اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

خلسه بدون قرار قبلی

شنبه, ۱۲ فروردين ۱۴۰۲، ۰۹:۳۳ ق.ظ

سال گذشته به افتخارات زیادی از دوستان دانش آموخته دانشکده صدا و سیما قم دستمریزاد گفتم، اما به هیچ کدام غبطه نخوردم تا جمعه یازدهم فروردین ماه شاهکار سینمایی"بدون قرار قبلی" بهروز شعیبی را در تلویزیون دیدم، واقعا غبطه خوردم به فاصله ای که با اساتیدمان داریم، چه زیبا استاد مون علیرضا رضاداد این پروژه زیبا را جمع کرده بود.

داستان فیلم
بدون قرار قبلی در مورد دختری بنام یاسمن می باشد که مدت هاست در برلین زندگی می کند و پسر کوچک او به اوتیسم مبتلاست. او بعد از مرگ پدرش به ایران سفر می کند و در این سفر به شناخت جدیدی از زندگی می رسد ….
یاسمن به سن و سال پسر شش ساله‌اش بوده که به آلمان (برلین) مهاجرت کرده و حالا با مرگ پدر، ناچار است پس از سی سال به ایران بازگردد. پسرش دچار اوتیسم است و این سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن میراثی که پدر برایش گذاشته، باعث تعجب او می‌شود. اقامت کوتاه و ناخواسته او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی که پدرش را می‌شناسند، یاسی را به درک تازه‌ای از انسان و مفهوم مرگ می‌رساند.


 

سه قرار «بدون قرار قبلی» به روایت مجید مجیدی

مجید مجیدی طی یادداشتی درباره سه قرار فیلم «بدون قرار قبلی» بهروز شعیبی نوشت.

در این یادداشت آمده است: «پناهندگی شخصیت اصلی قصه از غربت، به پیشگاه امام رئوف شیعیان

در حقیقت این فیلم، بدون هرگونه انتظاری با تو سه قرار می گذارد. قرار اول مواجه شدن با کرامت والای امام رضا(ع) است، دیگری جلوه‌گری هنر سینما در پرداخت به قرار اول و قرار سوم نیز، تماشای تنیده شدن این دو قرار زیبا، روی پرده نقره ای ست.

در این روزگار، فیلمِ بدون قرار قبلی، با پرهیز از هرگونه شعارزدگی، مأموریت انتقال حال خوب به مخاطب را، که یکی از وظایف مهم سینما ست به نحو احسنت انجام می دهد.دستمریزاد به بهروز شعیبی و همۀ عوامل این فیلم که در این امتحان سر بلند و سرافراز بودند.»

همه چی درباره «بدون قرار قبلی» 
 

بدون قرار قبلی جدیدترین فیلمی که بهروز شعیبی کارگردانی انرا به عهده داشته و بازیگرانی چون مصطفی زمانی و پگاه آهنگرانی در آن ایفای نقش کرده اند. فیلم سینمایی بدون قرار قبلی سال گذشته در چهلمین دوره از جشنوراه فیلم فجر به نمایش درآمد و برنده سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی جشنواره فجر شد. اما داستان فیلم بدون قرار قبلی چیست و فیلم بدون قرار قبلی در مورد چیه؟ همراه ما باشید تا داستان فیلم بدون قرار قبلی را با شما در میان بگذاریم.
 

این فیلم از تولیدات مشترک موسسه تصویر شهر و بنیاد سینمایی فارابی است.

داستان بدون قرار قبلی

فیلم بدون قرار قبلی روایتی از زندگی پزشکی است که پس از سال ها به کشورش بازمی‌گردد. یاسمین به سن و سال پسر ۶ ساله‌اش بوده که به آلمان مهاجرت کرده و حالا با مرگ پدر ناچار است پس از ۳۰ سال به ایران بازگردد؛ پسر یاسمن دچار اوتیسم است و این سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن، میراثی که پدرش برایش گذاشته باعث تعجب می‌شود؛ اقامت کوتاه و ناخواسته او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی که پدرش را می‌شناسند یاسی را به درک تازه‌ای از انسان و مفهوم مرگ می‌‌رساند.

 

بازیگران و عوامل فیلم بدون قرار قبلی

بازیگران فیلم بدون قرار قبلی؛ پگاه آهنگرانی، الهام کردا، مصطفی زمانی، امین میری، محمد کیانی، عرفان ابراهیمی، رضا صابری، حامی ترابی و صابر ابر.

کارگردان: بهروز شعیبی، مدیر پروژه: علیرضا رضاداد، نویسنده: فرهاد توحیدی، مهدی تراب‌بیگی، مجری طرح: محمد حسین انصاری، مشاور پروژه: بهزاد هاشمی، مدیر تولید: امیر نشاط، مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی، تدوین: عطا مهراد، عکاس: امید صالحی، مدیر صدابرداری: عباس رستگارپور، طراح صحنه: کیوان مقدم، طراح لباس: هدی میرزائی، طراح چهره‌پردازی: فاطمه کمالی و زهرا کمالی، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: میلاد فرج الهی و سرپرست گروه کارگردانی و دستیار اول کارگردان: صالح غربی جوان

 

داستان فیلم بدون قرار قبلی بهروز شعیبی برگرفته از داستان های مصطفی مستور می باشد و فیلم نامه آن توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌ بیگی نوشته شده است.

مدت زمان فیلم بدون قرار قبلی 120 دقیقه است.



 


جوایز و افتخارات

- بهترین فیلم از نگاه ملی و بهترین صدا گذاری در  چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر 

- فیلم دوم برنده یازدهمین جایزه سینمایی ققنوس سینما انقلاب

- طی مراسمی که خرداد ۱۴۰۱ در عمارت کوشک باغ هنر برگزار شد، بدون قرار قبلی به عنوان فیلم برگزیده سال ۱۴۰۱ کمیسیون ملی یونسکو در ایران انتخاب شد و تقدیرنامه عالی به بهروز شعیبی و محمود بابایی اهدا شد

- بهترین فیلم با موضوع شهر هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر به محمود بابایی برای فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» تعلق گرفت.

- جایزه بزرگ بهترین فیلم چهل و چهارمین دوره جشنواره فیلم مسکو به بهروز شعیبی کارگردان بدون قرار قبلی رسید و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره مسکو به پگاه آهنگرانی بازیگر فیلم بدون قرار قبلی رسید.

 

ایده یابی کارگردان:

  • بهروز شعیبی در خرداد ۱۴۰۱ با انتشار پست اینستاگرامی اعلام کرد ویدئو سلام احمد مهدوی دامغانی در ابتدای برنامه تلویزیونی شوکران بسیار الهام بخش برای ساخت این فیلم بوده‌است. اشاره شعیبی به تنها مصاحبه احمد مهدوی دامغانی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در برنامه شوکران شبکه چهار بود که با حالت گریان و دلتنگی از ایران و خراسان یاد کرد و به علی بن موسی الرضا سلام فرستاد.

فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» که بازیگر نقش نخست آن پگاه آهنگرانی است بدون مشکل خاصی بعد از ظهر جمعه یازدهم فررودین روی آنتن شبکه یک رفت.

شبکه یک در حالی این فیلم را پخش کرد که به نظر می رسید با توجه به مواضع پگاه آهنگرانی در جریان اتفاقات سال 1401 این بازیگر از سوی تلویزیون ممنوع التصویر شده باشد. اما این فیلم بدون مشکل خاصی روی آنتن رفت.

«بدون قرار قبلی» در حالی از شبکه یک پخش شد که بعد از اکران عمومی در سینماها وارد چرخه اکران آنلاین هم نشده بود.

این فیلم از آثار راه یافته به بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر است که موفق شد از این جشنواره سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی را ازآ خودش کند.
 

اهداء سیمرغ بدون قرار قبلی به آستان قدس رضوی
و دیدار کارگردان فیلم «بدون قرار قبلی» با تولیت آستان قدس رضوی
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی