اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

تحریم مراسم اسکار از سوی ترانه علیدوستی

يكشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۴:۳۳ ب.ظ

پس از اعلام تحریم مراسم اسکار از سوی ترانه علیدوستی به علت تصیم نژادپرستانه ترامپ مبنی بر قطع هرگونه ویزا به ایرانی ها برای ورود به آمریکا، این اقدام با بازتاب گسترده ای در رسانه های دنیا مواجه شد.

سی ان ان، هالیوودریپورتر و واشینگتن پست، فرانس۲۴، دیلی میل، هافینگتون پست، گاردین، الجزیره، هالیوود ریپورتر، ان بی سی نیوز و ده ها سایت خبری و سینمایی دیگر این خبر را پوشش دادند.

نیوروک تایمز یکی از رسانه های معتبر آمریکا بصورت ویژه خبر را پوشش داد و مصاحبه ای ایمیلی با ترانه علیدوستی درباره تصمیم جنجالی اش انجام داد.

به گزارش سلام سینما به نقل از خبر آنلاین ترانه علیدوستی در مصاحبه با این رسانه گفت

تصمیم گرفتم حتی اگر امکان حضور در اسکار را داشته باشم در این مراسم شرکت نکنم، چون دیدن اینکه مردم معمولی هموطنم از حق قانونی خود برای دیدن فرزندانشان یا ادامه تحصیل در آمریکا محروم می‌شود، عمیقا مرا آزرده است.

علیدوستی با اشاره به اینکه آمریکا در تهران سفارتخانه ندارد و ایرانیان برای انجام کارهای مربوط به ویزا به کشورهای همسایه سفر می‌کنند گفت:‌ «بسیاری از مردم کارهای ضروری پزشکی دارند. من مطمئنم که بسیاری از آن‌ها برای خوش‌گذرانی یا تعطیلات به آمریکا سفر نمی‌کنند و کارهای بسیار مهم‌تری دارند.»

او در ادامه افزود: «مطئنم که آمریکا نیز بارها از حضور ایرانیان مهاجر و خدماتشان سود برده است. بنابراین اصلا برای من قابل قبول نیست به دولتی احترام بگذارم که برای مردم کشور من احترامی قائل نیست.»

رییس مجلس از تحریم اسکار توسط ترانه علیدوستی، بازیگر مطرح و سرشناس کشورمان تقدیر کرد و آن را نمونه غیرت ملی ایرانی دانست.
به گزارش انتخاب، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز خود، با اشاره به فرمان نژادپرستانه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که ایران را هم شامل شده است، گفت: اقدامات اخیر دولت آمریکا در لغو ویزا سخافت در بینش و رفتار آنها را بیشتر نشان داد. البته این رفتار هراس این دولت را ظاهر نمود که از سایه خود م می ترسند.
وی تصریح کرد: این اقدام روحیه خشن و نژادپرستانه آنها را نشان داد که پشت ظاهر عوامفریبانه دموکراسی خواهی و حقوق بشر پنهان شده است. والا کشوری که از قدرت امنیتی برخوردار باشد با دلهره و اضطراب و هراس چنین تصمیماتی نمیگیرد.
لاریجانی گفت: مخصوصا ذکر نام ایران در این میان آن هم به بهانه نگرانی از اقدامات تروریستی به شوخی شباهت بیشتری دارد. برکسی
پوشیده نیست که ایران یک تنه در برابر تروریست ها در سالهای گذشته ایستاد و بعدها برخی کشورها به این جریان پیوستند. آنهم در مقابل تروریست هایی که مسئولان آمریکایی مخصوصا یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا که قبلا وزیر خارجه آن کشور بود با صراحت اعلام کرد ما داعش را بوجود آوردیم لذا دولت آمریکا امروز دچار پدیده هراس از خود و سوتفاهم با خود شده است.
رییس مجلس در ادامه به تحریم اسکار از سوی ترانه علیدوستی هم اشاره کرد و تاکید کرد: موضع هنرمند گرامی مان در تحریم حضور در جشنواره هنری آمریکا نمونه ای از غیرت ملی ملت ایران است. دولت آمریکا باید از این نمونه درس بگیرد که در مقابل یک ملت بزرگ و ریشه دار و متمدن قرار دارد

نظرات (۱)

۱۱ بهمن ۹۵ ، ۰۹:۱۷ مجله ویترینو
تصمیمش واقعا نمونه بود ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی