اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: ارتباط نهادهای حوزوی با هنرمندان باید تقویت شود چرا که ایجاد حلقه‌های ارتباطی با هنرمندان در خلق و تأثیرگذاری آثار هنری بسیار مؤثر است.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر پنجشنبه در اختتامیه پنجمین جشنواره هنر آسمانی که در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد، ضمن تشکر از دست اندرکاران این جشنواره، گفت: هسته‌های مهم هنری در فضای حوزه‌های علمیه ما جوانه زده و شکل گرفته که این پدیده‌ای نو در تاریخ حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: در ملاقات با رهبر معظم انقلاب ایشان چند مرتبه تأکید کردند «هنر را در حوزه دریابید و باید حوزه‌ای هنرمند، هنر آفرین و هدایتگر داشته باشید».

نیازمند طراحی سند جامع هنر در حوزه هستیم

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه اگر بخواهیم سندی جامع برای هنر در حوزه طراحی کنیم باید نکاتی کلیدی را مد نظر داشته باشیم، گفت: امروز هسته‌های گوناگون و نهادهای متعدد در رشته‌های مختلف هنری در حوزه ورود کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه نیازمند سند جامع برای حوزه و هنر هستیم، ابراز داشت: امروز شورای نهادهای عالی حوزه شکل گرفته و یکی از کارهایی که باید در این شورا  با نگاه هم افزایی انجام گیرد همین سند جامع در خصوص هنر و حوزه است.

لزوم نگاه هم افزا و هماهنگ تشکل‌های حوزوی در خصوص هنر

وی داشتن نگاه هم افزا و هماهنگ تشکل‌ها و کانون‌های حوزوی در خصوص هنر و شکل گیری رشته‌های ناظر به قلمرو هنر در فضای اسلامی را از برخی نکات دارای اهمیت برشمرد و افزود: در دنیای غرب روی فلسفه هنر کارهای عظیمی شده است ما نیز باید فلسفه هنر اسلامی را تبیین کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه به نگاه اسلام در شاخه‌های مختلف هنر پرداخت و تصریح کرد: ایجاد رشته‌هایی ناظر به هنر در قلمروهای مختلف کلامی، فلسفی، تاریخی و اخلاقی ضرورت دارد.

وی تلاش برای ایجاد رشته‌هایی که مناسب اندیشه الهی در حوزه، ایجاد فضای تحقیقات هنری توسط نهادهای پژوهشی، نظام منظومه وار، خودجوش و دور از بروکراسی توسط تشکل‌های طلبگی، ارتقای هنرهای لازم طلبگی، شکل گیری و تقویت مجلات، پایان نامه‌ها و انجمن‌ها در این زمینه را از دیگر نکات قابل توجه دانست.

رئیس جامعه المصطفی ادامه داد: ارتباط حوزه و نهادهای حوزوی با هنرمندان کشور باید تقویت شود چرا که ایجاد حلقه‌های ارتباطی با هنرمندان می‌تواند در خلق آثار و تأثیرگذاری آن بسیار مؤثر باشد.

انتقال پیام دین بدون مجهز شدن به هنرهای گوناگون امکان پذیر نیست

وی با اشاره به اینکه در بخش تبلیغ امور فرهنگی، مدیرت حوزه هنر و فضای مجازی پیش بینی شده است، گفت: در جهان امروز انتقال پیام دین بدون مجهز شدن به هنرهای گوناگون امکان پذیر نیست و روحانیت باید در این خصوص نگاه فراملی داشته باشد و  اگر روحانیت خود را از این مقوله کنار بکشد سرمایه عظیمی را از دست داده است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه هنر اسلامی در کتاب قرآن، نهج البلاغه و دیگر متون ما دیده می‌شود، افزود: باید تلاش کرد رسانه‌ها و فضای مجازی را در اختیار هنر اسلامی قرار دهیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی