اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

عزت الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما در صفحه اینستاگرام خود از خاطرات و حواشی مجموعه تلویزیونی روزگار قریب گفت.

ضرغامی نوشت:"روزگار قریب!
مجموعه تلویزیونی روزگار قریب به کارگردانی کیانوش عیاری در سال ۸۶ در ۳۶ قسمت پخش شد و مورد توجه قرار گرفت. این سریال الهام گرفته از زندگی
دکتر محمد قریب بنیانگذار تخصص پزشکی اطفال در ایران است.
داستان این مجموعه علاوه بر نمایش زندگی دکتر محمد قریب، بررسی تحولات دانش پزشکی و رویدادهای سال ۱۲۹۵ تا ۱۳۵۴ را نیز روایت می‌کند.
طراحی لباس و چهره‌آرایی شخصیت‌های آن دوران به ویژه کادر بیمارستان و بازیگران زن به گونه‌ای بود که همیشه نگران انتقادهای دستگاه‌های نظارتی بودم. آقای عیاری به مسائل نظارتی توجه داشت ولی ضرورت برخی واقع‌نمایی‌ها باعث می‌شد تا از برخی خطوط نظارتی عبور کنیم!!
پس از این سریال در یک ملاقات خصوصی که خدمت رهبری معظم رسیدم ایشان به محض اینکه نشستند فرمودند:
سریال روزگار قریب هم خیلی سریال خوبی بود (قریب به مضمون) و چند جمله در این رابطه فرمودند. خوشحال شدم که اصل محتوی و قالب و طراحی پیام‌ها به گونه‌‌ای بوده که برخی اشکالات نظارتی قابل اعتنا نبوده است.
از همه عوامل پرتلاش آن مجموعه تشکر می‌کنم و به روح پاک مرحوم دکتر محمد قریب درود می‌فرستم.
در عکس ، بازیگرانی که نقش های مربوط به سنین مختلف دکتر قریب را ایفا کرده اند دیده می شوند .

***پی نوشت***
کار خوب حتی در صورت وجود اشکالات و نقطه ضعف‌ها، بالاخره جای خود را باز می‌کند و منشأ اثر خواهد بود. در مدیریت همیشه برآیند رویدادها و بهینه شدن آنها در تحقق حداکثری اهداف مطرح است و لذا نباید به اشکال تراشی‌ها و بهانه‌جویی‌ها بیش از حد ضرورت توجه کرد.
متأسفانه امروز خدمت و خدمتگزاری چنان گرفتار قضاوت های سیاسی و جناحی قرار می گیرد که برای انجام کارهای عادی کشور ، باید یک تیم رسانه‌ای حرفه‌ای عملیات پدافند و آفند را با هم انجام دهد!!
در صورت تداوم این وضعیت ممکن است به تدریج برکت هم از کارمان گرفته شود و کمتر شاهد بروز و ظهور شخصیت‌های پرافتخاری چون دکتر قریب‌ باشیم."

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی