اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

«کوکو» را که جدیدترین کارتون موفق جهان و مثل بسیاری از آنها محصول مشترک والت دیسنی و پیکسار است، می توان (و باید) از موفق ترین فیلم های چند هفته اخیر دنیا تلقی کرد و نتایج و ارقام فروش این هفته اش نیز تأییدی بر این طرز نگرش است. این فیلم اضافه بر فروش بیست و شش میلیون و صد هزار دلاری اش در آمریکای شمالی در سایر قاره ها و کشورهای دنیا نیز به سودسازی ای برابر با ۶۹ میلیون دلار نایل شد تا با احتساب تمامی روزهای اکران و همه مبالغش در کشورهای مختلف ۲۸۰ میلیون دلاری شود. بیشترین آمار فروش برای «کوکو» در کشوری به جز ملل آمریکای شمالی در چین به ثبت رسید که درآمدی یازده میلیون و هشتصد هزار دلاری را به حساب سازندگان این فیلم ریخت و به جز آن باید از فرانسه، بلژیک و اسپانیا هم یاد کرد زیرا «کوکو» در این کشورها هم شروع اکران موفق و قدرتمندانه ای داشت. در این میان در برخی کشورهای دیگر حاضر در فهرست نمایش دهندگان «کوکو» نیز ارقامی برای این فیلم در این هفته ثبت شد که چندان کمتر از هفته نخست اکران آن نبود تا پایداری فروش و استمرار توفیق تجاری این فیلم مورد تأکیدی تازه قرار گیرد. تا به حال و طی ۲ هفته اکران در چین، این فیلم هفتاد و پنج میلیون و ششصد هزار دلار در این کشور پولسازی کرده که بیشترین رقم توفیق برای یک فیلم استودیوی پیکسار در تاریخ نمایش آثار متعدد این کمپانی در این کشور پهناور شرق آسیایی به شمار می رود.
جای حیرت نیست اما…
از هر دیدگاهی به حاصل کار «اتحادیه عدالت» در یک ماهی که از شروع اکران آن در جهان می گذرد بنگریم، کارنامه این فیلم را موفق می یابیم. این فیلم کمیک استریپی که چندین و چند قهرمان این داستان های خیالی را در بردارد، این هفته در ۶۶ کشور و بازار و منطقه متفاوت واقع در اروپا، آسیای شرقی، آمریکای جنوبی، شمال آفریقا و اقیانوسیه مجموعاً سی و پنج میلیون و هفتصد هزار دلار کسب کرد تا درآمدش در این مناطق ۳۷۰ میلیون دلاری و با احتساب آمار آمریکایی اش ۵۶۷ میلیون دلاری شود. برای فیلم های کمیک بوکی البته اینگونه آمار جای تعجب ندارد ولی از آن جا که این فیلم فقط متمرکز بر یک قهرمان واحد نیست و مثل «انتقامجویان» و «کاپیتان آمه ریکا» از چندین قهرمان در داستان های خود بهره می گیرد و متکی بر کاراکترهای متعدد است. باید دستاوردهای آن را هم از نگاهی متفاوت نگریست و برای آن حسابی بالنسبه جداگانه در قیاس با سایر کمیک بوک ها باز کرد. «اتحادیه عدالت» که سالها درباره طرح و شکل ارائه آن بحث و اظهارنظر جریان داشت، در قالب یک داستان سرشار از تحرک و برخورد یک بار دیگر از برخورد نیکی و شر و حاصل آن می گوید و البته مثل معمول به موفقیت قهرمانان نیکخواه برابر نمادهای دردسر و آشوب رأی می دهد.

 


۱۸۰ درجه متفاوت
اگر فیلم های فوق، مظهر اکران شدن در وسیعترین سطوح ممکن بوده اند، فیلم جدید وودی آلن به نام «Wonder Wheel» لااقل براساس شرایط و آمار هفته نخست اکرانش سمبل اکران در سطحی محدود و کسب درآمد در پایین ترین درجه و ۱۸۰ درجه متفاوت بوده است. البته طبق یک عادت تاریخی فیلم های این کمدین «جدی شده و فلسفه پرداز» معمولاً فروش زیادی نمی کنند و اوج سودسازی کارهای او تا پایان دهه ۱۹۷۰ بود که فیلم هایش هنوز رنگ و بوی کمدی داشتند اما کمدی های تلخ او از آن زمان به بعد فقط دخل و خرج کرده و یا در بهترین وضعیت، سودی اندک را موجب شده اند و «Wonder Wheel» نیز خارج از این قاعده نیست. این فیلم این هفته فقط در ۵ تالار در سطح آمریکا و کانادا اکران و صاحب ۱۴۰ هزار دلار درآمد شد و این، سودسازی ای برابر با ۲۸۱۱۱ دلار را برای هر سالن به طور متوسط گواهی می دهد. شروع اکران بین المللی فیلم از جمعه این هفته و البته افزایش تدریجی سالن های تحت اختیار «واندرویل» نیز لزوماً به معنای ارتقای محسوس این آمار در آینده نزدیک نیست زیرا وودی آلن در ۸۲ سالگی نیز همچنان حرف های مختص خود و مشغله های متفاوت ذهن خویش را بازگو می کند. دغدغه هایی که نه طبقه متوسط آمریکا و نه حتی طبقات فرهنگی اروپا با آن موانست و موافقت ندارند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی