاسخگویی مناسب به آنها باید پیشگام باشیم. اقتضائات دهه پیش رو این است که ما در تولید محصولات هنری تحول ایجاد کنیم.
مدیر حوزه هنری تاکید کرد: در تولیدات هنری باید سه شاخصه مدنظر قرار گیرد. هنر باید متعهد و ملتزم به آرمانهای اسلام و انقلاب باشد. هنر ما باید ممتاز و فاخر باشد و مشخصه سوم مردمی بودن هنر است.
مومنی در پایان توضیح داد: در دوره جدید مدیریت در نظر داریم وجه رسانه ای هنر با رویکرد افزایش مخاطب و اثربخشی را دنبال کنیم. همچنین در نظر داریم در داخل و خارج حضور رسانه ای و تبلیغی مناسب تری داشته باشیم. طبق مسئولیتهایی که به ما الزام شده تغییراتی هم در ساختار نیروها خواهیم داشت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی