اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

دولت ایتالیا ۵۳ میلیون یورو برای حمایت از کارگردان‌های جوان و تولید فیلم در ایتالیا اختصاص می‌دهد.
به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، داریو فرانچینی وزیر فرهنگ ایتالیا برای تولید فیلم و دیگر محصولات سمعی بصری فراخوان داد.
فرانچینی اعلام کرد دولت متعهد می‌شود ۵۳ میلیون یورو برای حمایت از کارگردان‌های جوان و تولیدات سمعی بصری آنها اختصاص دهد.
از این مبلغ که برای سال ۲۰۲۲ درنظر گرفته شده ۴۲ میلیون یورو صرف کمک به پروژه‌های فیلمنامه‌نویسی و کمک به پروژه‌های پیش تولید و تولید محصولات سمعی بصری می‌شود. برای حمایت و معرفی از فیلم‌های مبتکرانه نیز نزدیک به ۱۱ میلیون دلار در نظر گرفته شده است.
از مبلغ نخست نزدیک ۱۳ میلیون یورو به ساخت فیلم‌های اول یا دوم کارگردان‌های جوان و پروژه‌های فارغ‌التحصیلی اهدا می‌شود و ۳.۳ میلیو ن یورو هم سهم حمایت از فیلم‌های مستند و کوتاه خواهد بود. نزدیک ۵ میلیون یورو هم به تولید انیمیشن کمک می‌شود و۱.۲ میلیون یورو هم برای فیلمنامه‌نویسی برای سینما یا تلویزیون اختصاص یافته است.
این کمک در هیچ شرایطی بیش از نیمی از هزینه اثر واجد شرایط را دربرنخواهد گرفت.
در بخش دوم که به تولیدات مبتکرانه مربوط است بیشتر حمایت از فیلم‌هایی مطرح است که به معرفی ایتالیا می‌پردازند و مشوق بخش گردشگری این کشور خواهند بود. همچنین حضور در جشنواره‌ها و گردهمایی‌ها و مراسم اهدای جوایز با پیامدهای ملی و بین‌المللی در این بخش در نظر گرفته شده است.
صنعت فیلم ایتالیا با وجود فشاری که به دلیل شیوع کرونا بر این صنعت وارد آمده با حمایت دولت به فعالیت‌های خود ادامه داده و استودیوی چینه‌چیتا در رم که از مراکز مهم تولید فیلم است از این کمک‌ها پیش از این بهره برده است. سینمای ایتالیا در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۷۰ میلیون یورو رشد داشته و ۲۵ میلیون بلیت فروخت.
«دست خدا» ساخته پائولو سورنتینو یکی از موفقیت‌های سینمای ایتالیا در سال ۲۰۲۱ بود و جشنواره فیلم‌های ایتالیایی در لس‌انجلس همین هفته با بزرگداشت شماری از چهره‌های روز سینمای این کشور برگزار شد.
جیانکارلو جیانینی از کارگردان‌ها و بازیگران مشهور ایتالیایی قرار است سال آینده در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود یک ستاره دریافت کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی