اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

«محمد خزاعی» امسال در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر با دو فیلم پر بحث «امپراتور جهنم» و «به وقت شام» حضور دارد که هر کدام از این فیلم‌ها به موضوعات حساس و سیاسی در منطقه می پردازد. «به وقت شام» کاری از ابراهیم حاتمی کیا است که به موضوع داعش و فعالیت این گروهک تکفیری در سوریه می پردازد. این فیلم، برای نخستین بار در سطح اول سینمای ایران به صورت مستقیم به حوادث منطقه و اسلام تکفیری می پردازد.

«امپراتور جهنم» نیز فلسفه ایجاد داعش و گروه های تکفیری را روایت می کند و همچنین روابط سعودی ها با رژیم اسراییل را نمایش می دهد. این پروژه سینمایی به صورت مخفیانه و به دور از چشم رسانه های محلی و بین المللی تولید شده است و بدون شک این فیلم در ایران و کشورهای منطقه با مشکلاتی مواجه خواهد شد و جنجال های گسترده ای را در پی خواهد داشت.

«امپراطور جهنم» از آن دسته فیلم هایی است که در سکوت خبری کامل ساخته شد و علیرغم انتخاب برای حضور در بخش «چشم‌انداز سینمای ایران» سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، پرویز شیخ طادی و خزاعی در این دوره از جشنواره به خاطر عدم توجه به فیلم و انتخاب آن برای بخش مسابقه و سودای سیمرغ از حضور در جشنواره انصراف دادند چراکه شاید هیات انتخاب آن جشنواره از انتخاب «امپراطور جهنم» در بخش سودای سیمرغ به دلیل موضع افشاگرانه فیلم در خصوص وهابیت، واهمه داشته اند.

«سیدمحمود رضوی» نیز در مقام تهیه کننده دو فیلم «لاتاری» و «دارکوب» در جشنواره سی و ششم حضور دارد. او پیش از این نیز با محمدحسین مهدویان و بهروز شعیبی کارگردانان جوان این دو فیلم کار کرده است. رضوی این بار دو فیلم با موضوع اجتماعی را تهیه کرده است که یکی به موضوع اعتیاد و عشق مادر و فرزندی و دیگری به موضوع فقر و قاچاق دختران ایرانی می پردازد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی