اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

داریوش مهرجویی به مناسبت اکران «لیلا» در گروه هنروتجربه یادداشتی نوشته‌ و از نمایش این فیلم پس از ۲۰ سال ابراز خرسندی کرده‌است:

« از این‌که بعد از ٢٠ سال فیلم «لیلا» در سینما برای علاقه‌مندان این حرفه نمایش داده خواهد شد بسیار خرسند شدم، این فیلم که در سال گذشته توسط لابراتوار صدا و سیما و استودیو فام اسکن و اصلاح رنگ و تبدیل به نسخه دیجیتال با کیفیت ۲k گردید، دوباره قابلیت اکران در سینماهای ایران و جهان را پیدا کرده تا علاقه‌مندان این عرصه بتوانند از آن لذت ببرند و این جای بسی امیدواری است. این امر به کوشش گروه سینمای هنروتجربه به ثمر خواهد رسید که از مدیریت محترم آن کمال تشکر و قدردانی را دارم، امیدوارم وزارت فرهنگ و ارشاد و مدیران سینمایی با همین رویکرد کلیه نُسَخ فیلم‌های تاریخ سینمای ایران را به نسخه دیجیتالی با کیفیت تبدیل نمایند و برای حفظ و ماندگاری آن‌ها دریغ نکنند زیرا آیندگان به آن‌ها رجوع خواهند کرد و تاریخ و ادبیات نیازمند بعضی از این آثار است. پس به نوعی سرمایه ملی محسوب می‌شوند که در صیانت و حفظ آن باید کوشا بود.»

«لیلا» دوازدهمین فیلم بلند داریوش مهرجویی در سال ۱۳۷۵ ساخته شد و در سالی که به نمایش درآمد، تمام جوایز اصلی جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.

این فیلم هم‌چنین به عنوان بهترین فیلم سال در دوره ۱۲ منتخب نویسندگان و منتقدان در سال ۱۳۷۶ قرار گرفت. این فیلم را می‎توان به نوعی تکمیل کننده سه‌گانه «سارا» و «پری » محسوب کرد که فیلم‌نامه آن هم‌چون دو اثر قبلی اقتباسی است و بر اساس داستانی نوشته مهناز انصاریان به نگارش درآمده است.

«لیلا» اولین فیلمی است که لیلاحاتمی در آن مقابل دوربین داریوش مهرجویی قرار گرفته‌است و این همکاری سال‌ها بعد با فیلم«نارنجی‌پوش» تکرار شد.

علی مصفا دیگر بازیگر این فیلم اما پیش از آن در فیلم «پری» با مهرجویی همکاری کرده‌بود و این همراهی در فیلم‌هایی چون «دختر دایی گمشده» و«میکس» تکرار شد.

مدیریت فیلم‌برداری این فیلم را محمود کلاری برعهده داشت و تدوین آن با مصطفی خرقه‌پوش بود.موسیقی فیلم نیز توسط کیوان جهانشاهی و فریدون شهبازیان ساخته شده است.

نمایش دوباره فیلم سینمایی لیلا
نمایش دوباره فیلم سینمایی لیلا , گروه سینمای هنر و تجربه پس از ۲۰ سال عوامل فیلم «لیلا» را در آیین آغاز اکران نسخه ترمیم شده این فیلم ،‌ مجدد کنار یکدیگر آورد و فضایی خاطره انگیز برای علاقمندان سینما را در شامگاه ۲۲ شهریورماه، در ‌موزه سینمای باغ فردوس ایجاد کرد.
آیین دیدار این فیلم به دلیل کارگردان و بازیگران محبوب مردم ازدحام زیادی را در باغ فردوس باعث شده بود و جمعیت علاقمندان از حوالی ساعت۱۹ در مقابل سالن نمایش منتظر دیدار با هنرمندان بودند. هرچه ساعت به ۲۰ نزدیک می‌شد، افراد بیشتری به باغ فردوس می‌آمدند.
امیر حاج‌رضایی، شخصیتی که شاید بیشتر عادت کرده‌ایم او را در برنامه‌های کارشناسی فوتبال ببینیم، همراه با خانواده‌اش از اولین کسانی بودند که در میان مردم حضور پیدا کردند. اندکی مانده به شروع برنامه که داریوش مهرجویی، کارگردان فیلم وارد باغ فردوس شد و ترجیح داد دقایق مانده تا شروع فیلم را در کافه محوطه بگذراند. مدتی بعد زوج محبوب فیلم «لیلا» رسیدند و از همان ابتدا به داریوش مهرجویی ملحق شدند.
اندکی بعد حامد بهداد، رضا درمیشیان و بهزاد خداویسی هم رسیدند. دقایقی از ساعت ۹ گذشت تا عوامل فیلم خود را در معرض دید مردم منتظر و البته لنز دوربین عکاسان و گوشی‌های تلفن همراه قرار دادند. ده دقیقه بعد که عکس‌ها و سلفی‌ها و یادگاری‌ها گرفته شد، مردم به همراه عوامل فیلم و دیگر هنرمندان وارد سالن فردوس شدند تا پس از سخنان عوامل فیلم به تماشای آن بنشینند.

 

ملیکا شریفی نیا در مراسم نمایش فیلم سینمایی لیلا

 

سام نوری در مراسم نمایش فیلم سینمایی لیلا

 

هنگامه حمیدزاده در مراسم نمایش فیلم سینمایی لیلا

 

همسر شهاب حسینی در مراسم نمایش فیلم سینمایی لیلا

 

بهزاد خداویسی در مراسم نمایش فیلم سینمایی لیلا

 

لیلا حاتمی و داریوش مهرجویی در مراسم نمایش فیلم سینمایی لیلا

 

داریوش مهرجویی ، حامد بهداد ، لیلا حاتمی و علی مصفا در مراسم نمایش فیلم سینمایی لیلا

 

لیلا حاتمی و علی مصفا در مراسم نمایش فیلم سینمایی لیلا

 

لیلا حاتمی و علی مصفا در مراسم نمایش فیلم سینمایی لیلا

 

داریوش مهرجویی ، لیلا حاتمی و علی مصفا در مراسم نمایش فیلم سینمایی لیلا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی