اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

نصرالله قادری «قربانی همیشه» را اقتباسی از خطبه «شقشقیه» نهج‌البلاغه امام علی(ع) دانست و به هنرآنلاین گفت: نمایشنامه درباره کشوری با رهبری آزاده است و چهار گروه مارقین، قاسطین، ناکثین و قاعدین در برابر او ایستادند.

او با این توضیح که نمایشنامه «قربانی همیشه» قسمت اول یک چهارگانه است، افزود: جلد دوم «تنهاترین مظلوم، مظلوم‌ترین تنها» به زندگی شهید بهشتی اختصاص دارد. جلد سوم «راه طی شده» زندگی شهید آوینی است. چهارمین نمایشنامه نیز درباره شهید مطهری است. تمامی متون مستقل هستند و دلیل چهارگانه بودن آن‌ها اقتباس از خطبه «شقشقیه» است.

کتاب با مقدمه قادری با عنوان «تمنای تابشی از انور نو النور» آغاز شده و نمایشنامه در چهار بخش «رخدادگاه»، «سفر اول»، «سفر دوم» و «مولا در مواجهه با گروه اربعه» روایت شده است.

در بخشی از این نمایشنامه می‌خوانیم: «ابوطالب: چرا آمده‌اند.

آشکینه: شما چه فرموده‌اید؟

ابوطالب: این برادران دلسوز نه برای خود، بلکه برای دیگران آمده بودند، آن‌ها متوجه نارضایتی برخی خواص مانند حضرتعالی و جنابعالی شده‌اند. تشریف آوردند و گفتند: پیشنهاد ما این است که به‌طور موقت، اموالی و مناسبتی را میان خواص تقسیم کنم و امتیازاتی برای شماها در نظر بگیرم، تا امور مملکت سامان پیدا کند و پس از آن‌که بر اوضاع مسلط شدم، به سیره خود بازگردم».

کتاب «قربانی همیشه» نوشته نصرالله قادری از مجموعه نمایشنامه‌های (راه روشن) در شمارگان هزار نسخه با قیمت ۵۰ هزار تومان از سوی انتشارات نمایش منتشر شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی