اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

25 سریال خاطره انگیز ماه مبارک رمضان

شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۰۶:۰۱ ب.ظ

شبکه مستند،‌ با انتخاب 25 سریال رمضانی از بین 40 سریال سال‌های اخیر در گفتگو با تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگران آنها سراغ پشت پرده این آثار در برنامه «پشت ماه» رفته است.

به گزارش راسخون ، محمد هوشمند تهیه‌کننده «پشت ماه» درباره این مجموعه مستند به مهر گفت: پیشنهاد ساخت این برنامه توسط رضا پورحسین مدیر شبکه مستند به من داده و قرار شد سراغ پشت‌صحنه مجموعه‌های مناسبتی ماه رمضان شبکه‌های سیما برویم که از سال 83 تولید شده و با عوامل آنها گفتگو و بازتاب آثار بین مردم را در قالب 25 برنامه 60 دقیقه‌ای بررسی کنیم.

وی افزود: «صاحب‌دلان»، «اغما»،‌ «ملکوت»، «او یک فرشته بود»، «خانه به دوش» و «مثل هیچکس» از جمله این 25 سریال هستند. ما سراغ تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگران این سریال‌ها رفتیم و آنها خاطرات و تجربیاتشان در این مجموعه‌ها را بازگو کردند؛ از زمان عقد قرارداد تا پیش تولید و ضبط و بعد هم درباره واکنش مردم نسبت به این سریال‌ها که بسیاری‌شان زمان خود گل کردند.

تجدید خاطره مردم با سریال‌های محبوب

این تهیه‌کننده با اشاره به زنده شدن احساسات نوستالژیک و تجدید خاطره مردم با آثار محبوب سالهای قبل در «پشت ماه» تأکید کرد: همیشه پیدا کردن هنرمندان سخت است. آنها سرکار هستند،‌ سرشان شلوغ است و با این حال ما تا حد وسعمان دنبالشان رفتیم و اکثرا هم با ما همکاری کردند. جا دارد از افرادی چون رضا جودی،‌ محسن شایانفر، داود هاشمی، علیرضا افخمی،‌ حسین سهیلی زاده، جواد افشار، مهران مهام و ایرج محمدی و مهران رسام تشکر کنم.

هوشمند یادآور شد: در این برنامه با بازیگرانی چون حمید گودرزی، حسین محجوب، امین تارخ، نفیسه روشن، کوروش تهامی، حسن جوهرچی و جواد عزتی گفتگو کرده‌ایم. امروز هم سر کار «مدینه» می‌رویم که سیروس مقدم در حال ساخت آن برای ماه رمضان شبکه یک است و قرار شده این بخش به عنوان آخرین قسمت برنامه مستند ما مورد استفاده قرار بگیرد.

افخمی رکورد دار سریال‌سازی برای رمضان

وی در پاسخ به اینکه رکورد داران ساخت سریال‌های رمضانی چه کسانی بودند، اظهار کرد: علیرضا افخمی با پنج سریال در این زمینه رکورد دارد. «او یک فرشته بود»، «زیرزمین»، «پنجمین خورشید» و «پنج کیلومتر تا بهشت» سریال‌های رمضانی این کارگردان هستند. سیروس مقدم هم این روزها مشغول ساخت سومین سریال رمضانی خود بعد از «اغما» و «روز حسرت» است.

تهیه‌کننده «پشت ماه» در پاسخ به اینکه آیا آثار مختلف کارگردان‌ها در قسمت‌های جداگانه‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد یا خیر، تصریح کرد: چون موضوع سریال‌ها فرق می‌کند نمی‌شد در یک قسمت به چند سریال پرداخت. مثلا «اغما» جزو اولین سریال‌های ماورایی بود که گل کرد و ربطی به سریال رمضانی دیگر مقدم ندارد. پخش آن نیز با سریال ماورایی «او یک فرشته بود» همزمان بود.
 

اختصاص دو قسمت برای «صاحبدلان»

هوشمند ادامه داد: از میان تهیه کننده‌ها هم رضا جودی با تهیه پنج سریال رمضانی از جمله «مرده متحرک»، «اغما»، «عبور از پاییز»،‌ «سی امین روز» و «صاحبدلان» رکورد دارد. قسمت مربوط به سریال «صاحبدلان» برنامه جذابی از آب درآمد و به این سریال در دو قسمت پرداخته‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه چه میزان از کار تولیدی و چه میزان مربوط به تصاویر آرشیوی سریال‌ها است، توضیح داد: در این زمینه تدوین نقش مهمی دارد. ما با توجه به حر‌ف‌های هر مهمان، سکانس‌های مرتبط را پخش و اینگونه خاطرات را مرور می‌کنیم. می‌شود گفت 40 درصد هر قسمت مصاحبه ما با عوامل است و 60 درصد تصاویر پشت صحنه و خود سریال. در این زمینه برخی تهیه‌کننده‌ها کمک فراوانی به ما کردند. مثلا پشت صحنه سریال «ملکوت» که تا به حال پخش نشده، با همکاری شایانفر برای اولین بار در «پشت ماه» پخش می‌شود.

این تهیه‌کننده از مهناد کریمان کارگردان مستند و مجید جعفری مدیر تولید تشکر و در پایان اظهار کرد: مدیر شبکه هم مشاوره‌های خوبی به ما می‌داد و با حافظه قوی که دارد، ما را در انتخاب سریال‌ها و موضوعاتشان کمک می‌کرد. چون حدود 40 سریال رمضانی در این سالها تولید شده و ما سراغ 25 سریال رفته‌ایم. از ابراهیمی مدیر طرح و برنامه و خلجی مدیر تامین برنامه شبکه مستند هم برای یاری‌شان ممنونم.

نظرات (۱)

۲۰ مهر ۹۹ ، ۲۳:۱۵ حدیث رازقی

خوب بود20

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی