اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

بهترین انیمیشن های سال 2020 کدامند؟

دوشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۰۴ ق.ظ

شاید در گذشته کارتون و انیمیشن، آثاری صرفاً برای سرگرم کردن کودکان و نوجوانان بود، اما امروزه اهمیتی فراوان یافته و تبدیل به صنعتی بزرگ شده است تا جایی که در مراسم‌های بزرگ سینمایی مانند اسکار و گلدن گلوب، جایزه‌ای جداگانه برای انیمیشن بلند و کوتاه در نظر گرفته می‌شود.

همچنین انیمیشن‌ها در گیشه، عملکردی موفق دارند و در برخی موارد فروش بسیار بالاتری نسبت به فیلم‌های سینمایی دارند. بهترین انیمیشن‌های سال 2020 براساس آراء سایت IMDB را می‌توانید اینجا بشناسید.

ژانر انیمیشن چیست؟

انیمیشن یا پویانمایی یک ابزار یا تکنیک سینمایی است که از عناصر ژانرمانند استفاده می‌کند و ممکن است هر ژانری را در خود وارد کند. انیمیشن انواع گوناگونی دارد که از میان آنها می‌توان به انیمیشن سنتی، لایواکشن، ‌رایانه‌ای، استاپ موشن و انیمه اشاره کرد. انیمیشن رایانه‌ای بیشترین آثار انیمیشن را در بر می‌گیرد.

بهترین انیمیشن های سال 2020

- لیگ عدالت تاریک : جنگ آپوکلیپس (Justice League Dark : Apokolips War)

ژانر : انیمیشن، اکشن، علمی تخیلی

امتیاز : 7/8 (12172 رأی)

 

«لیگ عدالت تاریک : جنگ آپوکلیپس» (Justice League Dark : Apokolips War) محصول استودیوی انیمیشن برادران وارنر است که برای کمپانی برادران وارنر تولید شده است. داستان این انیمیشن براساس کاراکتر کمیک بوکی «دارک‌ساید» اثر «گئوف جانز» نوشته شده است. «لیگ عدالت تاریک : جنگ آپوکلیپس» (Justice League Dark : Apokolips War) پانزدهمین اثر انیمیشنی کمپانی ‌DC و سی و هشتمین محصول سینمایی این شرکت است.

«مت پیترز» و «کریستین سوتا» این انیمیشن را کارگردانی کرده‌اند و «ارنی آلتبکر» فیلمنامه‌ی آن را نوشته‌ است. از صداپیشگان «لیگ عدالت تاریک : جنگ آپوکلیپس» (Justice League Dark : Apokolips War) می‌توان به «مت رایان»، «جری اوکانل»،‌ «تایسا فارمیگا»، «استوارت آلن» و «تونی تاد» اشاره کرد.

بهترین انیمیشن های سال 2020 - انیمیشن «لیگ عدالت تاریک : جنگ آپوکلیپس» (Justice League Dark : Apokolips War)

- مورتال کامبت: انتقام اسکورپیون (Mortal Kombat Legends: Scorpion’s Revenge)

ژانر : انیمیشن، اکشن، ماجراجویی

امتیاز : 7/5 (9003 رأی)

بهترین انیمیشن های سال 2020 - انیمیشن «لیگ عدالت تاریک : جنگ آپوکلیپس» (Justice League Dark : Apokolips War)

«مورتال کامبت: انتقام اسکورپیون» (Mortal Kombat Legends: Scorpion’s Revenge) انیمیشن رزمی آمریکایی است که براساس فرنچایز «مورتال کامبت» (Mortal Kombat) ساخته‌ی «اد بون» و «جان توبیاس» ساخته شده است. این اولین محصول از فرنچایز «مورتال کامبت» (Mortal Kombat) که توسط کمپانی برادران وارنر تولید شده است.

داستان «مورتال کامبت: انتقام اسکورپیون» (Mortal Kombat Legends: Scorpion’s Revenge) درباره‌ی یکی از کاراکتر‌های فرنچایز «مورتال کامبت» (Mortal Kombat) به نام «اسکورپیون» است که پس از بازگشتش به زندگی توسط «کوآن چی»، به خون‌خواهی خانواده و قبیله‌اش برخواسته و تصمیم دارد تا از دشمنانش انتقام بگیرد.

 

- به پیش (Onward)

ژانر : انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

امتیاز : 7/4 (75671 رأی)

بهترین انیمیشن های سال 2020 - انیمیشن به پیش (Onward)

«به پیش» (Onward) محصول مشترک استودیوی انیمیشن دیزنی و پیکسار برای کمپانی دیزنی تولید شده است. «دن اسکنلون» این انیمیشن را کارگردانی و فیلمنامه‌ی آن را نوشته است. تهیه‌کننده‌ی «به پیش» (Onward) برخلاف سایر محصولات پیکسار که توسط «جان لستر» تهیه می‌شدند، «کوری ری» است.

علی‌رغم نظر مثبت منتقدان، «به پیش» (Onward)  عملکرد ضعیفی در گیشه داشت و جزو معدود آثار پیکسار است که شکست در گیشه را تجربه کرده ‌است. صاحب‌نظران معتقد هستند که هم‌زمانی اکران فیلم با شیوع ویروس کرونا در جهان و عواقب آن، از جمله تعطیلی سینماها در بسیاری از کشورها از جمله چین، اصلی‌ترین دلیل شکست فیلم در گیشه است.

*همه نقدهای انیمیشن «به پیش» (Onward)*

 

- ویلوبی‌ها (The Willoughbys)

ژانر : انیمیشن،‌ ماجراجویی، کمدی

امتیاز : 6/4 (10954 رأی)

بهترین انیمیشن های سال 2020 - انیمیشن «ویلوبی ها» (the willoughbys)

«ویلوبی‌ها» (The Willoughbys) انیمیشن کانادایی محصول سال 2020 است که توسط استودیوی بران انیمیشن برای کمپانی نتفلیکس ساخته شده است. کارگردانی این انیمیشن برعهده‌ی «کریس پرن» و «راب لودرمیر» است. فیلمنامه‌ی «ویلوبی‌ها» (The Willoughbys) توسط «کریس پرن» و «مارک استنلی» براساس کتابی با همین عنوان، نوشته‌ی «لویس لوری» به نگارش درآمده است.

«ویلوبی‌ها» (The Willoughbys) داستان یک خانواده شش نفره را روایت می‌کند که پدر و مادر این خانواده به فرزندان خود بی‌محلی می‌کنند. فرزندان آنها به ترتیب پسری به اسم «تیم» دختری به اسم «جین» و دو پسر دوقلو که اسم هر دوی آنها بارنابی است، ‌نام دارند. روزی بچه‌ها تصمیم می‌گیرند تا پدر و مادرشان را به سفری بفرستند که دیگر نتوانند از آنجا برگردند. 

*همه نقدهای انیمیشن «ویلوبی ها» (The Willoughbys)*
 

- تور جهانی ترول‌ها (Trolls World Tour)

ژانر : انیمیشن، ماجراجویی،‌ کمدی

امتیاز : 6/1 (11549 رأی)

بهترین انیمیشن های سال 2020 - انیمیشن «تور جهانی ترول‌ها» (Trolls World Tour)

«تور جهانی ترول‌ها» (Trolls World Tour) محصول استودیوی دریم ورکز برای کمپانی یونیورسال است. این اثر دنباله‌ای بر فرنچایز «ترول‌ها» (‌Trolls) محصول 2016 است که توسط «والت دورن» کارگردانی شده است و فیلمنامه‌ی آن نیز اثر «دیوید پی. اسمیت» است. «تور جهانی ترول‌ها» (Trolls World Tour) در تاریخ 10 آپریل 2020 بصورت معدود به اکران عمومی درآمد و به دلیل شیوع کووید 19 توسط کمپانی یونیورسال بصورت دیجیتال نیز عرضه شد.

از صداپیشگان «تور جهانی ترول‌ها» (Trolls World Tour) می‌توان به نام‌های مشهوری همچون «جاستین تیمبرلیک»، «آنا کندریک»، «ازی ازبورن»،‌ «جیمز کوردن»، «کلی کلارکسون»، «سم راکول»، «گوستاو دودامل» و «ران فانچس» اشاره کرد.

 

- اسکوب (!Scoob)

ژانر : انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

امتیاز : 5/7 (14135 رأی)

بهترین انیمیشن های سال 2020 - انیمیشن اسکوب (!Scoob)

«اسکوب» (!Scoob) توسط گروه انیمیشن وارنر براساس فرنچایز «اسکوبی دوو» (Scooby-Doo) ساخته شده است. کارگردان این انیمیشن «تونی سرون» است و «زک افران»، «ویل فورته»، «جینا رادریگز»، «آماندا سایفرید» و «مارک والبرگ» از صداپیشگان آن هستند. این سومین فیلم انیمیشن بلند درباره‌ی «اسکوبی دوو» است.

داستان «اسکوب» (!Scoob) درباره‌ی اسکوبی و گروهش است که با چالش برانگیزترین معمای عمر خود مواجه می‌شوند. این فیلم نشان می‌دهد که چگونه او و بهترین دوستش، «شگی»، با هم آشنا شده و به محبوب‌ترین کارآگاهان جهان تبدیل می‌شوند و بعد از آن شگی و اسکوبی توسط ابرقهرمانان مورد علاقه‌شان دزدیده می‌شود و می‌فهمند که «اسکوبی» سگی خاص و با ارزش است.

*همه نقدهای «اسکوب» (!Scoob)*

 

- متصل (Connected)

ژانر : انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

تاریخ اکران : 23 اکتبر

بهترین انیمیشن های سال 2020 - انیمیشن «متصل» (Connected)

«متصل» (Connected) انیمیشنی آمریکایی است که توسط استودیوی کلمبیا پیکچرز برای کمپانی سونی پیکچرز تولید شده است. این اثر توسط «مایکل ریاندا» کارگردانی شده است که این اولین تجربه‌ی کارگردانی وی نیز محسوب می‌شود. فیلمنامه‌ی «متصل» (Connected) نیز مشترکاً توسط «مایکل ریاندا» و «جف راو» به رشته‌ی تحریر درآمده است.

«متصل» (Connected) داستان دخترک جوانی به نام «کیتی میچل» است که در دانشکده‌ی فیلمسازی مورد علاقه‌اش پذیرفته شده است و از این بابت بسیار هیجان زده است. خانواده‌اش تصمیم می‌گیرد تا همگی باهم او را به دانشکده‌اش برسانند. اما در این میان با مشکلاتی روبرو می‌شوند که هیچ پیش‌بینی‌ای برای آن نداشتند.

 

- روح (Soul)

ژانر : انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

تاریخ اکران : 20 نوامبر

بهترین انیمیشن های سال 2020 - انیمیشن «روح» (Soul)

«روح» (Soul) انیمیشن کمدی آمریکایی است که توسط استودیوی پیکسار برای کمپانی والت دیزنی تولید شده است. این انیمیشن جدیدترین اثر انیمیشن‌ساز مشهور «پیت داکتر» است. او هم به عنوان کارگردان و هم به عنوان نویسنده در کنار «کمپ پاورز» این اثر را ساخته‌اند. از صداپیشگان «روح» (Soul) می‌توان به «جیمی فاکس» و «تینا فی» اشاره کرد.

«روح» (Soul) داستان یک معلم موسیقی دبیرستان به نام «جو گاردنر» را روایت می‌کند که همواره با رویای اجرای موسیقی جاز روی صحنه زندگی می‌کرده و حالا پس از مدتها به این فرصت دست یافته است. اما حادثه‌ای باعث می‌شود که روح او از بدنش جدا شود.

 

فیلم-انیمیشن‌های سال 2020

- ایوان منحصر بفرد (The One and Only Ivan)

ژانر : انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

امتیاز : 6/7 (1925 رأی)

بهترین انیمیشن های سال 2020 - انیمیشن «ایوان منحصر بفرد» (The One and Only Ivan)

«ایوان منحصر بفرد» (The One and Only Ivan) انیمیشن آمریکایی است که توسط استودیوی انیمیشن والت دیزنی برای کمپانی والت دیزنی تولید شده و روی سرویس دیزنی پلاس در دسترس قرار گرفته است. کارگردانی این فیلم-انیمیشن بر عهده‌ی «تیا شروک» است. فیلمنامه‌ی «ایوان منحصر بفرد» (The One and Only Ivan) توسط «مایک وایت» براساس رمانی با همین عنوان اثر «کی. ای. اپلگیت» نوشته شده است.

«ایوان منحصر بفرد» (The One and Only Ivan) داستان یک گوریل ‌بنام «ایوان» را روایت می‌کند که در یک مرکز خرید بزرگ در قفس زندگی می‌کند. زندگی «ایوان» پس از آشنا شدن با یک فیل به‌نام «استلا» کاملاً تغییر می‌کند.

از صداپیشگان این فیلم-انیمیشن می‌توان به «سم راکول»، ‌«آنجلینا جولی»، «هلن میرن» و «دنی دوویتو» و بازیگری «برایان کرانستون» اشاره کرد.

 

- سونیک خارپشت (Sonic The Hedgehog)

ژانر : اکشن،‌ ماجراجویی، کمدی

امتیاز : 6/6 (73957 رأی)

بهترین انیمیشن های سال 2020 - انیمیشن «سونیک خارپشت» (Sonic The Hedgehog)

«سونیک خارپشت» (Sonic The Hedgehog) فیلمی آمریکایی محصول سال 2020 است که براساس فرنچایز با همین نام متعلق به کمپانی سگا ساخته شده است. این اثر اولین تجربه‌ی کارگردانی «جف فاولر» است و فیلمنامه‌ی آن توسط «پت میسی» و «جاش میلر» نوشته شده است. «بن شوارتز» صداپیشه‌ی کاراکتر «سونیک» است و بازیگرانی مثل «جیم کری» و «جیمز مارسدن» در آن ایفای نقش می‌کنند.

داستان «سونیک خارپشت» (Sonic The Hedgehog) درباره‌ی خارپشتی با سرعت مافوق صوت به نام سونیک است، که در سیاره‌ی خود زندگی می‌کرد. او در کودکی توسط جغدی بنام «لانگزکلاو» نجات پیدا می‌کند و با استفاده از حلقه‌های طلایی پرتال که او را از جهانی به جهانی دیگر منتقل می‌کند، خود را به زمین می‌فرستد و تصمیم می‌گیرد که در آنجا به زندگی خود ادامه دهد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی