اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

مستند سینمایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ»

دوشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۰۹:۰۳ ق.ظ

مستند سینمایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی داریوش یاری از فردا هفتم مهرماه روی پرده سینماها می‌رود.

«کربلا جغرافیای یک تاریخ» محصول حوزه هنری و روایتی متفاوت از قیام امام حسین (ع) و تاثیر آن بر فرهنگ و سبک زندگی شیعیان از گذشته تا امروز است. این مستند داستانی ترکیبی است از تعزیه، نقالی و انیمیشن و کارگردان کوشیده از تکنیک‌های مختلف بصری برای روایت حادثه عاشورا استفاده کند.

شهاب حسینی راوی این مستند است و مجید انتظامی برای آن موسیقی متن ساخته است. بهروز مفید تهیه‌کنندگی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» را برعهده دارد. این مستند از چهارشنبه ۷ مهرماه در گروه آزاد و در سینماهای آزادی، شاهد، سپیده و پیام روی پرده می‌رود. نسخه‌ای که برای اکران عمومی آماده شده ۱۲ دقیقه کوتاه شده و نسخه نهایی ۷۰ دقیقه است.

«کربلا جغرافیای یک تاریخ» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر و نهمین دوره جشنواره «سینما حقیقت» روی پرده رفت. این مستند داستانی تندیس بهترین تحقیق و پژوهش از جشنواره چهلچراغ را دریافت کرده و نامزد دریافت تندیس بهترین فیلم و بهترین دستاوردهای هنری از این جشنواره بود. «کربلا جغرافیای یک تاریخ» جایزه بزرگ جشنواره کربلا را دریافت کرده است.

نظرات (۱)

۱۰ آبان ۹۵ ، ۰۹:۱۵ مجله ویترینو
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی