اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

انیمیشن سینمایی افسانه سرزمین گوهران

جمعه, ۳ دی ۱۳۹۵، ۰۳:۳۰ ب.ظ
آریو متوجه می‌شود استاد دیگ‌سازش با دیوها ارتباط دارد. پس از آنکه شهر گوهران به دست دیوها فتح می‌شود، آریو سعی می‌کند به کمک دوستانش مردم شهر را از دست آنها نجات دهد.

در زمان‌های قدیم شهری بود افسانه‌ای به نام گوهران. دلیل این نام‌گذاری این بود که شیرزاد، پهلوان نامدار، پس از شکست دادن دیو سفید، سنگی اسرار‌آمیز به نام «گوهران» را از دیوها پس‌می‌گیرد و با خود به شهر می‌آورد. این سنگ برای آدمیان نیرو، سعادت و خوشبختی به ارمغان می‌آورد و از آن پس، سنگ جادوئی در تالار مخصوصی در قصر حاکم محافظت می‌شود که کلید آن همیشه بر گردن حاکم شهر آویخته است.

مردم این سرزمین تصور می‌نمودند که دیگر دیوی وجود ندارد، اما غافل از اینکه دیوها در تلاشند که به هر شکل ممکن سنگ گوهران را به چنگ آورند و با نیروی جادوئی آن، قدرت سابق خود را بدست آورده و با ضعیف شدن آدمیان بر آنان چیره گردند.

«آریو»، قهرمان اصلی داستان، پسر بچۀ بازیگوش، باهوش و کنجکاوی است که همراه مادر و تنها خواهر خود «کمندگیس» در این شهر زندگی می‌کند. او در کارگاه دیگ‌ساز معروف شهر، «کچل‌دیگی»، به شاگردی مشغول است. کچل‌دیگی آدمی بدجنس و مالدوست است که بخاطر طمعِ خود، پنهانی با دیوها ارتباط برقرار کرده و در ازای گرفتن سکه‌های طلا برای آنها دیگ‌های پرنده می‌سازد. آریو به راز کچل‌دیگی پی‌می‌برد و قصد دارد وجود دیوها را به حاکم  و مردم شهر اطلاع دهد، اما هیچکس حرف‌هایش را باور نمی‌کند.

عاقبت سنگ گوهران به دست دیوها افتاده و آنها شهر را تصرف می‌کنند. آریو به همراه دوستان خود برای بدست آوردن دوبارۀ سنگ گوهران به سمت سرزمین دیوها حرکت می‌کنند و در نهایت با بدست آوردن این سنگ به شهر بازگشته و با دیوها رو در رو می‌گردند اما...

«آریو، پهلوان کوچک» عنوان این مجموعۀ تلویزیونی است که یک نسخۀ سینمایی نیز به نام «افسانۀ سرزمین گوهران» از این مجموعه گرفته شده است.

خلق یک قهرمان ایرانی و یک افسانۀ بی‌سابقه و بکر باعث شد تا «آریو پهلوان کوچک» بتواند در جشنواره‌های متعددی شرکت کرده و افتخارات بسیاری را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. افتخاراتی نظیر:
دریافت تندیس طلائی بهترین اثر تلویزیونی از پنجمین جشنواره بین‌المللی پویانمائی تهران، در سال 85 .
دریافت تندیس طلائی بهترین کارگردانی از یازدهمین جشن بزرگ سینمای ایران، در آبان 86.
جوایز و افتخارات نسخه سینمائی آن با عنوان «افسانه سرزمین گوهران».
موفقیت در راهیابی به بخش مسابقۀ فیلم اولی‌های سی و یکمین دورۀ جشنوارۀ فیلم فجر.
تقدیر از فیلمنامۀ ماجرامحور فیلم، از انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در بیست و هفتمین جشنوارۀ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان.
تقدیر از داستان و فیلمنامۀ فیلم، از بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان، در بیست و هفتمین جشنوارۀ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان.
جایزۀ بهترین فیلم بر اساس معیارهای آکادمیک سینما به نسخۀ سینمایی آن، از طرف دانشگاه هنر در بیست و هفتمین جشنوارۀ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان.

تکنیک این مجموعه تلفیقی از انیمیشن دوبعدی و سه‌بعدی کامپیوتری است که به تهیه‌کنندگی «استودیو سینمایی پارسیما» در مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی