اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

آتش‌سوزی در استودیوی تاریخی چینه‌چیتا در رم

چهارشنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۰۴:۵۷ ب.ظ

آتش سوزی در استودیو تاریخی چینه‌چیتا و در بخشی رخ داد که سِت فلورانس در دوران رنسانس است. آتش بخش‌هایی از این ست را ویران کرد و موجب اختلال در فیلمبرداری «نگهبان پیر» شد که با بازی شارلیز ترون و توسط نتفلیکس در حال ساخته شدن است.

سخنگوی استودیو چینه‌چیتا به خبرگزاری فرانسه گفت آتش‌سوزی به سرعت خاموش شد و هیچ خسارت جانی و مادی جدی نداشت.

علت آتش‌سوزی روشن نشده اما موج شدید گرما و خشک بودن هوا احتمالا موجب آتش سوزی شده است.

این استودیو قبلا نیز طعمه آتش شده و سال ۲۰۰۷ شعله‌های آتش انبارهای سریال‌ «روم» بی‌بی‌سی/اچ‌بی‌او را دربرگرفت و ۳۲ هزار فوت مربع را ویران کرد. در سال ۲۰۱۲ نیز بخشی از قسمت‌های استودیو ۵ که فیلم «زندگی شیرین» فدریکو فلینی در آن فیلمبرداری شده بود تخریب شد.

این استودیو قدمتی ۸۵ ساله دارد و سال ۱۹۳۷ در دوران بنیتو موسولینی ساخته شده است و اکنون با بودجه ۳۲۱ میلیون دلاری در دست بازسازی است.

پس از جنگ جهانی دوم این استودیو روابط نزدیک با هالیوود برقرار کرد که به صنعت فیلم ایتالیا کمک کرد تا جایگاه بین‌المللی خود را تقویت کند. فیلم‌های مشهوری در این استودیو ساخته شده که «روزی روزگاری در آمریکا» سرجیو لئونه، «۸ونیم» فلینی و «افسانه پیانیست در اقیانوس» جوزپه تورناتوره از جمله آنهاست. پائولو سورنتینو سریال «پاپ» را هم در سال ۲۰۱۹ در همین استودیو ساخت.

«دارو دسته‌های نیویورکی» اسکورسیزی، «زندگی آبزیان» وس اندرسون، «فرشتگان و شیاطین» ران هاوارد و «خاندان گوچی» ریدلی اسکات از جمله فیلم‌های آمریکایی هستند که در این مکان فیلمبرداری شده‌اند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی