اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

همایش حوزه بین الملل؛ حوزه تمدن ساز

دوشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۰۳:۳۲ ب.ظ

مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، از برگزاری همایش« حوزه بین الملل؛ حوزه تمدن ساز» با پیام مراجع تقلید و سخنرانی مدیر حوزه های علمیه خبر داد.
حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری همایش« حوزه بین الملل؛ حوزه تمدن ساز» با پیام مراجع تقلید و سخنرانی مدیر حوزه های علمیه در روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) خبر داد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: این همایش برای تجلیل از فعالان و تشکل های بین المللی حوزه های علمیه است، معتقد هستیم که حوزه های علمیه در ذات خود مأموریت های بین المللی و تمدنی دارند؛ چرا که اسلام یک دین جهانی بوده و در ذات خود تمدن ساز است.

حجت الاسلام حسینی کوهساری با بیان این که اسلام در مقام عمل نیز در برهه هایی از تاریخ توانمندی خود را به اثبات رسانده است، اظهار داشت: اسلام توانسته دوره های پررونقی از تمدن اسلامی را رقم بزند، در طول تاریخ در برخی از قرن ها شاهد رونق تمدن اسلامی هستیم، اگرچه در دوره هایی نیز افول تمدن اسلامی وجود داشته است.

وی ادامه داد: شرایط بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز زمینه را فراهم کرده تا بتوانیم مجدد تمدن اسلامی را نوسازی کنیم، در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بارها تأکید شده که جهت گیری ما به سمت تشکیل و تأسیس تمدن نوین اسلامی است.

مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با بیان این که از مهم ترین الزامات حرکت تمدنی برای حوزه های علمیه حرکت به سمت بین الملل حوزه است، ابراز داشت: حوزه حتما باید بین المللی باشد و بدون یک حوزه بین المللی قادر به نوسازی تمدن اسلامی نخواهیم بود.

وی عنوان کرد: در این راستا در نظر داریم از فعالان و تشکل های بین المللی حوزوی تقدیر کنیم، این برنامه چند دوره قبل نیز برگزار شده بود اما در این دوره به شکل تخصصی در عرصه های تبلیغ، تدریس بین الملل، شرکت در همایش های بین المللی، انتشار مقاله در مجلات معتبر بین المللی و ترجمه برنامه هایی خواهیم داشت.

حجت الاسلام حسینی کوهساری خاطرنشان کرد: نخبگان و برگزیدگان حوزوی شناسایی شدند و در برنامه روز پنجشنبه از آنان تجلیل خواهیم کرد، سخنران این برنامه آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والملسمین قمی معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب خواهند بود و از مراجع نیز پیام خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: بنده نیز گزارش از برنامه ارائه خواهم کرد، همچنین حجت الاسلام والمسلمین ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه نیز سخنرانی خواهد داشت؛ برنامه ما برای آینده این است که این همایش را به جشنواره ای ثابت تبدیل کنیم، همانگونه که در عرصه پژوهشی جشنواره علامه حلی وجود دارد باید در عرصه بین الملل نیز جشنواره ثابتی وجود داشته باشد.

مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه افزود: طرح این برنامه نوشته و موافقت های اولیه آن گرفته شده است، ان شاءالله این طرح به تصویب نهایی خواهد رسید و به عنوانی برنامه ای ثابت در برنامه های حوزه پیگیری خواهد شد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی