اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

حجت الاسلام دکتر سید محمدحسین نواب در دومین همایش ملی فقه هنر که امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به اهمیت هنر عنوان کرد: هنر به مثابه یک فرصت، بیش از هزار سال در خدمت تفکر شیعی و محمل مفاهیم شیعی بوده است.

وی افزود: هنر اسلامی و چیزی که به آن نام می شناسیم، جز هنر شیعی چیزی نیست و تقریباً مهد اصلی هنر اسلامی ایران بزرگ است.

مسؤول دبیرخانه همایش ملی فقه هنر تصریح کرد: در پیشانی هر اثر اسلامی نشانه شیعی هویداست و در بستر کشوری تولید و خلق شده که فخر شیعی بودن را داشته است.

وی هنر اسلامی را زبانی رسا برای ترویج مبانی تشیع دانست و خاطرنشان کرد: هنر اسلامی از مفاهیم شیعه استفاده کرده و این توفیق  را دارد که به عنوان یک زبان رسا در اختیار مفاهیم شیعی و یک فرصت برای ترویج مفاهیم شیعی باشد.

حجت الاسلام نواب اضافه کرد: متأسفانه با ورود هنر مدرن در دوره قاجار، این فرصت به تهدید تبدیل شد چراکه سیاست گذاری درست برای آن نبوده و مواجهه با آن به خوبی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی ما نظام حکومتی مشخص است و یک پایه آن فقه شیعی است و تا فقه و نسبت فقه و هنر مشخص نشود، طبیعی است نمی توان در موضوع هنر سیاست گذاری کرد و اگر سیاست گذاری نباشد، این تهدید به فرصت تبدیل نخواهد شد.

مدیر مدرسه اسلامی هنر ابراز کرد: اگر این تبدیل تهدید به فرصت صورت بگیرد، فرصت طلایی در اختیار روحانیت برای ابلاغ پیام اهل بیت(ع) قرار می گیرد.

وی تأکید کرد: مدرسه اسلامی هنر به عنوان نهاد مشترک میان حوزه و هنر، هم با نهاد فقه و هم هنر ارتباط مستقیم دارد و این نحوه ارتباط مستحکم خیلی نعمت بزرگی است تا بتوانیم به زبان مشترکی دست یابیم و مشکل فقه و هنر این بوده است که دو طرف نمی توانستند با هم صحبت کنند و امروز ما تلاش می کنیم با فقه متناسب با زمانه و با انضباط فقهی مشکلات میان فقه و هنر را برطرف کنیم.

حجت الاسلام نواب در پایان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب تأکید کردند که اگر با فقه روزآمد و کارآمد در چارچوب فقه جواهری و با انضباط فقهی به مسیر خود ادامه دهیم، فقه توانایی حل مشکلات را دارد و ما تلاش می کنیم تا با حرکت در این مسیر، این تهدید به فرصت تبدیل شود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی