اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

انیمیشن غول پیکر

1) غول پیکر (Gigantic)

غول پیکر قرار بود اقتباس دیزنی از داستان جک و لوبیای سحرآمیز باشه که برای اکران در سال 2020 برنامه ریزی شده بود. در اکتبر 2017 دیزنی اعلام کرد که این پروژه توسط اد کاتمول Ed Catmull، رئیس بخش انیمیشن دیزنی و پیکسار کنسل شده. کاتمول بعد از اعلام لغو ساخت غول پیکر گفت: ” بعضی وقتها مهم نیست که چقدر ما یک ایده رو دوست داریم یا چقدر قلبمون براش میتپه، وقتی که میفهمیم اون ایده جواب نمیده باید لغوش کنیم. در مورد غول پیکر ما متاسفانه به همچین نقطه ای رسیدیم که باید تصمیم سختی برای لغو این پروژه میگرفتیم. ما فعلن گسترش فعالیت هامون راجع به این داستان رو کنار میگذاریم.”

2) سمندر (Newt)

انیمیشن سمندر

نیوت اولین و تنها پروژه لغو شده پیکسار هست که برای اکران در سال 2012 برنامه ریزی شده بود. بنا بر خبری که دیزنی منتشر کرد داستان این انیمیشن راجع به آخرین سمندر خانم و آقای دنیا به اسم نیوت و بروک بوده. در سال 2015 اد کاتمول در یک مصاحبه اعلام کرد که وقتی پروژه نیوت رو به پت داکتر Pete Docter (کارگردان انیمیشن بالا Up) دادن اون گفته که این کار رو انجام میده ولی یک ایده دیگه هم داره که فکر میکنه بهتر از نیوت هست. ( بعدن معلوم شد ایده ساخت انیمیشن برنده اسکار ظاهر و باطن بوده) این دلیلی بود که ادامه کار روی انیمیشن نیوت متوقف شد.

3) پادشاه الف ها (King of the Elves)

انیمیشن پادشاه الف ها

بر اساس داستان کوتاهی از نویسنده معروف علمی تخیلی، فیلیپ کی دیک Philip K. Dick ( نویسنده رمان های آیا اندرویدها خواب گوسفند برقی میبینند؟ و مردی در قلعه بلند) قرار بود در کریسمس 2012 اکران بشه. در صفحه مخصوص این فیلم در سایت کامینگ سون راجع به داستان اون گفته شده: یک قصه عالی و خیال انگیز راجع به یک آدم معمولی که در حوالی رودخانه می سی سی پی زندگی میکنه. اون به گروهی از الف های نامید و مستاصل کمک میکنه تا بتونن پادشاه خودشون رو پیدا کنن. متاسفانه حتی هیچ توضیحی هم راجع به اینکه چرا این پروژه لغو شده وجود نداره.

4) گربه جمعه (Fraidy Cat)

انیمیشن گربه جمعه

گربه جمعه که به عنوان یک کارتون نوآر معرفی شده بود قرار بود انیمیشنی با حال و فضای طنز و شوخی با فیلم های نوآر و استاد این ژانر، آلفرد هیچکاک باشه. توی این انیمیشن با گربه خونگی خپلی قرار بود روبه رو بشیم که کلن اعصاب راست و درستی هم نداره. حالا این گربه بی اعصاب رو تصور کنید که از روی مبل راحت و گرم و نرمش برداشته میشه و پرت میشه وسط یکی از فیلم های ترسناک آلفرد هیچکاک و به جرمی متهم میشه که انجامش نداده. ران کلمنتس Ron Clements و جان ماسکر John Musker، کارگردان های دیزنی در سال 2004 روی ایده این انیمیشن کار کردن اما در سال 2005 اعلام شد که این پروژه متوقف شده.

5) حیات وحش (Wild Life)

انیمیشن حیات وحش

با الهام از رمان معروف جرج برنارد شاو، پیگمالیون Pygmalion قرار بود اولین انیمیشن تمام کامپیوتری دیزنی ساخته بشه. (برای اطلاع بد نیست بدونید اولین انیمیشن تمام کامپیوتری دیزنی جوجه کوچولو هست) داستان در یک کلوپ شبانه و بین مدیر اونجا و خواننده کلوپ که کم کم داره محبوبیت خودش رو از دست میده میگذره.

6) ارواح مورگان (Morgan’s Ghost)

انیمیشن ارواح مورگان

این انیمیشن از سال 1939 در حال گسترش ایده و نوشتن طرح بوده و قرار بود سه شخصیت میکی موس و دانلد داک و گوفی مهمانخانه جالی راجرز Jolly Roger رو با مهمانی که نصفه شب واردش میشه مدیریت کنن. مهمان هم یلو بیک Yellow Beak یک دزد دریایی سابق هست. با اینکه اون فیلم هیچوقت ساخته نشد اما در عوض داستان و استوری بورد اون در سال 1942 در یک کامیک بوک به اسم دانلد داک گنج های دزدان دریایی رو کشف میکنه Donald Duck Finds Pirate Gold منتشر شد.

7) پادشاه سایه ها (The Shadow King)

انیمیشن پادشاه سایه ها

هنری سیلک Henry Selick کارگردان انیمیشن های معروفی مثل کاوبس قبل از کریسمس و کارولین و جیمز و هلوی غول پیکر قرار بود در پادشاه سایه ها داستان پسربچه یتیم 9 ساله ای به اسم هاپ و دوست خیالیش که یک سایه جاندار بود رو تعریف کنه. این دختر سایه ای به هاپ یاد میده که با دستش سایه هایی روی دیوارها درست کنه و اونها رو زنده کنه. قرار بود این انیمیشن سال 2013 اکران بشه ولی بعد از اینکه دیزنی نتونست به اهداف از پیش تعیین شده برای پیش تولید دست پیدا کنه کل پروژه رو تعطیل کرد.

8) چند روح خوب (A Few Good Ghosts)

انیمیشن چند روح خوب

داستان سه تا کودک و یک روح بود که به یک عاشق و معشوق سرخپوست کمک میکنن به هم برسن. اجرای این انیمیشن قرار بود مخلوطی از تکنیک های کامپیوتری ساخت انیمیشن و همچنین روش های سنتی تولید اون باشه ولی در سال 2003 یکدفعه تولیدش قطع شد. در بیانیه ای که توسط مدیر دیزنی، دیوید استانتون David Stainton منتشر شد اون اعلام کرد: ” با توجه به عملکرد بسیار خوب گروه تولید اما ایده های اصلی داستان قابلیت چندانی ندارن”

9) مورت (Mort)

انیمیشن مورت

این فیلم قرار بود بر اساس یک رمان فانتزی با همین اسم از تری پراچت Terry Pratchett و مجموعه داستان هاش با عنوان دیسک ورلد Discworld ساخته بشه. داستان اون روایت شخصی به اسم مرگ Death بود که پسربچه ای به اسم مورت رو از مزرعه ای که در اون زندگی میکنه میدزده و بهش یاد میده که چطور روح های دنیا رو جمع کنه. در سال 2010 شایعاتی از طرف دیزنی پخش شد که گویا دوباره روی این ایده دارن کار میکنن. در سال 2016 یک طرح مفهومی از انیماتور سابق دیزنی، کلر کین Claire Keane که مرتبط با همین انیمیشن بود منتشر شد اما متاسفانه این پروژه دیگه در جریان نیست.

10) هفت کوتوله (The Seven Dwarfs)

انیمیشن هفت کوتوله

این کار قرار بود ادامه ای باشه برای اتفاقات سفید برفی و هفت کوتوله که دیزنی تون استودیوز DisneyToon Studios میخواست اون رو بسازه. این مجموعه قرار بود شرح چگونگی ملاقات هفت تا کوتوله با هم باشه و اینکه چطوری ملکه بدجنس پدر سفید برفی رو میکشه تا تاج پادشاهی رو به دست بیاره. بعدها اعلام شد یکی از خطوط داستانی این مجموعه هم راجع به دوپی Dopey (یکی از کوتوله ها) هست که بعد از مرگ مادرش توانایی صحبت کردن رو از دست داد. جان لستر John Lasseter در سال 2006 این پروژه رو لغو کرد.

11) گربه ماهی (Catfish Bend)

انیمیشن گربه ماهی

این فیلم قرار بود بر اساس مجموعه کتابهای گربه ماهی Catfish Bend نوشته بن لوسین برمن Ben Lucien Burman ساخته بشه. در مقدمه کوتاهی که برای اولین قسمت مجموعه نوشته شده اومده: رودخانه می سی سی پی طغیان کرده و سیل اومده. حالا یک گروه از حیوانات که وسط سیل گیر کردن باید راهی برای کنار اومدن با مشکلاتشون و بی کفایتی و خراب کاری آدمها پیدا کنن. دیزنی امتیاز فیلم رو خریده بود ولی هیچوقت تولید اون انجام نشد و داره در قفسه های دیزنی خاک میخوره.

12) سه خوک (The Three Pigs)

انیمیشن سه خوک

دیزنی حق امتیاز این کتاب کودک نوشته دیوید ویزنر David Wiesner رو در سال 2002 خرید. قصه این رمان در واقع بازگویی یکی از افسانه های پریان بود. دیزنی در سال 2003 اعلام کرد که نویسنده رمان هم به تیم تولید این انیمیشن اضافه شده و ساخت اون با ترکیبی از انیمیشن کامپیوتری و روش های سنتی انیمیشن سازی دستی انجام میشه. اگرچه هیچوقت توضیح شفاف و واضحی برای اینکه چرا ساخت این پروژه لغو شد داده نشد.

13) جایی که چیزهای وحشی هستند (Where the Wild Things Are)

جایی که چیزهای وحشی هستند

در سال 1983 جان لستر و گلن کین (انیماتور انیمیشن هایی مثل دیو و دلبر، پوکوهانتوس و گیسوکمند) با استفاده از کتاب تصویری مائوریس سنداک Maurice Sendak به اسم جایی که چیزهای وحشی هستند یک تجربه ابتدایی برای تولید انیمیشن کامپیوتری رو شروع کردن. کار اونها در حد یک آزمایش موند تا وقتی که در سال 2001 کمپانی یونیورسال حق امتیاز این کتاب رو خرید و همانطور که احتمالن میدونید اون رو تبدیل به یک فیلم لایو-اکشن live-action کرد.

14) تام لین (Tam Lin)

انیمیشن تام لین

در اصل اسم این انیمیشن قرار بود اولین داستان پریان اسکاتلند Scotland’s first fairytale باشه و داستان اون ماجرای عاشقانه ای بود راجع به مردی به اسم تام لین که به وسیله دختری که عاشقش هست از دست ملکه قصه ها نجات پیدا میکنه. کارگردان و نویسنده این این انیمیشن راجر آلرز (کارگردان شیر شاه و علاءالدین) بود اما بخاطر سیاست های داخلی دیزنی و اختلافاتی که بین مایکل ایزنر و روی دیزنی به وجود اومد این پروژه برای همیشه لغو شد.

15) دامبو 2 (Dumbo II)

انیمیشن دامبو 2

دیزنی برای شصتمین سالگرد اکران دامبو یک نسخه ویرایش شده همراه با تصاویر تازه از نسخه کلاسیک این انیمیشن رو پخش کرد. در نسخه جدید قرار بود اتفاقات روزهای بعد از اتمام داستان نسخه اول و حوادث و اتفاقاتی که بین دامبو و بقیه حیوانات اتفاق میفته رو روایت کنه. اما این ادامه در سال 2006 لغو شد.( البته تیم برتون در حال ساخت یک نسخه لایو-اکشن از روی این انیمیشن کلاسیک هست که قراره در سال 2019 اکران بشه)

16) دریاچه قو (Swan Lake)

انیمیشن دریاچه قو

دریاچه قو یکی از چندین فیلمی بود که در سال 1992 توسط جفری کاتزنبرگ Jeffrey Katzenberg برنامه ساختشون اعلام شد. این فیلم ها اودیسه هومر Homer’s Odyssey و سندباد دریانورد Sinbad the Sailor و پوکوهانتوس بودن. همون موقع کاتزنبرگ اعلام کرد که این انیمیشن یک داستان اوریجینال داره که با اسطوره هایی از زندگی اژدها و موجودات افسانه ای تلفیق میشه. این پروژه بخاطر عدم توافق بین دیزنی و ریچارد ریچ Richard Rich (کارگردان روباه و سگ شکاری) لغو شد.

17) خروس (Chanticleer)

انیمیشن خروس

متاسفانه خروس یکی از پروژه‌های ساخته نشده دیزنی هست که بر اساس یک نمایش فرانسوی قرار بود ساخته بشه. داستان اون راجع به یک خروس بی کار و عاطل هست. کار گسترش و شاخ و برگ دادن به جزئیات خروس از سالهای 1940 تا 1960 در حال انجام بود اما در نهایت بخاطر ملاحظات مالی دیزنی تصمیم گرفت انیمیشن شمشیر در سنگ رو بسازه.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی