اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در بنیاد سینمایی فارابی از چشم‌انداز خود در تولید مشترک اثر سینمایی با این بنیاد گفتند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی با حضور در بنیاد سینمایی فارابی در جریان ساخت پروژه‌های دفاع مقدس این بنیاد از جمله «دسته دختران» قرار گرفتند.

در این دیدار سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد فارابی با ارائه گزارشی از روند تولیدات این بنیاد و همچنین حضور آثار بنیاد فارابی در چهلمین جشنواره فیلم فجر ضمن قدردانی از حمایت‌های بی چشم‌داشت و همیاری برادرانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در ساخت چند محصول سینمایی از جمله «دسته دختران» و «موقعیت مهدی» لزوم تداوم این همکاری‌ها را تسهیل کننده تولید آثار سینمایی در ژانر دفاع مقدس دانست که ساخت آنها عملاً بدون کمک نهادهای نظامی و صرفاً متکی به بودجه‌های نهادهای سینمایی غیر ممکن است.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به حمایت‌های همیشگی ارتش از صنعت سینمای ایران گفت: ساخت پروژه‌های بزرگ جنگی بدون کمک‌های ارتش و سپاه امکان‌پذیر نیست و از آنجا که سینمای ایران همچنان دین خود را به گنجینه پربار دفاع مقدس ادا نکرده است، ایجاد یک ساختار تعاملی پایدار بین بنیاد سینمایی فارابی و ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌تواند روند تولید این گونه آثار را تسهیل و تسریع نماید.
جوادی با اشاره به این نکته که تاریخ ایران نشان داده همواره توسعه تمدنی ایران زمین از ناحیه دریا بوده است، بر لزوم توجه بیشتر به جغرافیای دریایی کشور در آثار سینمایی تأکید کرد.
امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با استقبال از پیشنهاد ساخت آثار سینمایی دریامحور به ویژه آثاری که به بازنمایی رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هستند به نقاط عطفی از خدمات نیروی دریایی ارتش اشاره کرد از جمله روز هفتم آذر سال 59 که ارتش جمهوری اسلامی ناوگان جنگی عراق را طی عملیاتی زمین گیر کرد و به همین دلیل این روز را به نام روز نیروی دریایی نامگذاری کردند.
دریادار سیاری همچنین به موضوع جنگ نفتکش‌ها و خدمات نیروی دریایی ارتش در اسکورت ناوگان‌های دریایی و مبارزه با دزدان دریایی در سال‌های اخیر اشاره کرد.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش همچنین در این دیدار بر آمادگی کامل ارتش از تولید اینگونه آثار سینمایی تأکید داشت و توافق شد بنیاد سینمایی فارابی برای سال آتی ساخت یک پروژه دریامحور را با مشارکت و حمایت مالی و معنوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دستور کار خود قرار دهد.
در این دیدار امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز با اشاره به حمایت‌های نیروی زمینی ارتش از چندین آثار سینمایی بر آمادگی این نیرو به ادامه این همکاری با بنیاد تأکید داشت و گفت: در حال حاضر نیز طرحی برای روایت بخشی از خدمات نیروی زمینی ارتش در مقابله با جریان‌های منافقین وجود دارد که در صورت مشارکت بنیاد سینمایی فارابی می‌تواند یکی از پروژه‌های فاخر سینمایی با محوریت خدمات و رشادت‌های ارتش تبدیل شود.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از پیشنهاد فرماندهان ارتش برای تولید آثار سینمایی با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی استقبال کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی