نقش پیشبردی پوستر فیلم در جذب مخاطب
چهارشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱ ق.ظ
"پوستر" منطقی ترین شیوه تبلیغ فیلم است. چه فیلم کوتاه، چه سینمایی، چه داستانی و چه مستند باشد. تهیه کننده اثر هنری به صورت طبیعی دنبال توجیه هزینه ها و جذب مخاطب بیشتر برای دیده شدن اثرش است. پوستر بهترین شیوه تبلیغ برای این منظور است.
زمانی پوسترها مهمترین وسیله تبلیغاتی برای سینما بودند اما به مرور مهجور شدند که دیگر کسی آنها را نمی دید و با دیدنشان برای دیدن یک فیلم و رفتن به سینما ترغیب نمیشود. اما دوباره بیلبورد های شهری، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پوستر را به نقش پیشبردی خود بر گردانده اند.
سایت فرارو در یاداشتی در شهریور 93 به عنوان"تصاویری که مردم را به سینما کِشاند " به بررسی پوستر فیلمهای سینمایی از سالها پیش تاکنون پرداخته است.