اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

تا کی ابر قهرمانان حکمفرمایی می کنند؟

دوشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۱۳ ب.ظ

سینمای امروز هم چنان در تصرف قصه های تخیلی با ابر قهرمانان افسانه ای است. هر چند سال گذشته نشان داد بعضی از این نوع فیلم ها مشتری چندانی نداشته اما این روزها بازار تخیلی ها گرم است (نمونه هایش: ددپول۲، دنیای ژوراسیک۲ و سولو). نگاهی داشته باشیم به علمی/ تخیلی هایی که در سال ۲۰۱۹ جماعت هوادار را خوش خواهد آمد:

«گودزیلا: سلطان هیولاها»- Godzilla: King of the Monsters
درست پس از پنج سال از زمان نمایشی «گودزیلا» در سال ۲۰۱۴، اینک این هیولای عظیم بار دیگر وحشت و هراس به وجود خواهد آورد. مایکل دورتی- کارگردان فیلم- در این باره گفته است: «دنیا همیشه نسبت به گودزیلا یک نوع واکنش نشان داده در حالی که ما می خواهیم این بار ماورای چنان واکنشی را ببینیم». این هیولا هیچ وقت در پایان نابود نشده و در حقیقت سلطان هیولاها تنها گودزیلا نیست بلکه سلطان سه سر «گیدورا»، عنکبوت غول آسا «موترا» و هیولای پرنده «رودان» است که به وسیله ژاپنی ها خلق گشته و با خود گردبادی مرگبار ایجاد می کرد. در فیلم ۲۰۱۹ شخصیت های انسانی چون دکتر اما راسل (ورا فارمیگا) و دختر او مدیسون (میل بابی برآن) و هم چنین کن واتانا به وسلی هاکینز حضور دارند.
«شزم!»-!Shazam
از قصه های معروف تخیلی با قهرمان با حالی است که بچه ها عاشقش اند. کدام بچه ای است که دلش نخواهد به شکل یک ابر قهرمان در آید آن هم با گفتن یک کلمه جادویی؟ این شاید اولین فیلم بلند از ماجرای «شزم!» باشد که در آن زاکاری لوی (بازیگر «چاک») در قالب پسر یتیم «بیلی باتسون» ظاهر می شود و جک دایلان گریزر (بازیگر «آن») نقش رفیق او را به عهده دارد. آن دو دست به سرقت از فروشگاهی می زنند بی آن که هنوز تبدیل به ابر قهرمان شده باشند. کارگردانی را دیوید سندبرگ انجام داده است.
«آکوآمن» (مرد آبی)- Aqua man
با نگاهی تازه به شخصیت غریب «آکوآمن»، قهرمانی که سلطان ماهی گیران لقب گرفته، فیلم در فضایی غیرقابل تصور می گذرد. ماجرا در یکی از هفت اقلیم آتلانتیس رخ می دهد. در اقلیم نخست، سلطان اُرم (پاتریک ویلسون، بی آن که دیده شود) از سلطان ماهی گیران می خواهد که برای نبرد به روی اقیانوس عالم به او ملحق گردد. جیمز ون- کارگردان- می گوید: «این اقلیم در واقع بیش تر جنبه هنری دارد و از طریق شعرا و فیلسوف ها داستان بازگو می شود». جیسن ماموآ و امبر هرد بازیگران اصلی اند.
«غارتگر»- The Predator
سی سال پس از بازی در فیلم «غارتگر»، چرا شین بلک تصمیم گرفت تا خود این فیلم را کارگردانی کند؟ خودش در این خصوص گفته است: «به گمانم موضوعی به شدت قابل برگردان است و در آن به لحظات پُر پیچ و خم زیادی می توان برخورد». بلک هم چنین معتقد است که با انتخاب بازیگران مورد علاقه اش خواهد توانست نوع «غارتگر» دیگری خلق سازد. گفته است: «این بار فیلم قوی تر، سریع تر و هوشمندانه تر است». ضمن آن که خواسته تا بیش تر به کیفیت شخصیت ها و همین طور تجسم یک «غارتگر» کامپیوتری توجه نشان دهد. بازیگران فیلم بوید هالبروک، الیویا مان و استرلینگ بر آن هستند.
«هیولاهای شگفت انگیز: جنایات گریند لوالد» Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald
جود لا در این دنباله «هیولاهای شگفت انگیز» در قالب سرپرست واقعی «هری پاتر» خانم جی.کی.رولینگ، نقش جوانی آلبوس دامبلدور را برعهده گرفته است. خانم رولینگ می گوید: «او جادوگری محبوب است. هم خرابکار و هم با شور وعلاقه به بینش و آگاهی. و می داند چه گونه آدم ها را به تفکر وا دارد». به عقیده جود لا: «او شخصیتی است با قدری غیرقابل باور و من نمی خواهم زیاد درباره اش بگویم». شاگرد سابق دامبلدور یعنی نیوت اسکاماندر (ادی ردمین) به ملاقات جادوگر تاریک گریندلوالد (جانی دپ) به پاریس می رود تا او را ترغیب به انجام جنایت کند. دیوید بیتیس کارگردان فیلم است.
«گلس»- Glass
ام. نایت شامالان سرانجام تصمیم گرفت تا پس از توفیق فیلم ترسناک ۲۰۱۷ خود «شکاف»، با درهم آمیختن آن با قهرمان فیلم قدیمی اش «نشکستنی» یعنی دیوید دان (بروس ویلیس) و به کمک حقه های جدید کامپیوتری دست به ساخت یک تخیلی غریب- در مایه های بهترین اثرش «حس ششم»- بزند. «آقای گلس» نام ساموئل. ال جکسن در فیلم «نشکستنی» بود و این بار در کنار «دیوید دان» در قالب دو ابر قهرمان وارد ماجراها می شوند. جکسن و ویلیس هر دو با اشتیاق پذیرفتند تا نقش ها را دوباره تکرار کنند. در فیلم «نشکستنی» آقای گلسی (به نوعی آقای شیشه) معتقد است که داستان های ابر قهرمانان بخشی از وقایع دنیای واقعی ما است. در واقع با همین تئوری است که شاملان طرح داستان گلسی را ریخته، می گوید: «ما یک نشکستنی به گونه موجودی خوب داریم و یک خرابکار به شکل موجودی بد و در میان آن دو هم یک ارباب انحصارگر». در فیلم به هم چنین جیمز مک آوی و آنیا تیلر جوی (بازیگران شکاف) نقش های دیگر را برعهده گرفته اند.
«بامبل بی»- Bumble bee
«بامبل بی»- که لقب دو هیولای ماشینی شریر است- در سال ۱۹۸۷ از طریق تغییر شکل دهنده ها به وجود آمد، زمانی که یک مکانیک نوجوان (هیلی استانفلد) ماشین های جنگنده را در حال متلاشی شدن و تغییر شکل مشاهده کرد. اولی «شاتر» نام داشت با صدای آنجلا بست، و دومی «جاولین» با صدای جاستین تروکس…
کارگردان تراویس نایت درباره آن ها گفته است: «این دو بد طینت از درون ماشین ها شکل گرفتند. وقتی با بازیگران مناسب و هزینه و زمان کافی همراه شوید آن وقت می توانید آن چه در نظر دارید خلق کنید».

«ونوم» (کینه)- Venom
هنگامی یک روزنامه نگار خوش شانس به اسم ادی بروک (تام هاردی) ناگهان مبدل به مخلوقی ماوراء زمینی می شود، چه پیش خواهد آمد؟ بله، می شود «ونوم» (کینه). هیولایی با دو چشم شیشه ای بزرگ و با قدرت زیاد و وحشت زا که تا به حال در جایی دیده نشده است. اما انتظار نباید داشت تا چیزی یا کسی را نجات دهد! هاردی (بازیگر «بازگشته») در موردش می گوید: «او منحصر به فرد است و یک ابر قهرمان بد ذات و کینه توز که به هیچکس رحم نمی کند».

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی