اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

«گلادیاتور ۲» با بودجه سنگین در راه است!

يكشنبه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۰۹:۰۵ ب.ظ

براساس گزارشات اخیر از استودیو پارامونت، چند دقیقه از فیلم «گلادیاتور ۲» مدیران اجرایی این استودیو را حیرت زده کرده، اما بودجه سر به فلک گذاشته این فیلم نیز آن‌ها را انگشت به دهان گذاشته است.
الان همه چیز یک مقدار قابل فهم‌تر است. چند روز پیش مدیران پارامونت در صحبت با مجله ددلاین به آن‌ها گفته بودند که چه قدر از دیدن تصاویر اولیه از «گلادیاتور ۲» ریدلی اسکات حیرت زده هستند – آن‌ها  اشاره داشتند که از این فیلم کاملاً «شگفت‌زده» شده‌اند.
 

اما بر اساس گزارش هالیوود ریپورتر بودجه فیلم دنباله اسکات سر به فلک کشیده و از ۱۶۵ میلیون دلار بودجه اصلی به رقم سرسام‌آور ۳۱۰ میلیون دلار افزایش یافته است. این رقم دیوانه‌وار است. بر اساس گزارش‌ها مدیران اجرایی پارامونت از این اتفاق «مبهوت و ناراحت» مانده‌اند.

یکی از منابع گفته «ارقام از کنترل خارج شده‌اند.» «مسلماً‌ مدیریت خوبی صورت نگرفته است.» البته که اعتصابات بخشی از این افزایش بودجه را به خود اختصاص می‌دهند، زیرا تعطیلی فیلم‌برداری هفته‌ای ۶۰۰ هزار دلار برای پارامونت آب می‌خورد،‌که تقریباً تا از سرگیری کار در ماه دسامبر این رقم به حدود ۱۰ میلیون دلار رسید. با این وجود، این اتفاق هم نمی‌تواند توجیهی برای هزینه‌کرد سر به فلک کشیده مثبت ۳۰۰ میلیون دلاری باشد. بنا بر اخباری که درز کرده، گویا اتفاقاتی بر سر صحنه رخ داده، شکایت‌هایی در رابطه با سوءاستفاده از حیوانات صورت گرفته و عده‌ای نیز کار را ترک کرده‌اند:

در ماه ژوئن یکی از بدلکاری‌ها به خطا می‌رود و چهار تن از کارکنان راهی بیمارستان می‌شوند، البته گویا دچار صدمات سطحی شده بودند. پس از آن در ژوئیه، بنیادی به نام «بنیاد مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر حیوانات» نامه‌ای سر گشاده برای اسکات با این محتوا ارسال می‌کند که شما در این فیلم مشغول سوءاستفاده از اسب‌ها و میمون‌ها هستید – منابع نزدیک به تولید فیلم این گزارشات را انکار می‌کنند، و اشاره دارند که در تمام طول فیلم‌برداری اصول اخلاقی رعایت شده است.

البته با همه این اوصاف این میزان از هزینه‌کرد باز منطقی نیست. احتمالاً در ماه‌های آتی اطلاعات بیشتری در رابطه با این که چه مشکل دیگری بر سر راه تولید فیلم صورت گرفت را متوجه خواهیم شد. بودجه یک فیلم به دلیل مسائلی بر سر صحنه یا یک‌سری شکایات دو برابر نمی‌شود.

«گلادیاتور ۲» روی کاغذ می‌تواند فوق‌العاده باشد. اسکات کارگردان فیلم، دیوید اسکارپا نویسنده، و تیم بازیگری فیلم دارای ستارگانی اعم از دنزل واشنگتن، پل مسکال، پدرو پاسکال، جوزف کوئین و کانی نیلسون است. این فیلم دنباله فیلم برنده اسکار و محبوب همه است. اما واقعاً ساخت این چنین فیلمی احتیاج بود؟

کارهای اسکات بگیر و نگیر دارد. او نسبت به هر فیلم خوبی که ساخته، دو یا سه فیلم معمولی هم ساخته است. البته با همه این وجود او کارهای فوق‌العاده بسیاری را کارگردانی کرده، اما وقتی زمان ساخت اثری جدید از او می‌شود همه باید احتیاط کنند. در این میان مخاطبان و منتقدان کنجکاو، در انتظار نشسته و منتظر این دنباله هستند.

در حال حاضر «گلادیاتور ۲» برای انتشار در ۲۲ نوامبر سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.


 

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که فیلم‌برداری فیلم Gladiator 2 (گلادیاتور ۲) رسما به پایان رسیده است. ریدلی اسکات و پل مسکال اخیرا با انتشار تصویر جدیدی از پایان مراحل فیلم‌برداری این دنباله مورد انتظار خبر دادند. کار تولید فیلم گلادیاتور ۲ پس از پایان اعتصاب انجمن بازیگرها در تاریخ ۱۳ آذر ۱۴۰۲ (۴ دسامبر ۲۰۲۳) در جمهوری مالت از سر گرفته شد. این فیلم در تاریخ ۲ آذر ۱۴۰۳ (۲۲ نوامبر ۲۰۲۴) روی پرده نقره‌ای سینما می‌رود.

فیلم گلادیاتور ۲ دنباله فیلم Gladiator به‌حساب می‌آید که ریدلی اسکات روی صندلی کارگردانی آن نشسته بود . این دنباله روی ماجراهای لوسیوس، خواهرزاده کومودوس تمرکز خواهد داشت. پل مسکال، بازیگر فیلم Aftersun (افترسان) نقش لوسیوس را در این فیلم بازی می‌کند؛ درحالی‌که کانی نیلسن دوباره نقش لوسیلا، مادر لوسیوس را تکرار خواهد کرد. درک جاکوبی و جایمن هانسو نیز دوباره برای ایفای نقش سناتور گراکوس و جوبا بازخواهندگشت.

دنزل واشینگتن، جوزف کوئین، فرد هچینگر، پدرو پاسکال، می قلماوی، لیور ری، پیتر منسا و مت لوکاس از دیگر بازیگرهای فیلم Gladiator 2 به‌حساب می‌آیند. دیوید اسکارپا فیلم‌نامه این فیلم را به رشته تحریر درآورد که در فیلم All the Money in the World (تمام پول‌های جهان) و فیلم Napoleon (ناپلئون) با ریدلی اسکات همکاری داشت. مایکل پروس، داگلاس ویک، دیوید فرانزونی و ریدلی اسکات به‌عنوان تهیه‌کننده این پروژه فعالیت می‌کنند.

 


 







دنباله فیلم گلادیاتور بعد از 24 سال دوباره منتشر میشه | GLADIATOR 2

گلادیاتور در اسطوره سازان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی