اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

رکوردشکنی گیشه‌های چین بدون کمک هالیوود

يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۱۷ ب.ظ


باکس آفیس چین با کمترین کمک از فروش فیلم‌های هالیوودی یک رکورد تابستانی در تمام دوران سینمایی خود را به جای گذاشت.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، برمبنای آماری که آژانس تهیه بلیت «مائویان» ارایه کرده، گیشه سینماهای چین در فصل تابستان امسال به بالاترین سطح خود رسید. این در حالی است که حداقل فروش از فیلم‌های هالیوودی کسب شد.
این موسسه که تابستان سینمایی چین را از ابتدای ژوئن تا پایان آگوست تعریف می‌کند، می‌گوید که رکورد قبلی ۱۷.۸ میلیارد یوانی در سال ۲۰۱۸ ثبت شده بود و حالا عصر پنجشنبه این رکورد تا پیش از پایان فصل تابستانی امسال شکسته شد.
پس از آنکه مقامات چینی به طور ناگهانی محدودیت‌های کووید را در اواسط دسامبر ۲۰۲۲ کنار گذاشتند و به «آواتار: راه آب» اجازه اکران دادند، بازگشت سینمای چین با یک تکان ناگهانی آغاز شد و در حدفاصل اواخر ژانویه تا اوایل فوریه که تعطیلات سال نوی چینی است رکوردی در حدود یک میلیارد دلاری ثبت شد.
پس از آن هم در فصل تابستان مجموعه‌ای از فیلم‌های داخلی در ژانرهای مختلف موفقیت‌های بزرگی را رقم زدند که شامل «گمشده در ستاره‌ها» فیلم درام معمایی، «بدون شرط بندی» (جنایی-اکشن)، «خلق خدایان: پادشاهی طوفان» (فانتزی تاریخی)، «یکی و تنها» (درام جوانان)، «چانگ آن» (انیمیشن)، «مگ ۲: سنگر» (اکشن ماجراجویی انگلیسی زبان) و «هرگز نگو هرگز» (کمدی درام هنرهای رزمی) می‌شود.
امسال به شکلی غیرمعمول، هیچ نشانه‌ای از افول در فصل تابستان دیده نمی‌شود و در حالی که دوره حمایت از فیلم‌های چینی معمولاً ۳ تا ۴ هفته طول می‌کشد و اکران فیلم‌های هالیوودی هم در طی آن جای دارد، این فیلم‌های چینی بوده‌اند که هنوز دارند می‌فروشند.
فیلم‌های هالیوودی با ابعادی تقریبا هم‌اندازه دوران پیش از کرونا تقریبا به صورت هفتگی از ژوئن تا اواسط آگوست اکران شده‌اند و تقریبا بیشترشان در گیشه به موفقیتی دست نیافتند.
بنابراین سهم فیلم‌های هالیوودی در رکورد تابستانی امسال گیشه سینماها بسیار کم بود. در این میان موفق‌ترین فیلم هالیوودی «تبدیل شوندگان: ظهور هیولا» با ۹۷ میلیون دلار و «ماموریت غیرممکن هفتم» با ۵۱ میلیون دلار بودند و «باربی» هم با پشت سر گذاشتن بدبینی اولیه به فروش ۳۶ میلیون دلاری رسید. در همین حال «مگ ۲» که به طور مشترک توسط سی‌ام‌سی پیکچرز و برادران وارنر تولید شده و یک عنوان محلی در چین محسوب می‌شود و نیازی به مجوز واردات نداشت در مجموع ۱۰۴ میلیون دلار فروخته و هنوز در حال اکران است.
روز پنجشنبه، «مائویان» درآمدهای نیمه اول سال را با ۸۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل ۲.۲۰ میلیارد یوان و سود خالص آن را با ۱۶۶ درصد افزایش ۴۰۵ میلیون یوان گزارش کرد.
«مائویان» از تهیه‌کنندگان «گمشده در ستاره‌ها» (۳.۵۲ میلیارد یوان)، تهیه‌کننده مشترک «خلق خدایان اول: پادشاهی طوفان‌ها» (۲.۱۹ میلیارد یوان) و یکی از تهیه‌کنندگان در «هرگز نگو هرگز» (۲.۱۴ میلیارد یوان) بوده است.
اوایل این هفته، یکی دیگر از مراکز آماری چین گزارش کرد که مجموع فروش گیشه‌های چین تا این‌جای سال به فروش ۵.۵۱ میلیارد دلاری رسیده که ۷۲ درصد از زمان مشابه در سال گذشته بیشتر و تنها ۶ درصد از تاریخ مشابه در سال ۲۰۱۹ کمتر است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی