اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۱۰ شگفت انگیز پردیس سینمایی «مهر کوهسنگی»

شنبه, ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۳ ق.ظ

در واپسین روزهای سال ۱۴۰۱، پردیس سینمایی «مهر کوهسنگی» ،یکی از بزرگترین مجتمع های سینمایی کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و جمعی از سینماگران ، نویسندگان و هنرمندان شاخص و شناخته شده کشور به بهره برداری رسید. در این گزارش به ۱۰ مورد از موضوعات جالب توجه درباره این مجتمع پرداخته شده است.

۱-  مجموعه فرهنگی «مهر کوهسنگی» مشهد با بهره‌مندی از ۹ سالن سرپوشیده، ۳ سالن روباز، فروشگاه بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی، زمین بازی و سالن نمایش کودک، اتاق مادر و نوزاد، پلاتو، گالری، کافه رستوران، سالن VIP، امکانات فنی روز طی سه سال توسط مؤسسه بهمن‌سبز در دل منطقه گردشگری کوهسنگی مشهد و متناسب با مخاطب بین الملل و گردشگر منطقه طراحی و ساخته شده است.
 

۲- پردیس سینمایی مهر کوهسنگی دارای ۱۱۸۰ صندلی است که مجموع ظرفیت ناوگان سینمایی حوزه هنری در شهر مشهد را به بیش از ۳ هزار صندلی افزایش می‌دهد.

۳- پردیس مهر کوهسنگی چهارمین مجموعه سینمای حوزه هنری در خراسان رضوی پس از پردیس هویزه، سینما آفریقا و سینما بهمن سبزوار است که ساخت آن از سه سال قبل آغاز شده و تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.

۴- در این پردیس علاوه بر سینماها، یک کتابفروشی بزرگ نیز واقع شده است،‌ کتاب‌فروشی سوره‌مهر به‌عنوان فروشگاه عرضه کتاب و محصولات فرهنگی، دارای ۳۳ هزار جلد کتاب از اکثر ناشران سرشناس کشور و ۱۱ هزار محصول فرهنگی مرتبط با کتاب است؛ همچنین این کتابفروشی که در طبقه آخر مجتمع مهر کوهسنگی و در قسمت سالن انتظار سینما قرار دارد، دارای بخش مجزای کودک و نوجوان است.

۵- پردیس سینمایی مهر کوه سنگی از اواخر سال ۹۸ وارد فاز اجرایی شد یعنی ملک آن خریداری و تحت مالکیت حوزه هنری قرار گرفت، پس از تحت مالکیت قرار گرفتن، تیم  اجرایی به سراغ تغییر کاربری آن و احداث سالن سینما رفتند چراکه پیش از این، بنا برای مصارف دیگری در نظر گرفته شده بود. این اتفاقات در اواخر سال ۹۸ و زمانی که ویروس کرونا وارد کشور شد، رخ داد و طبقاتی از مرکز تجاری که قرار بود صاحب پردیس سینمایی شود، به محلی برای تزریق واکسن تبدیل شده بود. این اتفاق تیم اجرایی را با محدودیت‌هایی مواجه کرد و مدت زمان زیادی طول کشید تا بنا را تخریب کرده و سالن سینما ساخته شود .

۶-  در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی ، یک سالن برای نمایش فیلم‌های خارجی با زیرنویس فارسی تدارک دیده شده است و با توجه به تعدد سالن‌های نمایش می‌تواند میزبان مخاطبان آثار مستند و کوتاه که پخش آن‌ها با «رویش» و «هنروتجربه» است نیز باشد.

۷- در سه سالن روباز این پردیس سینمایی که از امکانات روز دنیا بهره‌مندست، امکان نمایش فیلم‌ها هر شب در دو سانس فراهم است.

۸- یکی از سالن‌های روباز این مجتمع سینمایی ، ویژه مخاطبان کودک مهر کوه سنگی در نظر گرفته شده است که به عنوان سالن نگهداری کودکان نیز بدان نگاه می‌شود؛ خاطبانی که قصد تماشای فیلم در این سینما را دارند می‌توانند فرزندان خود را به این  مجموعه بسپارند. در این زمان، کودک در سالن ویژه خود با بازی‌ها و برنامه‌های متنوع سرگرم می‌شود.

۹-  پردیس سینمایی هویزه یکی از سینماهای بزرگ و مهم در شهر مشهد است که تازه بازسازی شده و زیرساخت خوبی هم دارد. این پردیس سینمایی و پردیس سینمایی مهر کوه سنگی هر دو متعلق به حوزه هنری است و به این ترتیب بر طبق سیاست های حوزه، قرار نیست وارد رقابت با یکدیگر شوند.

۱۰- در مراسم افتتاح این پردیس فرهنگی ، سیاستمداران، سیاستگذاران فرهنگی کشور، هنرمندان سینما، بازیگران تلویزیون ، نویسندگان ، شعرا، مداحان ، روزنامه نگاران و .... حضور داشتند از جمله : محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، محسن مومنی شریف رئیس سابق حوزه هنری نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، محسن داوری فرماندار مشهد، ، حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، محسن زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، هنرمندانی از جمله جلیل سامان، بهروز افخمی، محمدعلی باشه‌آهنگر، هادی مقدم دوست، مجتبی فراورده و سیدحامد حسینی کارگردان، سینماگرانی از جمله حبیب والی‌نژاد، منوچهر محمدی، سیدضیا هاشمی، مرتضی شایسته، محمدحسین فرح‌بخش، هاشم میرزاخانی، غلامرضا فرجی و محمدرضا فرجی و نازنین پیرکاری، محمدرضا رضاپور مدیر شبکه نمایش و تماشا، مجید زین‌العابدین، محمد حمزه‌زاده فعال فرهنگی، علی شیروانی مدیرعامل انتشارات سوره مهر و نویسندگان وشعرایی چون میلاد عرفانپور، مریم عرفانیان، محمدرضا سرشار و کیانوش گلزارراغب، سارا عرفانی، گلستان جعفریان ، حمید حسام ، محمدکاظم کاظمی، احمد بابایی و… حضور داشتند.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی