اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

شروعی فوق العاده برای «تور» در گیشه های جهانی

پنجشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۰۲ ب.ظ

«Jigsaw»فیلم ترسناک تازه کمپانی لایونزگیت که به واقع دنباله ای بر سری فیلم های هولناک و سرشار از برخورد تند «Saw» (اره) به شمار می آید، اضافه بر تسخیر بازارهای آمریکای شمالی این هفته در ۴۶ کشور دیگر دنیا هم نه میلیون و پانصد هزار دلار پول را به بار آورد تا مشخص شود که روال پولسازی اش فرا منطقه ای و جهانی است و می توان انتظار ادامه این فرآیند را لااقل طی دو- سه هفته بعدی هم داشت. از این ۴۶ کشور که به قاره های اروپا، آسیای شرقی، آمریکای لاتین، شمال آفریقا و اقیانوسیه مربوط می شدند، بریتانیا با تامین فروشی دو میلیون و سیصد هزار دلاری برای این فیلم ردپای وسیع تری را به جای گذاشت ولی در روسیه و آلمان هم فروش هایی صد میلیون و هفتصد هزار و یک میلیون و چهارصد هزار دلاری به نام این فیلم نوشته شد. «Jigsaw» از روز جمعه این هفته در بازارهای بالقوه پرفروش ایتالیا، فرانسه، بلژیک، استرالیا و کره جنوبی هم به نمایش در می آید و در نتیجه لایونزگیت کمپانی سازنده این فیلم از حالا جیب هایش را گشادتر کرده است تا آماده جذب سرمایه ها و سودی هر چه فزون تر شود.
قهرمان واقعی
با این حال قهرمان و فیلم پیشرو بازارهای بین المللی و عرصه های جهانی سینما در هفته سپری شده نه «Jigsaw» و نه فیلم های از قبل اکران شده «بلید رانر ۲۰۴۹»،‌‌‌ »Geostorm»، «ساخت آمریکا» و «مرد پادشاه: دایره طلایی» بلکه نسخه تازه فیلم های کمیک بوکی و قهرمانانه «تور» بود که با نام کامل «تور: راگ ناروک» طبق قراردادهای قبلی در ۳۶ کشور غیرمرتبط با آمریکای شمالی به نمایش در آمد و در آنها مجموعاً صد و هفت میلیون و ششصد هزار دلار درآمدسازی کرد تا شروعی فوق العاده داشته باشد. این میزان فروش از ارقام آغاز اکران قسمت دوم «نگهبانان کهکشان» ۴ درصد و از مبالغ فروش اولیه «دکتر استرنج» ۲۲ درصد احتساب قاره ها و کشورهای مشابه پیش است. با این حال حدود ۵۰ درصد از کشورهای در مسیر پخش فیلم هنوز اقدام به این کار نکرده اند و این امر طی سه- چهار هفته پیش رو صورت می پذیرد. در میان کشورهای پخش کننده «تور» تازه، بریتانیا با پانزده میلیون و هشتصد هزار دلار سودسازی پیشتازی کرده است و پس از آن به کره جنوبی با پانزده میلیون و پانصد هزار، استرالیا با هشت میلیون و چهارصد هزار، برزیل با هشت میلیون و سیصد هزار و فرانسه با هفت میلیون و چهارصد هزار دلار می رسیم و اندونزی و تایوان هم ارقام پنج میلیون و پانصد هزار و پنج میلیون و چهارصد هزار دلار را به ثبت رسانده اند. این در حالی است که پخش فیلم در آمریکا و کانادا از جمعه این هفته در ۳۸۰۰ سالن شروع می شود و این روندی است که آلمان، روسیه، چین، ژاپن، مکزیک و اتریش هم بازارهای خود را به روی این فیلم که سومین قسمت از سری فیلم های تور به حساب می آید، خواهند گشود، البته «تور» سوای سه فیلم اختصاصی خویش در بیش از ۷ نوبت در فیلم های ترکیبی و در بردارنده چندین و چند قهرمان کمیک استریپی به طور همزمان هم حضور یافته است و در نتیجه میزان پولسازی این کاراکتر که ایفای رل او با کریس همزوورس است، از آنچه آمد بسیار فراتر می رود و کمتر کسی در بدو ارائه فیلم های «تور» می اندیشید که فرجام کارش این قدر روشن باشد و این جادوی ابرقهرمانان کمیک بوکی برای مردم و به وی‍ژه نوجوانان در غرب است که این موفقیت ها و آمار بالا را موجب شده است. شواهد گواهی می دهند که «تور۳» با این پیشینه و ابزار و امکانات از رقم ۷۰۰ میلیون دلار فروش در گیشه ها هم عبور کند و ۸۰۰ میلیونی شدنش هم دور از ذهن نیست.
توفانی که ملایم تر از انتظار است
فیلم پرتحرک و توفانی «Geostorm» که راجع به وزش توفان های مهلک در قاره آمریکا و به ویژه کشور آمریکا و تبعات مرگبار آن است، در سومین هفته اکران بین المللی اش به فروش سی و چهار میلیون و صد هزار دلاری در کشورهایی به جز آمریکای شمالی دست یافت. از این طریق مجموع درآمدسازی این فیلم در دست کشورها به یازده میلیون و سیصد هزار دلار و با احتساب آمار آمریکایی اش به ۱۳۶ میلیون دلار رسید. با احتساب بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری تولید این فیلم این رقم فروش هنوز ناکافی است و طبق معیارهای هالیوود سود به حساب نمی آید اما طی دو- سه هفته پیش رو با عبور از مرز ۲۲۰ میلیون دلار به وضعیت غیردرخشان فعلی اش سر و سامانی خواهد داد.

منبع:بانی فیلم 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی