اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

معرفی فیلم سینمایی موقعیت مهدی

جمعه, ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ۰۳:۰۶ ب.ظ

خلاصه داستان

فیلم “موقعیت مهدی” روایتگر زندگی فرمانده لشگر عاشورا از ترک مدیریت شهرداری تا شهادت در قامت فرمانده لشگر عاشورا در عملیات بدر در زمستان ۱۳۶۳ است. مهدی باکری، شهردار ارومیه بعد از شماتت‌های یک پیرزن سیل‌زده، خدمت را نه در شهرداری که در بازگشت به سپاه و عزیمت به جبهه می‌بیند.

مهدی پیش از اعزام، به خواستگاری صفیه رفته و مراسم ساده‌ ازدواج‌شان را هم برگزار می‌کند. گفتنی است این فیلم ابتدا بنا بود یک مینی سریال پنج قسمتی به نام “عاشورا” باشد، فیلمی درباره‌ی لشکر عاشورا و با روایتی از زندگی شهید مهدی باکری، که با توجه به کیفیت تولید، سازندگانش این اثر را بر آن داشت تا نسخه‌ی سینمایی از آن را نیز برای نمایش در جشنواره تهیه کنند.

 

بازیگران فیلم موقعیت مهدی 
هادی حجازی‌فر
ژیلا شاهی
وحید حجازی‌فر
معصومه ربانی‌نیا
وحید آقاپور
روح‌الله زمانی
و…

دیگر عوامل
کارگردان: هادی حجازی فر، تهیه کننده: حبیب الله والی نژاد، مدیر فیلمبرداری: وحید ابراهیمی، چهره‌پرداز: شهرام خلج، طراح صحنه: امیر زاغری، طراح لباس: بهزاد آقابیگی، تدوین: حسین جمشیدی گوهری، صدابردار: مسیح حدپور سراج، صداگذار: مهدی ملکوتی، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، جلوه‌های میدانی: ایمان کرمیان، جلوه‌های بصری: محمد برادران.

 

هادی حجازی فر کارگردان و بازیگر اصلی «موقعیت مهدی» درباره این فیلم می‌گوید:
«نزدیک به دو سال است که درگیر این کار هستم. دوازده بار کار متوقف شد؛ اما بچه‌ها پای کار ماندند. در ابتدا این فیلم به من در جایگاه بازیگر پیشنهاد شد. من پیشنهادی دادم که خودم کار را بسازم و از ما پذیرفتند و قرار شد که هم خودم فیلم را بسازم و هم در آن بازی کنم. از اول هم بنای ما ساخت نسخه سینمایی بود. خیلی از سکانس‌هایی که شاهد بودید، تنها برای نسخه سینمایی کار است و در سریال به شیوه‌ای دیگر فیلم‌برداری شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی