اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

سید شهاب حسینی گفت: روزی که بانی تاسیس یک دانشگاه کاملا تخصصی فقط در رشته سینما باشم، آن روز بیش از کارهای بازیگری‌ام به آن یک کار افتخار می‌کنم.

بعد از ظهر روز دوشنبه ۲۷ تیرماه اولین اختتامیه جشن اندیشکده مستقل فرهنگ و هنر به دبیری شهاب حسینی برگزار شد و برگزیدگان خود را شناخت. پس از برگزاری اختتامیه، حسینی در نشستی رسانه‌ای با حضور تعداد محدودی از خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های آنها درباره این جشنواره پاسخ گفت.

حسینی در ابتدای این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار هنرآنلاین درباره اینکه آیا شرایط اکران فیلم‌ها در سینمای ایران سبب شده به حوزه فیلم‌های مستند و کوتاه روی بیاورد، گفت: اکران فیلم‌ها مسائل مختلفی دارد. یکی از مسائل آن تاثیر کروناست. برای مثال همین فیلم «طلاخون» که در آن بازی کردم و اکنون اکران شده، مربوط به چند سال قبل بوده و الان به نمایش عمومی رسیده است. هدف من از برگزاری این جشنواره، بیشتر کمک به آثاری بود که جامعه از آنها بی‌خبر است. البته بسیار علاقمندم سال‌های آینده این کار را برای فیلم‌های مستقل بلند نیز ادامه بدهم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره همزمانی نامه خداحافظی‌اش از سینما و برگزاری این جشنواره سینمایی با تاکید بر اینکه در رقابت با شخص یا جایی نیست، ادامه داد: با احترام به همه همکاران حرفه‌ای‌ام در سینما، ورودم به این مسیر به این دلیل بود که به یک فضا و انرژی تازه نیاز داشتم. چون مدت‌ها بود فضای سینما برایم اقناع‌کننده نبود.‌ علاقمند بودم نگاه‌های تازه‌تر را بشناسم و خوب بود بچه‌هایی را که آینده سینما هستند از همین ابتدای کارشان بشناسیم. هدف من از این مسیر چیزی جز ایجاد بستر برای مخاطب نبوده و در همین راستا باید برای اکران فیلم‌ها فکر کرد. با این حال فعلا گام اول را آنلاین پیش بردیم ولی در ادامه سعی می‌کنیم دنبال مکانی ثابت برای نمایش فیلم‌ها باشیم.

حسینی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره وزن اسم خود که سبب حضور هنرمندان مطرح در این رویداد شده گفت: ضرب‌المثلی هست که می‌گوید صاحبخانه‌ بد، آدم را صاحبخانه می‌کند. در چند سال گذشته، برای تزریق نگاهی جدید حدود هشت فیلم تولید کردم ولی برای ارائه آنها با مشکل مواجه شدم. اینکه شما از سر لطف می‌گویید اسم من وزن دارد، در عمل نیست. در واقع همین انگیزه باعث شد بگویم اینجا آدرس ماست و اگر هیچ‌جا فیلمی را نخواستند، ما هستیم. البته آرزوی من این است که این جشنواره به صورت بین‌المللی و با استقرار در جزیره کیش ادامه یابد تا محلی برای کشف استعدادهای سینما باشد.

دبیر و مدیر اندیشکده مستقل در پاسخ به سوالی دیگر درباره روند کاری اندیشکده مستقل که از سال گذشته آغاز شد و به اکران فیلم‌های کوتاه در قبال دریافت هزینه‌ دو و نیم میلیون تومانی می‌پرداخت توضیح داد: برای این دوره فراخوانی وجود نداشت، به این دلیل که ما فیلم‌هایی را که در بخش آنلاین اکران شده بودند در این رقابت قرار دادیم. درباره روند کاری اندیشکده نیز باید بگویم ابتدا یک ذهنیتی داشتم مبنی بر ایجاد فضایی مختص نمایش و اکران آثاری به این صورت. دلیلی هم که ما اکران حضوری را ادامه ندادیم، همین تفاوت دیدگاه با آن دوستان بود. به هر حال برای خیلی از دوستانی که در همان گفتگوهای اولیه ما را همراهی می‌کنند، شاید صرفا انگیزه‌هایی که برای ما مطرح باشد، برای آنها نیست. البته حق هم دارند، هزینه‌ای متقبل شدند و سالنی را به وجود آوردند و بی‌راه نیست اگر انتظار انتفاع مالی داشته باشند.

وی افزود: هزینه‌هایی هم که (برای اکران فیلم‌ها) دریافت می‌شد، هزینه‌هایی بود که خود سالن برای گردش این اتفاق مقرر کرده بود که این اتفاق رخ دهد و اساسا این نگاه مطرح بود که چرخش اقتصادی باید داشته باشد. به همین دلیل ما بعد از اینکه مدتی کنار آنها بودیم، با خیر و خوشی جدا شدیم و این روند را آنلاین ادامه دادیم. شرایط کرونا هم سبب شده بود اقبال مخاطب به بستر آنلاین بیشتر باشد و از همین جهت حس کردیم از طریق آنلاین فعلا بتوانیم فیلم‌ها را با مخاطبان به اشتراک بگذاریم. بنابراین (در پاسخ به سوال شما) باید بگویم نه اصلا بر این اساس نبوده است. از این به بعد هم اگر بخواهیم چنین اتفاقی رخ دهد، تلاش ما این است فضایی اتفاق بیفتد تا اکران حضوری شکل بگیرد. خب این گام اول بود و ما صرفا می‌خواستیم این اتفاق را در فضای آنلاین تجربه کنیم ولی انشالله اگر فضا بازتر شود، پیگیر این هستیم که یک فضایی را برای اکران فیلم‌های مستقل در نظر داشته باشیم.

حسینی در بخش دیگر این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه استقلال این رویداد را در آینده چطور حفظ می‌کند گفت: این یک نوع همکاری بود که انجام شد و برای من جالب بود که یکسری استاندارد در بعضی فیلم‌های انجمن سینمای جوان رعایت می‌شود که ممکن است در فیلم‌های مستقل نباشد؛ به همین دلیل در سال اول خواستیم این تلفیق را داشته باشیم که سلیقه‌های مختلف را هم ببینیم و به انجمن معرفی کنیم.‌ این تلفیق در سال اول برای من دلگرمی است، چون دغدغه اصلی به پخش رساندن این آثار است که جای دیگری برای دیده شدن ندارند و شاید در این مسیر همسویی بیشتری برای پخش سینمای مستقل پیش آید. البته ما استقلال در سلیقه را حتما در نظر خواهیم داشت.

سعید دشتی دبیر اجرایی این جشنواره نیز درباره آثار حاضر در جشنواره و چگونگی انتخاب آنها برای حضور در این جشنواره گفت: ۴۰۰ فیلم در طول یک سال برای اندیشکده ارسال شد و برای تک تک آنها زمان گذاشته و همگی آثار دیده شدند و برای حضور در جشنواره انتخاب شدند. از بین این آثار تنها ۳۰ درصد با مشارکت انجمن سینماگران جوان بوده و ۷۰ درصد بقیه از نقاط مختلف جمع‌آوری شده است.

حسینی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا پس از چند سال پرحاشیه مسیر فعلی‌اش را با آرامش پیش می‌برد، بیان کرد: حاشیه‌ها می‌آیند و می‌روند ولی در نهایت خط سیر مشخص است. بازیگری خیلی وقت آدم را می‌گیرد و کمتر می‌توان به دغدغه‌های دیگر پرداخت. من آثارم را ارائه می‌کنم و اگر مورد اقبال قرار گیرد، مسئولیت بیشتری را برایم به دنبال خواهد داشت.

این بازیگر سینما در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: هیچ شمعی با روشن کردن شمع‌های دیگر خاموش نمی‌شود. پس اگر به لطف خدا شعله‌ای هست، چه بهتر که بتوان به دیگران هم کمک کرد. مسئله این است که از یک جایی شما باید بر اساس سهم اجتماعی خود کاری کنید. آنچه شخصا انجام می‌دهم طبق نیازی است که به نظرم وجود دارد. من احساس نمی‌کنم که مسیرم را با بازیگری شروع کردم و چون به مدارجی هم رسیدم دیگر همین کافی است. در حیطه کاری خودم احساس می‌کنم دوست دارم این‌ها را کنار هم ادامه دهم و روزی که بانی تاسیس یک دانشگاه کاملا تخصصی فقط در رشته سینما باشم آن روز بیش از کارهای بازیگری‌ام به آن یک کار افتخار می‌کنم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی