اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

دکتر ابراهیم فیاض استاد دانشگاه فیلم سینمایی "یه حبه قند" ساخته رضا میرکریمی را یک فیلم کاملا ایرانی دانست و تاکید کرد این فیلم جهشی در سینمای ایران محسوب می‌شود.
دکتر ابراهیم فیاض استاد دانشگاه که فیلم سینمایی "یه حبه قند" را در حوزه هنری دیده است، درباره این فیلم به خبرنگار مهر گفت: "
یه حبه قند" اعجازی در سینمای ایران است. بیشتر افرادی که فیلم را دیده‌اند متعجب شدند. میرکریمی با ساخت این فیلم یک جهش در سینمای ایران ایجاد کرده است.

وی افزود: در کنار بازی خوب بازیگران حرفه‌ای "یه حبه قند"، یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد فیلم بازی خوب کودکان است. وی در این بخش کار بسیار موفق بوده و توانسته بازی‌های روانی از آنها به تصویر بکشد. به همین دلیل تمام قشرهای جامعه می‌توانند با آن ارتباط برقرار کند.

دکتر فیاض ادامه داد: در "یه حبه قند" فرهنگ ایرانی به درستی به تصویر کشیده شده است. زنان در این فیلم شاکله زندگی ایرانی را نشان می‌دهند. نگار جواهریان فرزند کوچک خانواده که نقش عروس را دارد، بازی بسیار متفاوتی ارائه کرده است. وی سنگ صبور تمام شخصیت‌های فیلم است. بعد از پایان فیلم تماشاگران تا چند دقیقه میرکریمی را تشویق کردند.

وی در ادامه عنوان کرد: "یه حبه قند" می‌تواند هر جنس مخاطب را پای فیلم بنشاند. تمام افراد از قشرهای مختلف در شخصیت‌پردازی‌ها در نظر گرفته شده‌اند و هر مخاطب می‌تواند خود را به جای یکی از شخصیت‌ها در فیلم قرار دهد و با آنها همزات‌پنداری کند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: داستان "یه حبه قند" در یک شبانه روز به تصویر کشیده می‌شود اما با تاریخ، جغرافیا و فرهنگ ایرانی ارتباط مستقیم دارد. من فیلم  موفق "به همین سادگی" این کارگردان را هم دوست دارم. اما احساس می‌کنم "یه حبه قند" جهشی در سینمای ایران محسوب می‌شود و فکر می‌کنم اگر میرکریمی وارد سیاست بازی نشود و در فضای سینما به کار خود ادامه دهد، قطعا ما شاهد اتفاق‌های خوبی در سینمای او می‌شویم.

وی درباره دیگر ویژگی‌های این فیلم افزود: هر مخاطب اگر چندبار این فیلم را ببیند قطعا خسته نمی‌شود. طراحی صحنه و لباس و فیلمبرداری از دیگر ویژگی‌های خوب این فیلم به شمار می‌رود. میر کریمی در "یه حبه قند" عرفان متعالی را به تصویر می‌کشد و فرهنگ ایرانی را با جزئیات به نمایش می‌گذارد.

دکتر فیاض گفت: این فیلم یک شروع جدید برای سینمای ایران در بخش کارگردانی و مضمون است و می‌تواند آینه خوبی برای مجموعه‌سازان تلویزیونی باشد تا شادی و غم زندگی و فرهنگ ایرانی را به درستی به تصویر بکشند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی