اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

حمایت سینماگران از حسن روحانی

يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۳۱ ق.ظ

در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و با نزدیک شدن به این رویداد سرنوشت ساز، جمعی از سینماگران ضمن حمایت از کاندیداتوری حسن روحانی، از مردم خواستند در انتخابات شرکت کنند.
به گزارش بانی فیلم، تعدادی از سینماگران سرشناس کشورمان و چندین شخصیت فرهنگی با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از حسن روحانى اعلام کردند. در این بیانیه‌ آمده است: درک شرایط ناموزون فرهنگى، سیاسى، اقتصادى و نظامى جهان امروز؛ ما را بر آن مى‌دارد که در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى، به امید عبور ظریف و هوشمندانه از دریاى توفانى و موج‌هاى متلاطم و شرخیز که جهان مسلح، به منظور استثمار نوین جهان گرسنه به پا کرده است، از آقاى «حسن روحانى» حمایت کنیم. این نامه به امضای مسعود جعفرى جوزانى، محمد ابراهیمیان،فتح‌الله جعفرى جوزانى،علیرضا رئیسیان، پوران درخشنده، مهدی فخیم‌زاده،مهدى کرم‌پور، سید جمال ساداتیان، سید ضیاء هاشمی، مهدى سجاده‌چى، حسین دلیر، دکتر عبدالکریم یونسى و … رسیده است.

حضور هنرمندان در یکی از ستادهای روحانی
چندین تن از هنرمندان کشورمان نیز پنجشنبه هفته گذشته در حمایت از دکتر حسن روحانی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گرد هم آمدند.
به گزارش بانی فیلم،در گردهمایی بزرگ هنرمندان که در حمایت از دکتر روحانی روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت در یکی از ستادهای وی واقع در میدان ولیعصر، کوچه روشن برگزار شد،تعدادی از هنرمندان پوسترهای تبلیغاتی روحانی را امضا و از نامزدی وی در انتخابات حمایت کردند.
کیومرث پوراحمد، احترام برومند،مهدی کرم پور، سید جمال ساداتیان، امیرعلی دانایی، الهام کردا، مینا وحید، علیرضا رییسیان، حسین فرحبخش، هادی آفریده، و … از جمله چهره هایی بودند که روز پنجشنبه در ساعت های مختلف با حضور در این ستاد بر لزوم شرکت همه اقشار مردم در انتخابات تاکید کردند و از مردم خواستند با رای به روحانی از استمرار سیاستهای کارگشای دولت وی در حوزه فرهنگ و هنر حمایت کنند.

مسعود جعفری جوزانی:
دولت یازدهم شعار نداد
کارگردان مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» با بیان اینکه دولت یازدهم شعار نداد و عمل کرد، افزود: مسیر چهار سال گذشته رو به نوآوری بود و باید ادامه یابد و نباید اجازه دهیم کشور به عقب بازگردد.


مسعود جعفری ‌جوزانی در گفت وگو با ایرنا، درباره ضرورت شرکت آحاد مردم در انتخابات اظهار کرد: در شرایط کنونی ایران، بیش از اینکه فکر کنیم چه مشکلاتی وجود دارد، باید به این موضوع توجه داشته باشیم که ماشین کشور چطور می تواند به حرکت خود ادامه دهد. عظمت ایران اگر از حرکت باز بماند، همه چیز متوقف شده و امید زمانی معنی دارد که این ماشین حرکت داشته باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر در گذر بزرگ تاریخی قرار گرفته ایم که اگر توقف کنیم، ایستگاه به ایستگاه از جهان عقب خواهیم افتاد؛ زیرا دنیا در شرایط کنونی به واسطه تکنولوژی با سرعت غیرقابل تصوری پیش می رود. به همین دلیل اگر سیاست‌های موجود کشور در چهار سال گذشته تغییر کند اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ایم.
جعفری جوزانی افزود: در چهار سال گذشته اتفاقات خوبی افتاده است، کشور ایران اعتبار جهانی کسب کرده و در سیاست خارجی به شدت موفق بوده ایم. ایران توانسته است در مقابل ۶ کشور قدرت جهان به یک نتیجه مطلوب برسد و آدم هایی مثل دکتر ظریف توانسته اند این اتفاق بزرگ را رقم بزنند.
کارگردان فیلم سینمایی «شیر سنگی» گفت: این همان بزنگاه های تاریخی است که باید به آن توجه داشته باشیم. باید بدانیم آدم هایی شبیه دکتر محمدجواد ظریف در تاریخ یک اتفاق هستند و قرار نیست هر روز افرادی مثل او به وجود آید. وی ادامه داد: دکتر ظریف سیاستمداری است که توانست ما را سرفراز از گفت وگوی برجام بیرون آورد و امروز، ۶ کشوری که با ایران در مذاکرات حضور داشتند به این نتیجه رسیده اند که دیپلماسی ایران به زیان آنها تمام شده و به سود کشور ایران بوده است.
کارگردان فیلم سینمایی «ایران برگر» درباره ضرورت ادامه سیاست‌های دولت یازدهم در چهار سال آینده گفت: قطع سیاست های دولت یازدهم می تواند لطمه بزرگی به کشور بزند زیرا این چرخه تازه حرکت کرده، اکنون چهره جدیدی در جامعه جهانی از ایران ایجاد شده و دیپلماسی جدیدی را هم از ایران به جهان نشان داده ایم که در واقع نشان دهنده این موضوع است که دوران هیجان گرایی و احساس گرایی به سر آمده و زمان خردگرایی آغاز شده و به هیچوجه نباید بگذاریم سر راه این خردگرایی سدی ایجاد شود. جعفری جوزانی افزود: راهی که رفته ایم را باید ادامه دهیم زیرا چهار سال زمان کمی است برای دولتی که نوآوری های زیادی داشته است. سیاست هایی که دکتر روحانی در پیش گرفته و ماشین عظیم ایران را به حرکت درآورده، موجب تولید کار می شود، این آغاز یک راه است و ما باید آن را ادامه دهیم.
کارگردان فیلم سینمایی «در مسیر تند باد» با بیان اینکه چهار سال پیش رو، دوران برداشت آن چیزهایی است که در چهار سال گذشته کاشته شده، اظهار داشت: اینکه صرفا به کسی که گرسنه است تکه نانی دهیم دردی را دوا نمی کند. این نوع حرکت ها اشتباه است و مهم آن است که در کشور تولید کار داشته باشیم. جعفری جوزانی تاکید کرد: مردم نباید بواسطه یک سری آمار تکراری که هر روز منتشر می شود امید خود را از دست بدهند. اگر بخواهند با توجه به این آمار خود را از شرکت در انتخابات کنار بکشند نتیجه ای جز توقف چرخه مملکت نخواهد داشت زیرا یک مجموعه همراه با اتحاد ملی است که می تواند کشور را به حرکت درآورد. وی با بیان برخی مشکلاتی در کشور مانند بیکاری افزود: برای اینکه این مشکلات رفع شود اتفاقا معتقدم که نباید کشور دوباره به شرایط گذشته بازگردد و دچار توقف شود بلکه باید رای داد تا سیاست های اعمال شده در دولت یازدهم به ثمر بنشیند.
کارگردان فیلم «جاده های سرد» ادامه داد: در دوره ای زندگی می کردیم که اگر نفت را می فرختیم نمی توانستیم پول آن را دریافت کنیم، شاید هنوز هم مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد، اما اگر تحریم ها شکسته نشود، در زمینه ورود ارز به کشور با مشکل مواجه می شویم و در نتیجه با تحریم ها، کشاورزی هم مکانیزه نمی شود و مردم روز به روز خسته تر می شوند بنابراین با نشستن چیزی حل نمی شود. وی گفت: با جوشش مردم است که به هدف نزدیک تر می شویم و معتقدم که با نشستن و قهر کردن مشکلات بیشتر خواهد شد.
جعفری جوزانی افزود: در این چهار سال برای اینکه بتوانیم بخش بزرگی از تحریم ها را رفع کنیم تلاش سیاستمداران ستودنی بوده است به این فکر کنید که با برداشته شدن بخش بیشتری از تحریم ها و تنها با مکانیزه کردن کشاورزی می توانیم افراد بیکار زیادی را مشغول به کار کنیم و در پی آن کارخانه ها به حرکت درمی آیند.
جعفری جوزانی خاطرنشان کرد: اگر صنعت توریسم هم پویا شود و سر راه آن مزاحمت ایجاد نکنند همین مورد باعث می شود که نیروی عظیمی به کار گرفته شود که همه اینها بستگی به نرمال شدن شرایط و بهبود سیاست خارجی دارد.
کارگردان فیلم «پشت دیوار سکوت» گفت: دلیل اعتقادم به دولت، توانایی ها‌ست و اینکه دولت یازدهم شعار نمی دهد و بیش از آنکه شعار دهد عمل می کند و همه وجود خود را در راه باز کردن گره ها می گذارد، هر چند ممکن است در بسیاری از زمینه ها به تصویری که از او در ذهن مردم به وجود آمده است لطمه وارد شود.
جعفری جوزانی تاکید کرد: دولت یازدهم تلاش نکرد که با شعار دادن و ایجاد جنجال محبوبیت کسب کند بلکه سعی کرد تا معضل اصلی را در کشور که تحریم ها بود، حل کند و در واقع همین موضوع نشان دهنده این است که ایران را دوست دارد.
کارگردان فیلم سینمایی «شیرسنگی» خاطرنشان کرد: کسی که ایران و ملت ایران را دوست داشته باشد حتی به قیمت از دست دادن محبوبیتش برای رفع معضل اصلی قدم برمی دارد، این دولت در شرایطی تصمیم به یافتن راهی برای برداشتن تحریم ها گرفت که عده ای مانع انجام کار او می شدند و نمی خواستند این اتفاق بیفتد.

رئیسیان در گفت و گو با بانی فیلم:
علت حمایتم از روحانی پیشرفت دیپلماسی جهانی است
علیرضا رئیسیان فیلمساز که در این همایش حاضر بود، در خصوص علت حمایت خود از حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور به بانی فیلم گفت: ما غیر از اینکه سینماگریم، یک شخصیت مستقل در سطح دانشگاهی داریم و علاقه ملی و جنبه هایی از تفکر انتقادی را با خود حمل می کنیم؛ من در آن بخش ها بیشتر حامی آقای روحانی هستم. طی این چهارسال عملکرد ایشان در زمینه سینما قابل دفاع نیست؛ چون اتفاقات سینمایی، عملکرد سیاست سازمان سینمایی و مجموع انتظاراتی که از این دولت داشتیم برآورده نشد و یک جریان تک صدایی بر تصمیمات سینمایی حاکم بود، اما در عین حال در بخش های عمومی جامعه کمی فضای ملایم تری به وجود آمد و دیپلماسی جهانی، بخش های اقتصادی پیشرفت کرد و آحاد جامعه از احترام بیشتری برخوردار شدند و به همین دلیل است که از ایشان حمایت می کنیم. موقعیت ما در جهان پس از برجام و اتفاقات بعد از آن، جزو نکاتی است که می تواند اهمیت داشته باشد. در شرایط فعلی اگر در متن حمایت هم مشاهده کنید، هیچ اشاره ای به پیشرفت سینما و رضایت ما نشده است.

دولت آبادی:
روحانی نگاه باز به جامعه دارد
محمود دولت آبادی، نویسنده شهیر ایرانی نیز در این باره گفت: نظر من درباره آقای روحانی مثبت است نه صرف روحانی بودن. بلکه از این بابت که ایشان چهار سال گذشته را صرف هموار کردن ناهمواری‌ها روابط بین‌المللی ایران و بخش‌هایی از امور داخلی کرد و تا حدودی که مقدورش بود. شما بهتر می‌دانید که هواپیماهایی که به ایران فروخته شده قبلاً تحریم بود و خرید هواپیماهای جدید یکی از چندین دستاورد روحانی در حوزه تعامل با دنیاست.
به گزارش رسیده، وی افزود: ایشان کار بزرگ دیگری هم کرده‌که به گوش ما به‌درستی نرسیده. او در زمینه تنظیم سیاست‌های مالیاتی گام‌هایی برداشته است. از جمله اینکه شنیدم حقوق‌بگیرانی که زیر دو میلیون تومان درآمد در ماه دارند از پرداخت مالیات معاف شده‌اند. قشر وسیعی از مردم که نباید مالیات می‌پرداختن از مالیات معاف شدند. این‌ها نشان از توجه عینی و واقعی روحانی به مسائل اجتماعی و سیاسی در امر اقتصادی کشور دارد.
من از خلال حرف‌های ایشان می‌فهمم که نگاه باز به جامعه دارد. او می‌خواهد در کشور سرمایه‌گذاری مشترک داخلی و خارجی صورت بگیرد. این اعتقاد روحانی ناشی از تشخیص درست نیاز اجتماعی و اقتصادی امروز ان است.
او ادامه داد: می‌خواهم مناظره‌های بعدی را نیز ببینم و بعد تصمیم بگیرم به کدام شخص رأی بدهم. اما تا این جای کار اگر بپرسید چه کسی را پسندیده‌ای باید بگویم آن مرد کرمانی را پسندیده‌ام و اگر آقای جهانگیری کناره‌گیری کند طبعاً علاقه‌ام سمت اعتدال است کماکان. در سال ۱۳۹۲ قبل از اینکه به روحانی رأی بدهم به اعتدال رأی دادم. زیرا جامعه ما نمی‌تواند دچار جرمیت باشد. جامعه ایران همواره چند فرهنگ و چند اقوامی بوده است و اعتدال است که می‌تواند فضای حیاتی همگان را مقدم بشمارد. این برای من که پس از جنگ مرتب از رعایت اعتدال نوشته‌ام، حتی آقایان را به خواندن گلستان سعدی تشویق کرده‌ام، نسبتاً قانع‌کننده است؛ اگر چه راضی‌کننده نیست.
او افزود: شخصاً هیچ نگاه و رفتار خیری از آقای روحانی و تیم فرهنگی او نسبت به کار و آثار خود ندیده‌ام؛ سهل است که به من آسیب هم زده‌اند. نه تنها کلنل توقیف شد بلکه وزارت ارشاد جلوی انتشار و توزیع جعل آن را هم نگرفت و هیچ‌کمک حقوقی هم به جلوگیری از آن انتشار غیر قانونی انجام نداد. کم‌تر شنیده‌ام که در این دوره روزنامه یا مجله‌ای توقیف شده باشد. کتاب‌های دوستان من که سال‌ها بدون دلیل زیر تیغ سانسور بود در این دولت مجوز انتشار گرفت.
نویسنده رمان «کلیدر» گفت: دولت یازدهم شبکه‌های اجتماعی را حفظ و اگر توانست تقویت کرد. بنابراین اگر منصف باشیم در حوزه فرهنگ گام‌های مثبتی برداشته شده، اگر چه سودش برای دیگران و ضررش برای شخص من بوده است. ضمن اینکه فقط «کلنل» در قفس نمانده است، بلکه دو عنوان دیگر آثار این قلم هم در قفس باقی است: طریق بِسمِل شدن و عبور از خود!
او اظهار داشت: آقایانی که در تلویزیون و رسانه‌ها سنگ ۹۶ درصدی‌ها را به سینه می‌زنند با آن اقلیت چهار درصدی بی‌ارتباط هستند؟ این آقایان از دل همین نظام اقتصادی برآمده‌اند. آقایان خوب است توضیح بدهند که نقش‌شان در شکل‌گیری این شکاف چه بوده است؟ انتظارم از آنها این است که بیایند خطاهای خودشان را در شکل‌گیری این شکاف صادقانه به مردم بگوید. خدمت‌شان را هم بازگو کنند. گداپروری یک روحیه قدیمی و کهنه در این مملکت است. گداپروری وهن مردمی است و از مناسبات ارباب- رعیتی می‌آید. مردمی که صدقه را قبول می‌کنند متأسفانه این توهین را پذیرفته‌اند. دوستدار صدقه بگیران نمی‌توانم باشم- بخصوص که بی‌نیازان هم این صدقه را پذیرفتند. مردم فقیر شده‌اند. حاشیه نشین شده‌اند. حالا هم می‌خواهند صدقه به مردم حاشیه‌نشین را چند برابر کنند.

دانایی در گفت و گو با بانی فیلم:
برای ثبات آرامش از روحانی حمایت می کنم
امیرعلی دانایی نیز که در این مراسم حاضر بود به بانی فیلم گفت: اعتقادم بر این است که شرایط امروز جامعه نیاز به آرامش دارد. به هر حال نمی توان کتمان کرد هنر و اتفاقات ماندگار هنری هم در آرامش رخ می دهد. بی شک باید بگویم چهار سال اخیر اگرچه می توانست بهتر از این باشد، اما روزگار آرامی بود و قابل مقایسه با دوران قبل نیست. به همین دلیل معتقدم به اینکه امروز در شرایط انتخاب نیستیم چرا که تنها و تنها یک گزینه داریم: دکتر حسن روحانی. به نام ایران، به عشق وطن، در راه اعتدال، با تفکری منطقی و از سر فکر و اندیشه، باید آنچه در این مدت به دست آمده را حفظ کنیم و به تعالی هر چه بیشتر آن فکر کنیم و در این مسیر هر کس باید سهم خودش را بدهد. برای رسیدن به اصلاحات، آرامش، پیشرفت و مقابله با اقتدارگرایى و تندروى همه باید با احساس عمیق مسئولیت در شرایط حساس کنونى پاى صندوق هاى رأى برویم و آینده ایران عزیزمان را بسازیم. با امید به فردایى درخشان براى ایران و ایرانى!
مینا وحید در گفت و گو با بانی فیلم:
من به آزادی رای می دهم
مینا وحید نیز از هنرمندان حاضر در ستاد انتخاباتی روحانی در هفته گذشته بود. وی در این باره به بانی فیلم گفت: در ورطه خطرناک اکنون، رأی را سیاسی میباید، نه اقتصادی.گیریم که اقتصاد اولویت داشته باشد برای مردم، اما در قحطی لازم است سنگ به شکم بستن وتحمل شداید کردن، زیرا اگر رأی اقتصادی داده شود به کسانی که با وعده شکم، شعور و آدمیت آدمی را عقب نگه داشته اند، بلبل آزادی در قفس مى باید نوک به ارزن زند! و چه چاره ای می ماند جز رأی دادن به روحانی، وقتی که گزینه دیگری جز انتخاب او نیست، خاصه در این هنگام که دم از آزادی می زند و شهروند را به دستگاه بلع نان و دفع زباله تقلیل نمی دهد. او افزود: آزادی یعنی شعور، یعنی خرد..من به آزادی رأی میدهم، گو گرسنه نان باشم…

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی