اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

با کمپین Who is Hussain آشنا شوید

سه شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۱۲ ب.ظ

«Who is Hussain» نام کمپینی جهانی است که می خواهد امام حسین (ع) را به جهانیان معرفی کند. سراغ جمعی از اعضای این کمپین در تورنتو رفتیم تا درباره آن بیشتر بدانیم.

 «Who is Hussain»عبارتی است که وقتی آن را به زبان خودمان ترجمه می‌کنیم برای بسیاری از ما یادآور شعر محتشم است روی کتیبه‌های محرمی، کتیبه‌هایی که مدام توی کوچه پس کوچه‌های شهرمان این عبارت را فریاد می‌زنند که «این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست؟» امام حسین(ع) فارغ از یک شخصیت مذهبی بین ما شیعیان، یک شخصیت بی‌نظیر در تاریخ بشریت به حساب می‌آید، شخصیتی که هنوز هم بعد از ۱۴۰۰سال قیامش انقدر برای عده‌ای از آدم‌های روی زمین تازگی دارد که هنوز هم به یادش سیاهپوش می‌شوند و اربعین هرسال با بزرگ‌ترین جمعیت میلیونی دنیا داستانش را مرور می‌کنند تا به دنبال آن از «آزادگی» و «عدالت» حرف زده باشند. اما با همه این‌ها هنوز هم کسانی هستند تو دنیا که از «امام حسین(ع)» چیزی نمی‌دانند و هنوز هم قصه‌اش را نشینده اند. مردمانی که شاید هنوز هم پیش‌فرضشان از اسلام کشت وکشتارهای وحشیانه داعش باشد. کمپین «who is Hussain» حالا یک کمپین جهانی است که چند سالی است در گوشه کناره‌های جهان امام حسین(ع) را به مردم دنیا معرفی می‌کنند و از عدالت اجتماعی حرف می‌زنند به همین بهانه به سراغ اعضای این کمپین در تورنتوی کانادا رفتیم تا آن‌ها برایمان از کارها و اتفاقاتی حرف بزنند که در طول این یک سال آن را تجربه کرده‌اند.

سراغ کسانی می‌رویم که هرگز از حسین(ع) نشنیده‌اند

یکی از شهرهایی که اهالی پویش «Who is Hussain»در آن فعالیت دارند تورنتو است. جایی که حالا جوان‌هایش یک سالی است در زمینه معرفی امام حسین(ع) به مردم آن منطقه در حال فعالیت هستند. گروهی که طبق گفته خودشان بیشتر اعضای آن‌ها را جوانانی با ملیت‌های مختلف تشکیل می‌دهند تا دورهم جمع بشوند و ماجرای امام حسین(ع) را برای مردمی که تابه‌حال چیزی از او نشنیده‌اند تعریف کنند تا جایی که آقای «امتیاز کرمعلی» لیدر گروه «who is Hussain»در تورنتو درباره فعالیتشان این طور می‌گوید: «ما وقتی از امام حسین(ع) برای مردم اینجا می‌گوییم آن‌ها به‌شدت شگفت‌زده می‌شوند برای همین هم واکنش‌های مثبتی از خودشان نشان می‌دهند و همیشه دوست دارند که بیشتر درباره این موضوع بدانند ولی از طرفی هم ما عموما سراغ کسانی می‌رویم که مسلمان نباشند؛ کسانی که تا پیش از این هیچ‌وقت چیزی از امام حسین(ع) نشنیده‌اند.»
 


 

Who is Hussain” charity distributes school supplies to Chicago schools +Video

SHAFAQNANon-profit organization “Who Is Hussain” with the help of Muslim and non-Muslim volunteers have distributed school supplies to public schools in underprivileged districts of Chicago, the US state of Illinois.

This is the fourth year that WIH is helping to ease the hardship of American kids face as they prepare to return to schools.

Dozens of volunteers on Sunday September 8 and on the eve of Shia Day of Tasu’a gathered at Nicholson STEM Academy to prepare supplies including backpacks, pencils papers and other tools to 1,200 public schools. This year’s moto as other previous years was with the hashtag of #Hussaininspires.

“Who is Hussain” is a social justice movement that was established in 2012 in London and later expanded in 90 cities across the world. WIH’s teams of volunteers host local events to take positive change in their surrounding societies by feeding the hungry, helping the homeless and even donating blood to save lives.


دیدن کامل گزارش

 



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی