اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

توقف نمایش یک فیلم موهن درباره حضرت زهرا (س)

پنجشنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۰۶:۳۲ ب.ظ

سینماهای زنجیره‌ای «Cineworld» نمایش فیلم «بانوی بهشت» را به دلیل اعتراض مسلمانان نسبت به محتوای این فیلم متوقف کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، سینمای زنجیره‌ای «Cineworld» در بریتانیا تمام نمایش‌های فیلمی کفرآمیز درباره دختر پیامبر اکرم (ص) را پس از اعتراضات فعالان مسلمان لغو کرد.
این سینمای زنجیره‌ای اعلام کرده تصمیم به لغو تمام نمایش‌های فیلم «بانوی بهشت» را در راستای حفظ امنیت کارکنان و مشتریان خود اتخاد کرده است.
تهیه‌کننده این فیلم نیز در حالی که حقوق معترضان برای ابراز نارضایتی خود دفاع کرد، اما گفت که این اقدام برخلاف ارزش‌های بریتانیاست که فیلم به طور کامل متوقف شود.
تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد ۲۰۰ مسلمان علیه فیلم تفرقه‌آمیز «بانوی بهشت» در خارج از سینمای «Cineworld» در بیرمنگام انگلستان دست به تظاهرات اعتراضی زدند. همچنین پس از حضور ۱۰۰ معترض در شعبه این سینما در بولتون نیز نمایش این فیلم لغو شد و رئیس شورای مساجد بولتون هم خواستار لغو نمایش این فیلم شده و اعلام کرده که این فیلم بر پایه ایدئولوژی فرقه‌ای است و ماهیت توهین آمیز برای جامعه مسلمانان دارد.
فیلم «بانوی بهشت» که از جمعه گذشته در بریتانیا اکران شده ادعا می‌کند که اولین فیلمی است که چهره پیامبر اسلام (ص) را به نمایش گذاشته است اما در نقد نشریه گاردین برای این فیلم آمده که هیچ بازیگری به تنهایی نقش پیامبر (ص) یا هیچ یک از شخصیت‌های مقدس دیگر اطرافیانش را ایفا نمی کند و چهره‌های ایشان که اغلب به صورت نور زیاد نشان داده می‌شود، توسط کامپیوتر تولید شده است.
تاکنون بیش از ۱۱۷ هزار نفر طوماری را برای حذف این فیلم از تمام سینماهای بریتانیا امضا کرده‌اند.
سخنگوی کمپانی «Cineworld» در این یاره توضیح داده است: با توجه به اتفاقات اخیر مربوط به نمایش فیلم «بانوی بهشت»، تصمیم گرفتیم نمایش های آینده این فیلم را در سراسر کشور لغو کنیم. این فیلم قرار بود در برادفورد، بیرمنگام، بولتون، لندن، گلاسکو سیلوربرن، میلتون کینز، شفیلد و ولورهمپتون نمایش داده شود.
سایت اسلامی «5Pillars» در نقد و بررسی فیلم «بانوی بهشت» با اننقاد شدید نسبت به محتوای این فیلم آورده که در آن سه تن از نزدیک‌ترین یاران پیامبر (ص) را با گروه‌تکفیری داعش مقایسه شده‌اند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی