اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

آغاز دوباره فعالیت افغان فلم در دوره طالبان

چهارشنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۱۰ ب.ظ

افغان فلم(فیلم) کانون اصلی فیلم سازی و سینما در افغانستان نخستین فعالیتش را در دوران حکومت طالبان با نمایش دو مستند؛ بزرگراه سالنگ و پل کمپنی آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان، مسئولان گفته‌اند که، نیروهای طالبان در دوران جنگ علیه آمریکا و ناتو در بیست سال گذشته از فیلم و سینما الگو گرفته‌اند.

مسئولان افغان فیلم افزوده‌اند که: امروز افغان فیلم با قدمت تاریخی که دارد با مدیریت طالبان فعالیت می‌کند.

مولوی شفیع الله جاوید افغان، رئیس افغان فلم در محفل نمایش فلم های یادشده گفت: کارمندان افغان فلم با اندک وسایل و تجهیزات توانسته اند که سه فلم را تولید و تهیه کنند.

رئیس افغان فلم گفت که در آینده این اداره در نظر دارد که برای آبادی کشور در بخش های مختلف فلم تهیه کند.

در این محفل ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان و معین امور نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، تهیه فلم های مثبت را در یک کشور مهم خواند و گفت: در بیست سال گذشته مانند تأثیرات و خرابی های جنگ، ذهنیت های افراد جامعه ما نیز متأثر شده است.

مولوی عتیق الله عزیزی، معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ صحبت کرد و گفت که جای خوشی است که ریاست افغان فلم در بخش آبادی و بازسازی، فلم های با کیفیت را تهیه و نمایش می دهد.

عزیزی گفت: ما در نظر داریم که افغان فلم را در بخش تجهیزات تقویت کنیم و به نمایندگی از وزارت اطلاعات و فرهنگ این نهاد را حمایت می کنیم.

پس از یک وقفه هفت ماهه، افغان فلم از فلم های مستند رونمایی کرد و در همین حال، اما سینماگران، تولید فلم‌های سینمایی را بی‌موسیقی و بی‌حضور بانوان ناممکن می‌دانند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی