اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

پُر فروش های سینما در سال ۲۰۱۷

دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۸ ق.ظ

هر سال پُر فروش ترین فیلم ها معمولاً آن هایی است که در فصل تابستان به نمایش در می آیند. در سه فصل بعدی کم تر فیلمی است که بتواند به فروش فوق العاده ای دست پیدا کند. امسال هم جز این نیست و فیلم های محبوب و مورد پسند عامه بیش تر آن هایی است که در تابستان اکران شده اند.
۱٫ «زیبا و هیولا» (
دیو و دلبر)- Beauty and the Beast
داستان کلاسیک فرانسوی «زیبا و هیولا» (La Belle et la Bete) در سال ۱۷۴۰ به وسیله گابریل سوزان باربو ویله نوو به نگارش درآمد و از آن زمان به بعد به صورت فیلم با بازیگران و نقاشی و کارتون به تصویر کشیده شد. اما فیلم جدید بر مبنای انیمیشن موفقیت آمیز کمپانی دیزنی به سال ۱۹۹۱ ساخته شده است. ماجرا درباره دختر زیبایی به نام «بل» است هنگامی که مرد محبوب دهکده «گاستون» (لوک ایونز) دست رد به عشق دخترک می زند، تبدیل به هیولایی می شود (با بازی دن استیونس) و در قصر زندانی می شود محصور با چلچراغ ها و ساعت ها و قوری و استکان ها و حالا باید «بل» را اسیر عشق خود کند… فیلم را بیل کاندان با موسیقی سحرآور و طراحی و رنگ های دلپذیر ساخته است و در اوایل امسال توانست با فروش ۵۰۴ میلیون رتبه نخست فیلم های پُر فروش ۲۰۱۷ را از آن خود کند.


۲٫ «زن سحرانگیز»- Wonder Woman
این زن ابر قهرمان شاهزاده دایانا (گال گادو) خانه و زندگی اش را در زادگاه خود «تیمی سیرا» ترک می کند تا آماده برای نبرد در اروپای ۱۹۱۸ شود. در این لحظه است که به «زن سحرانگیز» تغییر شکل می دهد. برای اولین بار کارگردان پتی جنکینز ابر قهرمان کمیک بوک «مارول» را بر پرده سینماها می نشاند. در نبرد مردانه میان انگلیسی ها و آلمان ها، حالا این زن ابر قهرمان است که بایستی قوانین مردان را به کار گیرد و جان زنان و کودکان را رهایی بخشد. هنگامی افسر اطلاعاتی آمریکایی (کریس پاین) در می یابد یک ژنرال آلمانی (دنی هیوستن) قصد دارد با سلاح شیمیایی جان میلیون ها نفر را به خطر اندازد، با زن سحرانگیز همراه می شود تا به مقابله با ژنرال و افرادش برخیزد… فیلم مملو از اکشن های کامپیوتری توانست رکورد فروش بشکند و طی مدت کوتاهی به فروش دوم یعنی ۴۱۱ میلیون برسد.
۳٫ «نگهبانان کهکشان، فصل۲»-
Guardians of the Galaxy,vol2
هر چند که فیلم دوم مانند فیلم اصلی در سال ۲۰۱۴ تنش و گرما را نداشت اما موفق شد که توجه علاقمندان به این کمیک بوک مارول را به خوبی جلب کند. قصه هم چنان در کشتی فضایی «سوورین» و سری مزدوران ساکن آن به سرپرستی «پیتر کویل» (با بازی کریس پرات) می گذرد و مأموریت این بار یافتن پدر «کویل» (با بازی کرت راسل) است و البته با حضور شاهزاده عایشه (با بازی الیزابت دبیکی) و درگیری با موجود خطرناکی به اسم «نبولا» (با بازی کارن گیلان) است. فیلم را پیتر گان ساخته که به قول او «یک اثر خانوادگی است». قسمت دوم تخیلی «نگهبانان کهکشان» به فروش ۳۸۹ میلیون رسید.
۴٫ «اسپایدرمن: بازگشت به خانه»- Spider Man Home coming
نکته قابل توجه در ساخت این آخرین «اسپایدرمن» (مرد عنکبوتی) این است که یک محصل جوان سینما به نام جان واتس تصمیم گرفت داستان ابر قهرمان همیشه محبوب قصه های مصور را به گونه ای جوانانه بسازد. فیلمساز تازه از راه رسیده به تحقیق در خصوص «اسپایدرمن» و کمیک های دهه ۱۹۶۰ پرداخت و سرانجام با دیدگاهی دیگر سراغ «تونی استارک» رفت که به هنگام خطر به لباس عنکبوت ها در می آمد. بدین ترتیب «اسپایدرمن» با نگاه به جوانکی ۱۵ ساله به وجود آمد. تام هالند- که با فیلم «ناممکن» توفیق یافته بود- نقش اصلی را عهده دار شد و فیلم برخلاف انتظار ۳۳۰ میلیون درآمد به دست آورد.
۵٫ «من نفرت انگیز۳»- Despicable Me3
در این سری انیمیشن محبوب، قهرمان ماجرا «گرو» (با صدای استیو کرل) صاحب یک برادر دوقلو به اسم «درو» (باز هم با صدای استیو کرل) می شود که البته از لحاظ شخصیتی ضد «گرو» است. او همراه با سه دخترش و همسری که مأمور مخفی است به نام «لوسی» (با صدای کریستین ویگ) می خواهد خود را از گرفتاری که در نسخه اصلی داستان به سال ۲۰۱۰ خلاص کند… اما برادر دوقلو «درو» وادارش می کند دوباره به همان اعمال جنایت آمیز بازنگردد. البته کماکان «مینیون ها» هم به جمع آن ها می پیوندند. کارگردان های فیلم کایل بالدا و پی یر کافین تا آن جا که مقدور بوده از حقه های کامپیوتری بهره گرفته اند. «من نفرت انگیز۳» به فروشی معادل ۲۶۱ میلیون رسید.
۶٫ «لوگان خوش شانس»- Logan Lucky
استیون سودربرگ چهار سال بعد از این که اعلام کرد می خواهد بازنشسته شود، بار دیگر به فیلمسازی رو آورد. او به موضوع مورد علاقه اش در سری فیلم های مربوط به سرقت، بازگشت و در حقیقت اولین فیلمی که پس از اثر غیرقابل تصورش «چلچراغ» در سال ۲۰۱۳ ساخته بود. «لوگان» به مانند سری «یازده یار اوشن» به نوعی از همان سرقت های جذب کننده به شمار می آید. چانینگ تیتم نقش قهرمان اصلی «جیمی لوگان» را دارد که برخلاف عنوان فیلم اصلاً خوش شانس نیست. می خواسته یک بازیکن درجه اول فوتبال شود که نشده و برادرش «کلاید» (ادام درایور) هم در جنگ عراق معلول شده و سرانجام به این نتیجه می رسد که برای موفق شدن بایستی به سرقت رو آورد… «لوگان خوش شانس» توفیق غیرمنتظره ای یافت و ۲۲۶ میلیون فروش کرد.
۷٫ «تقدیر خشمگین»- The Fate of the Furious
هیچ کس تصور نمی کرد که «سریع و خشمگین» با شانزده سال سابقه و هشت تا فیلم بتواند به فروش حدود ۴ میلیارد دست پیدا کند در حالی که وقتی اولین آن درآمد آن قدر کوچک بود گمان می رفت با شکست رو به رو شود. بنابراین سناریونویس کریس مورگان برای قسمت ششم خواسته است هم چنان ماشین رانی های دیوانه کننده و سریع را در داستان مدنظر داشته باشد. کارگردان گاری گری مجدداً بازیگران قبلی وین دیزل، میشل رودریگز و تایرس گیبسن را به کار گرفته و نقش هایی هم به دواین جانسن، جیسن استراتم و کرت راسل سپرده است. فیلم «تقدیر خشمگین» به فروش ۲۲۵ میلیون رسید.
۸٫ «آن»- IT
باورکردنی نیست که این فیلم تخیلی ترسناک با برداشت از رمان استیون کینگ طی آغاز نمایش توانسته باشد به لیست پُرفروش های سال برسد. قصه کینگ در سال ۱۹۹۰ به صورت مینی سری در تلویزیون به نمایش درآمد و با موفقیت مواجه گشت. اینک دنیای «دری» در شهر کوچکی در «مین» با حضور یک دلقک غریب به هراس می افتد. کارگردان اندی موشیاتی (سازنده «ماما») از طریق دلقک فضایی وهم انگیز و ترسناک به وجود آورده که تماشاگر را مجذوب می سازد. «آن» تا این لحظه ۲۲۳ میلیون فروش کرده است.
۹٫ «دانکرک»- Dunkirk
فیلم جنگی کریستفر نولان درباره عقب نشینی سال ۱۹۴۰ در «دانکرک» و در حقیقت لحظه حساس فرانسه در زمان جنگ جهانی دوم که بیش از ۳۰۰ هزار سرباز متفقین در کانال انگلیس گرفتار آمده بودند، به گونه ای غیرمنتظره با استقبال شدید مردم رو به رو شد. نولان که سازنده سه گانه علمی/ تخیلی «شوالیه تاریکی (بتمن) بود توانست با یک قهرمان (با بازی چهره تازه وارد فیون وایتهد) همه را مسحور سازد. فیلم «دانکرک» ۱۸۵ میلیون فروش به دست آورد.
۱۰٫ «فیلم لگو بتمن»- The LEGO Batman Movie
به دنبال فیلم نخست در سال ۲۰۱۴ که همه را غافلگیر کرد، این «لگو» جدید لبریز از تمامی جنبه های کودکانه پسند است. داستان کاملاً با قبلی اش تفاوت پیدا کرده و کارگردان دیگری آن را به شیوه ای بدیع ساخته است. ویل آرنت در قالب «بتمن» شگفت انگیزست. «فیلم لگو بتمن» موفق شد ۱۷۵ میلیون فروش کند و به آخر لیست پُرفروش برسد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی