اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۱۰ فیلم برتر علمی-تخیلی قرن ۲۱

يكشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۴:۳۹ ب.ظ

فیلم های علمی-تخیلی یک داستان علمی را روایت می کنند که در آن اتفاقات عجیب و خارق العاده مثل سفر در فضا یا سفر در زمان رخ می دهد و در آنها شاهد شخصیت هایی مثل موجودات فضایی و یا ربات های انسان نما هستیم. در اینجا ۱۰ فیلم برتر این ژانر را مرور می کنیم.

۱۰-موتورهای مقدس“Holy Motors”

شاید به نظر برسد این اثر «لئوس کاراکس» در این لیست جایی ندارد و بیشتر در گونه تخیلی بتوان آن را جا داد اما تعریف فیلم تخیلی در ذهن بیننده تغییر کرده و انتظار دیدن عجایبی مثل غول و اژدها دارد و در این فیلم وقایع عجیب و غریب زیادی وجود دارد. به علاوه نمی خواهیم فرصت صحبت درباره نبوغ مطلق این فیلم را از دست بدهیم پس آن را در دسته علمی-تخیلی قرار می دهیم. در «موتورهای مقدس»، «دونی لوان » در نقش «آقای اسکار» ظاهر شده است؛ مردی که هرروز همچون هنرپیشه‌ها نقش‌های متعددی را بازی می‌کند و با راننده وفادارش به جاهای مختلفی می رود و در کنارآن شاهد بازی زیبای «اوا مندز» و «کایلی مینوگ» هستیم.  بازی غیرقابل پیش بینی آقای اسکار در نقش های احمق، مضحک، ناراحت و عصبانی پتانسیل ساخت صد فیلم را دارد.

۹-آغازگر  “Primer”

۱۰ فیلم برتر علمی-تخیلی قرن ۲۱ تا به حال

«آغازگر» اولین فیلم «شین کاروث» است که با هزینه بسیار ناچیزی در حدود ۷هزار دلار، به فیلم هایی با موضوع سفر در زمان جان دوباره بخشید و سردمدار این ژانر شد. گروهی از مهندسان در یک تعمیرگاه دستگاهی می سازند که با آن می توان به زمان گذشته سفر کرد. البته این تنها بخش ناچیزی از کل داستان است. در ابتدا ممکن است داستان فیلم غیرقابل فهم جلوه کند، اما با سفر دوم، سوم به بعد شخصیت ها در زمان جذاب می شود. این فیلم به نسبت دیگر آثار «کاروث» بسیار تماشایی است و نبوغ او را به تصویر می کشد.

۸-زمان جرم  “Timecrimes”

۱۰ فیلم برتر علمی-تخیلی قرن ۲۱ تا به حال

با این فیلم افتخار کسب جایگاه اول در فیلم هایی با موضوع سفر در زمان از «آغازگر» سلب، و به فیلم کم بودجه دیگری از فیلم ساز اسپانیایی «ناچو ویگالوندو» تعلق می گیرد. داستان از این قرار است که «هکتور» در جنگل مردی با صورت پانسمان شده می بیند که به زنی حمله ور شده است. هنگامی که برای کمک به سمت زن می رود، مرد با چاقو او را زخمی می کند. «هکتور» فرار می کند و به خانه دانشمندی که یک ماشین زمان ساخته، در همان حوالی پناه می برد. داستان فیلم عجیب و مهیج همراه با شوخ طبعی زیرکانه است و به خوبی هنر فیلم سازی «ویگالوندو» را نشان می دهد.

۷-ماه  “Moon”

۱۰ فیلم برتر علمی-تخیلی قرن ۲۱ تا به حال

در دهه های مختلف فیلم سازی، فیلم هایی در مورد آینده وجود دارند اما هیچ کدام به زیبایی، هوشمندی و خوش ساختی «ماه» از فیلم ساز با استعداد «دانکن جونز» نیستند. یک فضانورد تنها به نام «سم راکول» در یک ایستگاه فضایی در ماه مستقر است و تنها همدم او در این تنهایی صدایی از یک کامپیوتر هوشمند با صدای «کوین اسپیسی» است. داستان در مورد عملکرد و روحیات «راکول» است که بسیار از خانه دور افتاده است.

۶-او Her

۱۰ فیلم برتر علمی-تخیلی قرن ۲۱ تا به حال

این فیلم بار دیگر ثابت کرد بسیاری از آثار ماندگار سینمایی از ترکیب ژانرهای مختلف به وجود می آیند. این فیلم با داستانی عاشقانه پیش می رود و در نهایت به خودشناسی می رسد. بازی درخشان «واکین فینیکس» در نقشی بسیار همزادپندارانه و به یاد ماندنی و صدای «اسکارلت جوهانسون» که نقش پررنگی بیش از یک صدا در فیلم ایفا می کند ستودنی است. کارگردان این اثر «اسپایک جونز» تصویری هوشمندانه از وابستگی رو به رشد بشر با ماشین را نشان داده است.

۵- مکس دیوانه: جاده خشم Mad Max: Fury Road

۱۰ فیلم برتر علمی-تخیلی قرن ۲۱ تا به حال

این فیلم پسا آخرالزمانی از «جورج میلر» که مورد توجه و تحسین منتقدان قرار گرفت یکی از بهترین فیلم های اکشن دهه اخیر است که ماهیت عملی-تخیلی نیز دارد. بازیگر زن این اثر با صحنه های تعقیب و گریز و اکشن نفس گیر دست و پنجه نرم می کند. «مکس دیوانه» در ۱۰ بخش نامزد اسکار شد و ۶ جایزه را از آن خود کرد.

۴-درخشش ابدی یک ذهن پاک “Eternal Sunshine Of The Spotless Mind”

۱۰ فیلم برتر علمی-تخیلی قرن ۲۱ تا به حال

این فیلم از «میشل گاندری» تصویر زیبایی از عشق، پشیمانی و خاطرات را نشان می دهد. بیننده هرچه بیشتر با ماهیت گرم و انسانی فیلم پیش می رود بیشتر به نبوغ داستان و خلاقیت آن پی می برد. «جیم کری» در نقش جول عاشقی دل شکسته، در جستجوی خاطرات از دست رفته عشقش کلمنته با بازی «کیت وینسلت» است که به واسطه یک دستگاه تمام خاطرات مشترکش با جول را پاک کرده است.

۳-رنگ سرچشمه “Upstream Color” 

۱۰ فیلم برتر علمی-تخیلی قرن ۲۱ تا به حال

اثر کم هزینه دیگری از «شین کاروث» که علاوه بر ذهن بیننده احساسات او را نیز درگیر می کند. داستان بسیار بسیار غیر معمولی از عشق مردی با بازی خود «کاروث» و زنی با بازی «امی اشمیتز» که درگیر مسائل عجیبی می شود. داستان پر از شگفتی و عجایب علمی در مورد ماهیت پر رمز و راز عشق است.

۲-زیر پوست Under The Skin

۱۰ فیلم برتر علمی-تخیلی قرن ۲۱ تا به حال

یکی از شاهکارهای غیرقابل انکار «جاناتان گلیزر» با برداشتی آزاد از کتابی با همین نام از «مایکل فیبر» که بسیار تماشایی است. بیننده با بازی درخشان «اسکارلت جوهانسون» از زاویه دید یک فضایی تصویری فراموش نشدنی از دنیا را می بیند. او پس از وسوسه کردن انسان ها آنان را به دام انداخته و می کشد.

۱-فرزندان انسان “Children Of Men”

۱۰ فیلم برتر علمی-تخیلی قرن ۲۱ تا به حال

این فیلم نه تنها بهترین اثر علمی-تخیلی ۱۶ سال اخیر است بلکه یکی از بهترین های «آلفونسو کوآرون» است. سال ۲۰۲۷ است و زنان باروری خود را از دست داده اند. زنی مهاجر که پس از مدت ها باردار اولین نسل بشر است به مردی به نام تئو با بازی «کلایو اوون» اعتماد کرده است تا از او محافظت کند. این آخرین شانس بقای بشر است.

منبع: playlist

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی