اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

مثل این‌که صنعت سینمای آمریکا قصد ندارد دست از سر روسای جمهور آمریکا بردارد و هر چند وقت یک‌بار سراغ یکی از آنها رفته و فیلمی شرح حال‌گونه و تاریخی تولید می‌کند.
حالا نوبت رونالد ریگان رئیس‌جمهور جنگ‌طلب و جمهوریخواه است که سوژه اصلی یک فیلم سینمایی شود. البته فرق این یکی با بقیه روسای جمهور کشور در این است که قبل از ورود به دنیای سیاست و کاخ سفید، خودش بازیگر بوده و بخشی از هالیوود و صنعت سینمای آمریکا هم به حساب می‌آید! هر دو گروه منتقدان سینمایی و سیاسی در در دهه 80 میلادی گفتند ریگان در دوران ریاست جمهوری‌اش هم مثل دوران بازیگری‌اش بدعمل کرد. حالا مارک جوزف تهیه‌کننده مستقل سینما، به دنبال آن است که این چهره بدنام سیاسی را به صورت کاراکتر محوری فیلم تازه‌اش درآورد.

نقش ریگان را در جلوی دوربین این فیلم، دنیس کواید بازی خواهد کرد. طبق رسوم معمول، او این روزها مشغول تحقیق درباره ریگان است و فیلمهای خبری مربوط به زمان او را تماشا میکند. نزدیکان به مارک جوزف میگویند او برای بهتر شدن حال و هوای فیلم، با بیش از 50 نفر از دوستان، همکاران و اعضای کابینه ریگان صحبت کرده است. در کنار آن، جوزف به دیدار چند روزنامهنگار قدیمی و تحلیلگران مسائل سیاسی هم رفته است. در تمام این دیدارها، دنیس کواید هم حضور داشته است. جوزف میگوید از چند سال قبل به دنبال تولید این درام پرتنش شرح حالگونه بوده و کلید فیلمبرداری آن را اوایل فصل پاییز جاری میزند.

منتقدان سینمایی براین باورند فیلم (که فعلا با نام موقت «ریگان» جلوی دوربین میرود) در زمان نمایش عمومی با بحث و جنجال زیادی روبهرو خواهد شد. دلیل آن هم، حضور کاراکتری جنجالی و پرسروصدا در راس ماجراهای فیلم است. ریگان در دورانی که رئیسجمهور آمریکا بود، سختترین شرایط سیاسی را برای کل جهان به وجود آورد. پروژه تسلیحاتی جنگ ستارگان و رویارویی با بلوک شرق و اتحاد شوروی (سابق)، بخشی از اقدامات جاهطلبانه و جنگافروزانه او بود. تاریخنویسان از نقش او در فروریختن دیوار برلین یاد میکنند و ترور نافرجام او در سال 1981، توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. جانهینچلی جونیور همان زمان گفت تحت تاثیر کاراکتر جودی فاستر در «راننده تاکسی»، درصدد ترور ریگان برآمده است.

تمام این مسائل در فیلم ریگان به بحث گذاشته میشود. در کنار آن، تماشاگران شاهد بخشهای مهم دیگری از زندگی این رئیسجمهور بیمغز و خودخواه هم خواهند بود. دوران زمامداری او بر ایالت کالیفرنیا و مبارزه با آلزایمر در روزهای پایانی زندگی، از دیگر قسمتهای مهم فیلم است.

جان وویت یکی دیگر از بازیگران مهم فیلم است. اما اطلاعی از نقش او در دست نیست. ریگان با هزینه تولید 22 میلیون دلاری تهیه میشود و شان مک نامارا کارگردان آن است. او از جمله فیلمسازان مستقل و کمتر شناخته شده سینماست. اهل فن عقیده دارند مک نامارا با کارگردانی ریگان، وارد فهرست فیلمسازان سرشناس سینما میشود. مارک جوزف عقیده دارد مک نامارا مثل کواید گزینه مناسب و درستی برای فیلمش است. به گفته او: «دنیس کواید همیشه گزینه اولم برای بازی در نقش ریگان بود. او یکی از بهترین بازیگران دوران ماست. به نظرم، کواید توانایی آن را دارد که تصویری درست و دقیق از کاراکتر ریگان به تماشاگران ارائه کند.»

دنیس کواید با گریم شباهتهایی به رونالد ریگان پیدا میکند و ظاهرا به همین دلیل، برای این درام شرح حالگونه انتخاب شده است. او که سهدهه قبل یکی از بازیگران مطرح روز بود، این روزها شهرت سابق خود را ندارد و همکاری با رسانه تلویزیون را هم در دستور کار خود قرار داده است. کواید بتازگی بازی در فصل دوم مجموعه « بردباری» را تمام کرده است. این درام دلهره آور روانکاوانه محصول شبکه آمازون است.

تبلیغات تلویزیونی کواید

میگین کلی، مجری سرشناس و جنجالی تلویزیون در حال ترتیب دادن گفتوگویی مفصل با دنیس کواید است. محور اصلی این مصاحبه، رونالد ریگان و دلایل بازیگر برای بازی در نقش این چهلمین رئیسجمهور آمریکاست. این گفتوگو برای پخش از شبکه ان بی سی آماده خواهد شد. ظاهرا قرار است تولید فیلم ریگان با یک خبر رسانی پروپیمان رسانهای همراه باشد. این تبلیغات، هم به موفقیت مالی بیشتر فیلم کمک میکند و هم توجه اعضای آکادمی اسکار را در دور بعدی آن به خود جلب خواهد کرد. قرار است مصاحبه کلی با کواید به صورت زنده پخش شود.

کمک مشاور پنهان به فیلم

نزدیکان به پروژه سینمایی ریگان میگویند سازندگانش از مشاورههای ادوین میسه استفاده زیادی خواهند کرد. او برای چند دهه برای ریگان کارهای زیادی انجام داد و به شیوههای مختلفی به کمک او آمد. از میسه به عنوان مشاور پنهان و در سایه این درام شرح حال گونه اسم میبرند.

در عین حال، گفته میشود انتخاب دنیس کواید برای این فیلم، براساس مشورتهایی بوده که مارک جوزف با چند وکیل دعاوی زبردست داشته است.

این چهار وکیل، رای خود را به نفع کواید صادر کردهاند!

کیکاووس زیاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی