اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

نشست ارائه و داوری طرح پژوهشی «سناریوهای جهانی آینده سینما» روز چهارشنبه 10 آبان ماه در سالن سیف‌الله داد خانه سینما برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری؛ دکتر محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان امور سینمایی در ابتدای این نشست با تاکید بر اهمیت نقش پژوهش در آینده سینما گفت: بخشی که در این سال‌های اخیر بخصوص به شدت مغفول مانده بحث پژوهش و مطالعات بین رشته‌ای در سینما است و به همین دلیل در معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی توجهی ویژه‌ای به این موضوع شده است.

وی افزود: در سال های گذشته سینمای ایران به لحاظ تجربه و تکنولوژی شاهد تحولات و دستاوردهای بزرگی بوده است اما کمتر شاهد تجربه‌های پژوهشی بوده‌ایم و اگر هم پژوهشی صورت گرفته به ندرت در معرض دسترسی عموم قرار گرفته است. به همین منظور سال گذشته در معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی 10 پروژه در ارتباط با موضوعات مختلف سینمایی در دستور کار قرار گرفت که یکی از آنها سینما و سناریوهای آینده است و امیدوارم برگزاری این پژوهش‌ها و جلسات موجب شکل‌گیری ارتباط بین پژوهشگران و اهالی سینما شود.

اربابی خاطرنشان کرد: یکی از ثمرات این جلسات این است که ببینیم شرایط امروز سینما چگونه است و چه افقی را پیش روی خود می‌بینید، آن هم در شرایطی که کمتر با پژوهشی در خصوص افق سینما مواجه شده‌ایم و این جلسه اولین گام برای طرح چنین مباحثی است.

براساس این گزارش، در ادامه این نشست، پژوهشگران تیم تحقیقاتی «سناریوهای جهانی آینده سینما»، نتایج پژوهش را در قالب سه محور آشنایی با آینده پژوهی و سناریو سازی، روندها و نیروهای پیشران آینده و سناریوهای جهانی آینده سینما، ارائه دادند که با استقبال شخصیت ها و سینماگران حاضر در نشست مواجه شد و هم زمان به ارائه بحث‌های تئوریک و عملی در خصوص پژوهش ارائه شده پرداختند.

در خاتمه این نشست، دکتر محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان امور سینمایی از فراخوان عمومی 36 محور پژوهشی برای سال 97 خبر داد و گفت در تلاش هستیم تا در ارتباط با سینماگران و پروهشگران، مباحث کاربردی در قالب پژوهش‌های مختلف ارائه شود.
دکتر محمدعلی حسین‌نژاد، مهدی یزدانی، منوچهر شاهسواری، لادن طاهری، محمدحسین خوشنویس، سعید رجبی فروتن، کامبیز نوروزی، کامران ملکی، ناصر عنصری، مصطفی شایسته، حسین ترابی، مصطفی احمدی، ابراهیم مختاری، بهرام بدخشانی و یونس صباحی از جمله حاضران در این نشست پروهشی بودند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی