اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

این پست مطلب مربوط به انتخابات دهم ریاست جمهوری که دوباره بد نیست باز نشر پیدا کنه

عکس مربوط به بعد اصلاح دکور، برنامه تحلیل نظرسنجی انتخاباتی تبیان با حضور مهندس حمید روستایی(مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل تبیان) و مهندس محمدرضا واحدی (مدیر نرم افزار و فنی تبیان) است.

در دکور ویژه برنامه تلویزیونی انتخاباتی ایران 88 که بمناسبت دهمین انتخابات ریاست جمهوری هر روز  ساعت 15/19 دقیقه تا 20 از شبکه سه سیما پخش می شود،  تناقضات زیادی به چشم می خورد که دیدن برنامه را برای مخاطب تلویزیونی با مشکل روبرو کرده بود.
 

دکورناهمگون و نامناسب با یک برنامه سیاسی آنهم مربوط به مساله حساس انتخابات نوعی توهین به شعور و احساسات مخاطب ایرانی و بنوعی کم توجهی به دانش و سواد بصری مخاطب تلویزیون است.

دکور چوبی ضخیم چهارستونه ای به شکل مثلا صندوق رای، که میزگرد میهمانان برنامه را احاطه کرده، جدا از ناهمگونی بخاطر استفاده از ستون های ضخیم  چهارگوشه میزگرد، نوعی فشاربصری و کمپرس نفس گیر برای بیننده برنامه تلویزیونی ایجاد می کند. هر چند ضعف نوع انتخاب بگراندها که امتداد میزگرد را به دو سوی استدیو نشان می دهد نیز قابل بررسی است، بگراند هایی مبهم و نامربوط به موضوع انتخابات و آیتم برنامه. براستی چرا ما اینهمه به طراحی برنامه های مهم و سرنوشت سازی همانند انتخابات کم توجه ایم؟ نکند مدیران رسانه ملی نتوانسته اند اهمیت برنامه سازی برای این موضوع مهم را برای تهیه کننده ها و برنامه ساز های خود جا بیندازند ؟

از اینجاست که مشخص می شود در طول سال چه بر سر برنامه های مذهبی یا به تعبیر نادرست معارفی رسانه ملی می آید. برنامه هایی که همه معترفند برنامه ساز و ایده مناسب در این زمینه کم داریم.

هرچند انتظار طراحی صحنه در حد پروژه سینمایی و هیچکاکی از یک برنامه روتین تلویزیونی نیست، اما بی توجهی به موضوع، زیبایی شناختی و سواد بصری مخاطب تلویزیون، در این حد  قابل اغماض نیست.





نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی