اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

این فیلمساز امریکایی که در جشنواره جهانی فجر سخن می‌گفت در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره واکنش یک کارگردان در قبال درخواست حکومت برای ساخت فیلم سفارشی، تصریح کرد: «وقتی در سیستمی هستید که به شما می‌گویند چه فیلمی بسازید باید آدم باهوشی باشید. سیستم می‌گوید من برای این فیلم‌ها هزینه می‌کنم و اگر می‌خواهید فیلمساز باشید ناگزیر هستید که فیلم بسازید، بنابراین باید بتوانید با قوانین بازی کنید. متأسفانه امروز پول و سرمایه تعیین کننده همه چیز است و دوران سختی را پشت سر می‌گذاریم. با این حال باید سعی کنید همیشه انسانیت تان را زنده نگه دارید.»

استون در پاسخ به دانشجویی که نظر وی را درباره ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه پرسیده بود، تصریح کرد: «پوتین سیاستمدار بسیار بزرگی است. من برای ساخت مستند «گفت‌وگو با آقای پوتین» بیش از ۳۰ ساعت با او مصاحبه کردم.

پوتین هرگز پیش از مصاحبه از من محور سؤالاتم را نمی‌پرسید و پس از مصاحبه هم درخواست هیچ ادیتی نکرد. من فکر می‌کنم در امریکا خیلی بد با موضوع روسیه برخورد می‌شود. رسانه‌های غربی همیشه نام پوتین را با صفت‌های خوارکننده به کار می‌برند. من سعی کردم در این مستند مثل فیلمسازان رفتار کنم نه مثل ژورنالیست ها.»

کارگردان فیلم سینمایی «اسنودن» درباره اهمیت ورود کارگردانان جوان به ساخت فیلم هایی در حوزه سایبری گفت: «دنیای سایبری قدرت نامحدودی برای حکومت به‌وجود آورده و بودجه‌های نظامی به شکل وحشتناکی رشد کرده است در حالی که هزینه‌های اجتماعی را کاهش داده‌اند. امروز شاهد یک جنگ امنیتی سایبری هستیم که پول زیادی در آن خرج می‌شود. در امریکا فرماندهی سایبری وجود دارد که در حقیقت رکن پنجم ارتش این کشور است. شرکت‌های خصوصی اطلاعات را خریداری می‌کنند و حتی گاهی دولت همدست این شرکت‌ها می‌شود.»

کارگردان فیلم سینمایی «جوخه» در پاسخ به یکی از دانشجویان که از وی خواسته بود در مورد چگونگی ساخت فیلم هایی که محتوایی ضد سیاست‌های امریکا دارند توضیح دهد، عنوان کرد: «بعضی در امریکا و حتی ایران فکر می‌کنند چون تا حالا کشته نشده ام پس حتماً من مأمور CIA هستم! در حالی که من تا به حال حتی یک مأمور CIA را نده‌ایدم، البته این سازمان سعی می‌کند روی پروژه‌های من اثرگذار باشد چون نفوذ زیادی در هالیوود دارد. حتماً به خاطر دارید برای جایزه فیلم «آرگو» از کاخ سفید به مراسم اسکار تماس گرفته شد. این نشان می‌دهد هالیوود و واشنگتن چه ارتباط عمیقی با هم دارند.»

استون در ادامه تصریح کرد: «دوران تجارت هالیوود رو به اتمام است، فیلمسازان جوان را باید به ساخت آثاری در مورد اتفاقات سایبری دنیا تشویق کرد.»

وی در جواب دانشجوی ایرانی در مورد تحریف تاریخ در فیلم «اسکندر» گفت: «من از نگاه خودم این فیلم را ساختم که با نگاه شما متفاوت است. کسی امروز وجود ندارد که در زمان تاریخی این فیلم زندگی کرده باشد تا به ما بگوید دقیقاً چه اتفاقاتی افتاده یا ملکه ایران در زمان هخامنشی چه شکلی بوده است، البته موافقم که زمان خیلی بدی را برای ساخت فیلم اسکندر انتخاب کردم چون بوش جنگ علیه عراق را چندی بعد از اکران فیلم آغاز کرد و من خبر نداشتم قرار است چه اتفاقی بیفتد. از طرف دیگر متأسفانه کمپانی برادران وارنر فیلم را آنگونه که می‌خواستند ادیت و ۲۶ دقیقه از فیلم را حذف کردند. پیشنهاد می‌کنم نسخه دی وی دی ۲۰۱۴ این فیلم را که به صورت دلخواه من ادیت شده است تماشا کنید.»

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی