اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

شرکت آمریکائی و صهیونیستی «بلک واتر» برای نخستین بار به صراحت،تمایل خود را برای دستیابی به منابع معدنی افغانستان اعلام کرد.

" اریک پرنیس" مدیر شرکت آمریکائی - صهیونیستی «بلک واتر»  قصد دارد با فرسایشی شدن جنگ افغانستان، از این طریق به منابع نادر معدنی افغانستان که بیش از ۳ هزار میلیارد دلار ارزش دارد، دست پیدا کند.

وی  برای نخستین بار به صراحت برای دستیابی به ثروت بالقوه معدنی افغانستان علاقه نشان داده و گفته است، که بیش از یک تریلیون دلار مواد معدنی نادر در خاک افغانستان نهفته است که نیروهای امنیتی آمریکا می‌توانند برای استخراج آن به افغانستان اعزام شوند.

شرکت امنیتی آمریکایی - صهیونیستی «بلک واتر» در سال های نخست ریاست جمهوری حامد کرزی در افغانستان به تشکیل زندان های خصوصی دراین کشورمتهم شد.

بلک واتردرعراق وافغانستان به بهانه ارائه خدمات امنیتی خصوصی مرتکب جنایات متعددی از جمله کشتارهای هدفمند و سازمان یافته شهروندان این دو کشورشد که نهایتا در اثر فشارهای داخلی مجبور به خروج از افغانستان و عراق شد.

 مدیروبنیانگذار بلک واتر درشرایطی ازطرح دسترسی به معادن افغانستان به بهانه کمک به استخراج آنان استقبال کرده است که این شرکت در ارائه خدمات امنیتی خصوصی فعال است و ماهیت فعالیت های این شرکت ارتباطی با زنجیره ارزش کشف،استخراج و بهره برداری از معادن ندارد.

شرکت بلک واتر که  تلاش دارد ازشرایط بحران در افغانستان،منافع و سود اقتصادی خود را به طور حداکثری تامین کند،بخش معادن در این کشور را فرصت مناسبی برای تحقق این هدف ارزیابی کرده است.

طبق آمارهای منتشر شده، معادن افغانستان بیش از سه هزار میلیارد دلار ارزش دارند که البته برخی کارشناسان این آمارها را کمتر از میزان واقعی ذخایر معدنی این کشور ارزیابی کرده اند.

درسال 2010 وحیدالله شهرانی وزیر وقت معادن افغانستان در کنفرانسی خبری اعلام کرد در 28 نقطه این کشور ذخایری کشف شده است که ارزش آن به سه تریلیون دلار می رسد.

طبق این آمار در بیش از هفتاد درصد از خاک افغانستان هنوز عملیات اکتشاف معادن انجام نشده که گفته شده ارزش معادن و ذخایر زیر زمینی در همه مناطق این کشور دهها برابر ارزش اعلام شده در سال 2010 خواهد بود.

بلک واتر در شرایطی طرح مشارکت درمعادن افغانستان را مطرح  کرده که پیشنهاد این شرکت برای مشارکت در جنگ این کشوردرماه اگوست گذشته چندان مورد توجه قرار نگرفت.

در طرح ارائه شده از سوی "پرینس " پیش بینی شد حدود ۵۵۰۰ پیمانکار نظامی جایگزین سربازان آمریکایی و نیروهای ویژه می‌شوند که آموزش سربازان افغانستان و همچنین کمک به مبارزه علیه طالبان را برعهده گیرند.همچنین ۹۰ جنگنده نیز از این نیروها پشتیبانی کنند.هزینه سالانه تمام این نیروها کمتر از ۱۰ میلیارد دلار اعلام شد.

طرح بلک واتر برای جایگزینی سربازان آمریکایی،با واکنش هایی در داخل آمریکا و افغانستان مواجه شد.     

"سین مک فیت"،یک پیمانکار پیشین درآفریقا و نویسنده کتابی درباره صنعت امنیت خصوصی دراین باره گفت،پیشنهاد" پرینس " بسیار خطرناک و احمقانه است  و روند جنگ در افغانستان را غیر قابل پیش بینی می کند. 

 در داخل افغانستان هم مخالفان،طرح بلک واتر را زمینه ای برای خصوصی سازی جنگ در این کشور دانسته و آنرا خطرناک ارزیابی کردند.   

"همایون هاشمی" کارشناس مسائل  سیاسی افغانستان گفت، خصوصی سازی جنگ افغانستان، خلاف  پیمان امنیتی کابل - واشنگتن است.  

این دیدگاه وجود دارد که بلک واتربه دلیل مهیا نشدن زمینه برای کسب حداکثری منافع درجنگ افغانستان؛این بار، برای بدست آوردن این منافع چشم به غارت معادن این کشور دوخته که متعلق به ملت افغانستان است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی