اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

کار ساخت سریال موسی (ع) که سلحشور فیلمنامه اش را به پایان برده بود به جمال شورجه سپرده شده است. تمام نگرانی و دغدغه مرحوم سلحشور این بود که خداوند به ایشان عمر دهد تا بتوانند این سریال را بسازند،اما این اتفاق نیفتاد و توانستند مرحله نگارش این سریال را به اتمام برسانند.سریال موسی

متن سریال حضرت موسی(ع) به طور کامل توسط آقای سلحشور نوشته شده و به سازمان صدا و سیما ارائه شده است.

موضوع سریال موسی (ع) چیست

متن این سریال کامل و جامع است و پیش از تولد حضرت موسی (ع) شروع شده و از انتظار بنی اسرائیل برای رسیدن به موعود و منجی شان صحبت می کند-که اتفاقا با ما هم سنخیت دارد- تا انتظار بنی اسرائیل برای رسیدن به منجی بعدی شان.باید بگویم بحث منجی و موعود در این اثر جایگاه ویژه ای خواهد داشت.

شورجه گفت:پروژه موسی(ع) از زمان آغاز پیش تولید به انتخاب عوامل و بازیگران پرداخته و پیش تولید این اثر یکسال به طول خواهد انجامید. به احتمال فراوان فیلمبرداری پروژه ای در ابعاد "موسی (ع) " حداقل سه سال زمان ببرد.

جمال شورجه نویسنده و کارگردان سینما درخصوص شروع و چگونگی تولید سریال موسی (ع) گفت: امیدواریم گره پروژه موسی (ع) باز شود و در صورت همکاری مسئولین پیش تولید این پروژه بعد از ایام آغاز خواهد شد. 

وی در ادامه افزود:این پروژه از زمان آغاز پیش تولید به انتخاب عوامل و بازیگران پرداخته و پیش تولید این اثر یکسال به طول خواهد انجامید. به احتمال فراوان فیلمبرداری پروژه ای در ابعاد "موسی (ع) " حداقل سه سال زمان ببرد.

کارگردان فیلم "سی و سه روز" درباره زمان پخش این سریال تصریح کرد:در صورت بهبود شرایط و مهیا شدن امکانات، می شود بخشی از تولید را به سرعت و به صورت فشرده آغاز کرد. این سریال بعد از انجام مراحل تولید و فیلمبرداری، یکسال پس از تولید دارد؛ به همین جهت "موسی (ع) حدوداً با توجه و جمع بندی به این زمان ها روی آنتن خواهد رفت. 

وی نحوه ساخت این سریال را اینگونه تشریح کرد:حساسیت این پروژه به این جهت است که خداوند در قرآن کریم سوره های فراوانی را در باب داستان حضرت موسی آورده اند و ما سعی کردیم لایه هایی درست از این داستان را بازگو کنیم. ما در ساختار سعی داریم اثری در سطح جهانی ارائه کنیم. 

کارگردان یاس های پنهان درباره لوکیشن های این سریال افزود:بخش عمده ای از این سریال در ایران ساخته می شود، اما برای برخی از بخش های آن به کشورهای مصر و یا مراکش سفر خواهیم کرد تا بتوانیم اهرام و رودنیل را به خوبی به تصویر بکشیم. 

شورجه پروژه موسی را اشتغال زا دانست و خاطرنشان کرد:در صورت شروع مراحل تولیدی سریال موسی (ع) نیروهای زیادی درگیر پروژه شده و کارآفرینی خوبی برای جامعه هنری و فنی سینما می شود. نیروهایی که حدوداً چهار الی پنج سال شغل مداومی را در این عرصه به دست خواهند آورد که این خود قدم بسیار بزرگی است.

شورجه درباره انتخاب بازیگر نقش حضرت موسی(ع) نیز گفت:چهره حضرت موسی(ع) در این سریال نشان داده خواهد شد، منتهی با یک چهره جدید نه با یک بازیگر شناخته شده و همه اینها مستلزم این است که مدیران سازمان ما را بپذیرند و بودجه این اثر فراهم شود تا ما نیز بتوانیم طوری به این حیطه ورود داشته باشیم و از ظرفیت های موجود بهترین استفاده را داشته باشیم.

یک فرد ناشناس نقش حضرت موسی(ع) را بازی خواهد کرد

جمال شورجه در پاسخ به سوالی درباره انتخاب شخص خاصی برای بازیگر نقش حضرت موسی (ع) اظهار کرد:هنوز بازیگر خاصی را برای نقش حضرت موسی (ع) در نظر نگرفته ایم و به قطع یقین شخص انتخابی از ستاره ها و اشخاص مطرح نبوده و یک فرد ناشناس را برای این نقش انتخاب خواهیم کرد.

شورجه گفت:استفاده از چهره ناشناس در چنین کارهایی بنایی است که خود مرحوم فرج ا.. سلحشور آن را پایه گذاری کردند و خوشبختانه این امر تأثیر خوبی نیز در سینما داشته و موجب رشد و نمو آن شده است.

مرحوم سلحشور پیش از فوتش در مورد سریال حضرت موسی(ع) گفته بود:این سریال عظیم ترین اثری است که تا به حال تاریخ دنیا به خود دیده است و خیلی فراتر از توان ماست، البته از لحاظ تکنیکی هم باید خود را بالا بکشیم که نیاز به بودجه دارد. باید ببینیم مسئولین ذی ربط برای این کار وقت می گذارند یا خیر. هر قسمت این سریال 55 دقیقه است که هر دو قسمت معادل یک فیلم سینمایی عظیم است و فقط حدود 500 دقیقه جلوه های ویژه دارد.

مجموعه تلویزیونی «حضرت موسی(ع)» جزو سریال های الف ویژه صدا و سیما محسوب می شود که قرار است در 72 قسمت 45دقیقه ای برای پخش از شبکه یک سیما تولید شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی